• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Aaliyah skrev 2012-09-27 21:21:55 följande:
    Jag tänkte snarare på att min association om vad en sådan stavning betyder inte hindrar Element från att använda den medan han tycker att jag ska sluta använda hen på grund av associationer som det väcker hos honom.

Det jag försökt påpeka också. Ironin är strålande som en morgonsol.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Element skrev 2012-09-27 21:34:24 följande:
    Exakt.

Skönt att du har självinsikt i alla fall.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-09-28 01:52:18 följande:
    Det bästa är nog att deportera alla som använder ordet "hen". Håller på att spåra ur allting i detta land. Som om det inte vore nog med att vi håller på att bygga om landet till en flyktingförläggning.

Nu ska vi tydligen vara könlösa fikusar med, hur fan ska man orka med all galenskap? Finns det någon form av vaccin man kan ta för att tåla mer PK-resonemang?

Jag är uppriktigt på gränsen att bara ge upp och gråta, orkar inte mer nu.

Undrar hur många icke-SD-ar henhatare som kommer att reagera på att du just uttryckt dig som du gjorde. Spontan gissning är noll.

Japp, helt korrekt. Könlösa fikusar, såsom de varit i Finland de senaste par tusen åren eller mer, då de BARA har hen i sitt språk, och inga han eller hon (samma sak i Ungern). Jag vill GÄRNA se dig gå fram till ett gäng finska "könlösa fikusar" och tala om detta för dem. Jag lovar att ringa ambulensen när du får spö!  
  • Anonym (Helena)

jag hatar hen-hatare! jävla omoderna bakåtsträvare som vägrar att inse att könet inte spela någon roll förutom möjligen vid fortplantning! /individ (skit du i mina könsdelar, de hör inte hit!)

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 01:35:17 följande:

Och då var vi där igen. Du vet bättre än alla andra hur de ska sköta sina liv, hur de ska använda teknologi, vilka ord de ska använda... delusions of godhood much?

Låter som en narcisssist sätt att tänka, som du beskriver.
  • Anonym
    Anonym (Helena) skrev 2012-09-28 02:23:14 följande:
    jag hatar hen-hatare! jävla omoderna bakåtsträvare som vägrar att inse att könet inte spela någon roll förutom möjligen vid fortplantning! /individ (skit du i mina könsdelar, de hör inte hit!)
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 02:50:33 följande:

Lustigt. Ibland är 1960 "den gamla goda tiden", ibland är det "alltid" (som i "det har alltid varit så", dvs sedan 50-60-talet), och ibland är det "nyligen". Märkligt årtionde det där!

Nej, är man normal får man inte infarkt av att det tillkommer nya ord. Det gör det ju hela tiden. Och som sagt - jag såg dig inte gasta vilt när "bidragsberoende" hittades på och användes i ett extremt mycket tydligare politiskt syfte. Men hey, vem är jag att kräva KONSEKVENS av "normala" människor va... Obestämd

Du har rätt. Bara reaktionära, intoleranta, bittra människor är intelligenta!! Men det är bra att du har självinsikt i alla fall om vad du är för slags person!     
    Du är underbar och 60-talet var magiskt.........det tror jag. Skål
  • CMM
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-28 01:35:17 följande:

Och då var vi där igen. Du vet bättre än alla andra hur de ska sköta sina liv, hur de ska använda teknologi, vilka ord de ska använda... delusions of godhood much?
    Inte ett dugg bättre än genusvetarna i så fall, som vet bäst hur man ska uppfostra sina barn, vilka leksaker de ska leka med, vilka böcker de ska läsa, vilka kläder de ska bära, osv etc. Den där självdyrkan förekommer i minst lika stor utsträckning på den "goda" sidan.
    Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • CMM

... och apropå att folk förutsätter att en elektriker är av manligt kön tills motsatsen bevisats är det väl inte så konstigt, med tanke på att den stora majoriteten elektriker faktiskt är män?

Det är inte konstigare än att man, om man t.ex. ska ha ett möte med en person om vilken det enda man vet är att vederbörande heter Anna Johansson, förutsätter att det rör sig om en kvinna med "svenskt utseende".

Visst, någon gång ibland förutsätter man fel. Elektrikern kanske är en av skråets få kvinnor, och Anna kanske är transsexuell och/eller mörkhyad, och då är det väl inte mer med det. Det är om man låter sin åsikt om människan påverkas av detta som man har problem. 

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Anonym (NO-Hen!)

Nej nej nej för HEN!!!

De är precis lika konstigt som att kalla en bäbis för DEN istället för att säga bäbisen!

Köns neutralt funkar ju lixom inte, vi är Kvinnor och män och vi är olika, så är det bara.

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!