• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 16:59:11 följande:

*tröstkramar* Hen kommer inte sluta. Ignorera. It's a lost cause.

Har gjort, men han är så jävla ivrig att prata med någon som inte vill prata med honom att han ikläder sig nya identiteter.
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-09-27 16:51:06 följande:
    Hahahaha, priceless! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jo, jag vet. Och om ett gott skratt förlänger livet så kan man nog bli hur gammal som helst genom att läsa vissa henmotståndares argumentation - eller snarare brist på förmåga att argumentera.

På det viset kan man nog också finna en naturligare koppling mellan hen och höna än den som vissa gör till engelskan, i det gamla svenska uttrycket hönshjärna.
  • FMGA
    nihka skrev 2012-09-27 19:43:13 följande:

Har gjort, men han är så jävla ivrig att prata med någon som inte vill prata med honom att han ikläder sig nya identiteter.
    Fast det är ju kul att t o m Faber till slut insåg att Faber behövde byta nick. 
  • nihka
    Aaliyah skrev 2012-09-27 17:04:32 följande:
    Jag menar att just det språkfelet används främst av främlingsfientliga.

Det visste jag inte förrän idag. Trodde bara det var människor med svårigheter att hålla isär svenska och engelska skrivregler. När jag googlade "den Svenska genusmodellen" som inte är en textboksbenämning utan verkar användas nedsättande om genusarbete i Sverige var första träffen denna tråd och straxefter främlingsfientliga uttalanden på flashback.
  • Anonym (Hur-tänker-du)
    nihka skrev 2012-09-27 20:09:31 följande:

Det visste jag inte förrän idag. Trodde bara det var människor med svårigheter att hålla isär svenska och engelska skrivregler. När jag googlade "den Svenska genusmodellen" som inte är en textboksbenämning utan verkar användas nedsättande om genusarbete i Sverige var första träffen denna tråd och straxefter främlingsfientliga uttalanden på flashback.
    Och... därför är henmotståndare rasister eller hur var det nu
  • Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!)

Hallelujah!!!! Har bara läst ts

• Anonym (Kalla INTE Mina barn HEN!)

En hen för mig är någon som inte är hon eller han: könsförvirrade, sheboys, pågende hönsbyte mm.

• nihka
    AnotherLonelyDay skrev 2012-09-27 19:20:16 följande:
    Låt den lilla promille på den yttersta vänsterkanten som tycker
    det är så viktigt att ordet HEN införs använda det så kan vi andra 99,9% skita i ordet. 
    En dryg tredjedel tycker hen är OK-bra iaf här i en FL-omröstning om det ska säga något om något:

www.familjeliv.se/Forum-26-176/m64217791.html
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!