• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 23:11:08 följande:
    Om du känner dig illa behandlad av Arbetsförmedlingen är det bättre att gå rakt på sak än att hitta på att de sysslar med projekt som syftar till att sprida hen.
    Dessutom är det inte Arbetsförmedlingens uppgift att ordna jobb, de kan bara förmedla kontakter till arbetsmarknaden, sen är det upp till den arbetssökande att övertyga den presumtiva arbetsgivaren om att hen är lämplig för jobbet. 
    *harkel* du kanske ska sluta förutsätta att alla som inte vill använda ordet hen är obildade idioter. det börjar bli lite tjatigt. kamma till debatten, det var jävligt intressant ett tag, men nu handlar ju tydligen allt om att kasta skit på varandra.
  • FMGA
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 03:41:50 följande:

Och där kom personpåhoppen igen. Hur var det med debattekniken?
    Bara affekt- eller effektsökeri.

Jag gissar att slutsatsen om att jag är arbetslös och bitter kommer sig av att jag försökte få en person att förstå att 9 september är tidigare än 25 september - i Tintintråden här intill på anonyma samhällsforumet.- genom att hänvisa till Arbetsförmedlingens platsbank.

Märklig människosyn förresten - som om ens åsikter vore mindre värda om mn var arbetslös.
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-02 13:35:47 följande:
    Var ser du det datumet på den här sidan?
    Det enda jag ser är sista ansökningsdag.

tinyurl.com/jobbistan-kulturhuset

Kritisk tänkande handlar om att pröva rimligheten i ett påstående. Biblioteken anmäler alltid lediga jobb till Arbetsförmedlingen, så jag valde att kolla med platsbanken där inkommande datum anges.

• oOOo  oOOo
    FMGA skrev 2012-10-02 23:11:08 följande:
    hitta på att de sysslar med projekt som syftar till att sprida hen.
    Jag hittar inte på. Det handlar om att sätta sysselsätta arbetssökande. 
  • Leya
    Dorian Ertymexx skrev 2012-10-03 03:41:50 följande:

Och där kom personpåhoppen igen. Hur var det med debattekniken?
    men lägg av Dorian. du vet själv hur hans/hennes debatteknik har sett ut sen många rader tbx.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2012-10-02 12:55:11 följande:
    Man att de valde att döda berodde inte på könet eller hur.
    Tänkte reda ut det här lite. Det är ju synd att du ska behöva missuppfatta.

Jag har inte skrivit ett ord om  att mördarnas enda motiv var könsrelaterat, eller hur?

Jag har skrivit att de dödas enbart på grund av sitt kön. Som i alla fall av diskriminering och förtryck så är inte motivet det centrala, utan hur det påverkar offren.

Kvinnorna i t.ex. Kongo och barnen i Kina dödas inte på grund av något de har gjort eller sagt. De dödas inte på grund av nationalitet eller hudfärg. Att mördarna väljer just precis de offer de gör beror ENBART på kön.

Och du må tycka att det inte är relevant i den här tråden. Jag tycker det är väldigt relevant. För den här tråden verkar ju egentligen inte handla om ett ord speciellt mycket. Ilskan som ordet väcker verkar ju inte ha speciellt mycket med ordets könsneutralitet att göra, utan verkar mest handla om att folk är rädda för feminism eller tycker illa om feminism.
    Och tråden är därför ett bra exempel på att detta ämne är ett av de som är svårast att diskutera av alla. Och det är tragiskt eftersom det är så viktigt. Och ännu mer tragiskt är  att man inte ens kan diskutera de fall där förtrycket är självklart, som t.ex. i Kina, utan att folk t.ex. väljer att märka ord...

Rosa Parks sa aldrig att det ska va lätt!
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2012-10-03 08:41:32 följande:
    Jag har inte skrivit ett ord om  att mördarnas enda motiv var könsrelaterat, eller hur?

Du skrev

"mördas eller våldtas eller förtrycks varje år enbart på grund av deras kön"

men om du inte menade enbart så är det ju bara att erkänna att du skrev fel och förhoppningsvis skall bättra på din argumentationsteknik framöver.
  • Leya

GRATTIS! det här är den otrevligaste tråden jag hittat.

eran nivå tänker jag inte lägga mig på även om jag gjorde det en kort stund som gm ett försök att nå fram. då blir man kallad för hycklare. vad är ni då? sveriges smart-elit?

fortsätt fördumma och leta fel i allt man skriver. påpeka och anta och gissa. ha fördomar. jag lägger ner er och fortsätter tycka vad jag tycker. era argument är ju för länge sen dolda i ilska och kastaskitvarningsnivån. kalla mig för hycklare. kalla mig för troll. kalla mig va fan ni vill, (men råkar jag se det så anmäler jag inläggen pronto) men återigen, nej, den här tråden är fan sjukligt otrevlig och när jag lägger vettiga kommentarer om resonemang bakom så är det sällan någon som svarar. är detta inte intressant? det enda som verkar vara intressant är kasta skit och leta fel. här skulle jag kunna anta väldigt mkt om varför ni gör det, men jag vill inte fortsätta den här dialogen med er. jag gav mig in här för att jag har åsikter om "hen" vilket jag trodde va eran anledning oxå. 

• Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 18:57:02 följande:
    Jag kände en gång en tjej som hade utvecklat en mycket effektiv härskarteknik.

Genom att ständigt jämra fram ett  "nu talar ni maktspråk" så fort hon inte begrep ett sammanhang eller ett ords betydelse kunde hon ta död på vilken diskussion som helst.

Jag undrar vad det blev av henne. 
    och då åsikten tydligen är att jag var en hycklare när jag svarade på detta tidigare så backar jag tbx till denna och ställer dig den ärliga frågan om hur du menar här?

nu får du din chans att säga att du inte alls pekade på någon här eller försökte fördumma eller påstå att man inte "fattar nåt" när jag anser att det är mkt kasta skit i den här tråden. var ärlig nu fmga. oavsett vad du tycker, var ärlig och försök inte ludda in eller leta nya fel i min fråga. uttryck som "jämra fram så fort hon inte begrep ett sammanhang eller ett ords betydelse".....hur ska man EGENTLIGEN tolka det? berätta nu.
  • FMGA
    Leya skrev 2012-10-03 09:01:12 följande:
    och då åsikten tydligen är att jag var en hycklare när jag svarade på detta tidigare så backar jag tbx till denna och ställer dig den ärliga frågan om hur du menar här?

nu får du din chans att säga att du inte alls pekade på någon här eller försökte fördumma eller påstå att man inte "fattar nåt" när jag anser att det är mkt kasta skit i den här tråden. var ärlig nu fmga. oavsett vad du tycker, var ärlig och försök inte ludda in eller leta nya fel i min fråga. uttryck som "jämra fram så fort hon inte begrep ett sammanhang eller ett ords betydelse".....hur ska man EGENTLIGEN tolka det? berätta nu.
    Det måste vara påfrestande att relatera allt till sig själv.

Tjejen i fråga är ett minne från en folkhögskola i Uppland för ganska länge sedan.

Jag är rätt säker på att hon inte är aktiv här på FL.
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-03 09:16:17 följande:
    Det måste vara påfrestande att relatera allt till sig själv.

Tjejen i fråga är ett minne från en folkhögskola i Uppland för ganska länge sedan.

Jag är rätt säker på att hon inte är aktiv här på FL.
    fast varför drog du in henne som svar i texten på det jag skrev? och på svar på första raden...hur skulle jag annars tolka det du skrev till MIG?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!