• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Aaliyah

Det blev en lång och knepig mening i mitt förra inlägg, är det någon som fattade vad jag menade?Glad

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Aaliyah

Och med risk för att framstå som en elitfeministfitta; många som är emot hen verkar ha problem med särskrivningar, typ. "skogsmulle folk" (trådstarten)

I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
  • Anonym
    Aaliyah skrev 2012-09-27 21:26:33 följande:
    Och med risk för att framstå som en elitfeministfitta; många som är emot hen verkar ha problem med särskrivningar, typ. "skogsmulle folk" (trådstarten)
    Jag har märkt att såna som inte riktigt förstår hur ord ska användas gärna särskriver. En röd tråd på något sätt.
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-27 21:21:55 följande:
    Jag tänkte snarare på att min association om vad en sådan stavning betyder inte hindrar Element från att använda den medan han tycker att jag ska sluta använda hen på grund av associationer som det väcker hos honom.
    Det väcker inte associationer. Det utgör BEVIS. I hen-fallet iaf. Hahahaha!

Jo, jag tänkte också på det. Men så fungerar fanatiker. Den egna världbilden är den enda. Ingen tolerans mot oliktänkande och helt utan insikt om att de själva är oliktänkade i den andre partens ögon.
  • Element
    nihka skrev 2012-09-27 21:32:27 följande:
    Det väcker inte associationer. Det utgör BEVIS. I hen-fallet iaf. Hahahaha!

Jo, jag tänkte också på det. Men så fungerar fanatiker. Den egna världbilden är den enda. Ingen tolerans mot oliktänkande och helt utan insikt om att de själva är oliktänkade i den andre partens ögon.
    Exakt.
  • Aaliyah

Nihka: exakt. Om vi skulle försöka tvinga andra att använda hen fast de inte ville, skulle vi vara fanatiker.

• nihka
    Anonym skrev 2012-09-27 21:29:58 följande:
    Jag har märkt att såna som inte riktigt förstår hur ord ska användas gärna särskriver. En röd tråd på något sätt.
    Jo, en hel del särskriver och en hel del tycker inte om hen, men det finns också många vältaliga personer i den här tråden som inte tycker om hen.

Jag måste erkänna att jag tycker det ser väldigt illa ut när någon skriver som en kratta, bajsar på ett ord och menar att vi inte ska förstöra språket. Då är det svårt att inte plocka den gratispoängen.
  • Aaliyah

Nihka: ja, jag vet att det är billiga poänger att ta och jag brukar inte göra det.

• Element
    nihka skrev 2012-09-27 21:40:28 följande:
    Jo, en hel del särskriver och en hel del tycker inte om hen, men det finns också många vältaliga personer i den här tråden som inte tycker om hen.

Jag måste erkänna att jag tycker det ser väldigt illa ut när någon skriver som en kratta, bajsar på ett ord och menar att vi inte ska förstöra språket. Då är det svårt att inte plocka den gratispoängen.
    Jag ids faktiskt inte bry mig så mycket om detaljer så länge meningsbyggnaden inte blir så konstig att man inte förstår vad den som skriver vill ha sagt.
  • Anonym
    nihka skrev 2012-09-27 21:40:28 följande:

Det verkar ändå vara personer som förstår tanken men inte gillar den.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!