• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-09-27 20:15:37 följande:
    Och... därför är henmotståndare rasister eller hur var det nu

Mer, eller hur var det nu.

Du har dragit förhastade slutsatser.

• nihka
    Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!) skrev 2012-09-27 20:20:49 följande:
    En hen för mig är någon som inte är hon eller han: könsförvirrade, sheboys, pågende hönsbyte mm.
    Då skulle jag absolut inte använda det om människor det inte är ställ så med, men kanske får du vänja dig vid att andra använder hen för isf att skriva "hon/han" eller "honellerhan"
  • Anonym (Hur-tänker-du)
    CMM skrev 2012-09-27 20:26:32 följande:
    Haha, hönsbyte :)
    =) Den var bra
  • Anonym (Hur-tänker-du)
    nihka skrev 2012-09-27 20:27:52 följande:
    En dryg tredjedel tycker hen är OK-bra iaf här i en FL-omröstning om det ska säga något om något:

www.familjeliv.se/Forum-26-176/m64217791.html
    Och i dessa ingår 13% som tycker ordet är "Okej men kommer aldrig att använda det!"
  • Anonym (Hur-tänker-du)
    nihka skrev 2012-09-27 20:29:36 följande:

Mer, eller hur var det nu.

Du har dragit förhastade slutsatser.

Men förklara då vad du menade med ditt inlägg om svensk genusmodell.
  • Anonym
    Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!) skrev 2012-09-27 20:17:19 följande:
    Hallelujah!!!! Har bara läst ts

Du kanske skulle prova med att läst lite mer innan du hallelujar, så får du se att ts har missförstått hela begreppet.
  • Anonym
    Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!) skrev 2012-09-27 20:20:49 följande:
    En hen för mig är någon som inte är hon eller han: könsförvirrade, sheboys, pågende hönsbyte mm.

Vad är i så fall du för dig.
    Det är ju också könsneutralt menar jag.  
  • nihka
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-09-27 20:41:09 följande:
    Och i dessa ingår 13% som tycker ordet är "Okej men kommer aldrig att använda det!"
    Stämmer. Så är det med många ord. Bra att länken jag kopierade hit kom till användning. Någon promille som använder hen är det då rakt inte tal om utan betydligt fler.
  • nihka
    Anonym (Hur-tänker-du) skrev 2012-09-27 20:41:50 följande:
    Men förklara då vad du menade med ditt inlägg om svensk genusmodell.
    Någon här påstår att ALLA som använder hen är extremfeminister. Jämförelsen gjordes att alla som använder versal på ord som svensk är främlingsfientliga. Inget av påståenda är sanna utan anledningen till att olika människor använder hen och Svensk är förstås olika. Jag visste inte ens om att versal på nationalistiska ord alls brukades i främlingsfientliga kretsar men upptäckte när jag googlade att jag hamnade där. Det jag tidigare märkt är att engelskans inflytade gör att många unga skriver både Svensk och Måndag.
  • Aaliyah
    nihka skrev 2012-09-27 20:09:31 följande:

Det visste jag inte förrän idag. Trodde bara det var människor med svårigheter att hålla isär svenska och engelska skrivregler. När jag googlade "den Svenska genusmodellen" som inte är en textboksbenämning utan verkar användas nedsättande om genusarbete i Sverige var första träffen denna tråd och straxefter främlingsfientliga uttalanden på flashback.
    Jag tänkte snarare på att min association om vad en sådan stavning betyder inte hindrar Element från att använda den medan han tycker att jag ska sluta använda hen på grund av associationer som det väcker hos honom.
    I can only please one person per day. Today's not your day and tomorrow doesn't look good either
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!