• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Element
    nihka skrev 2012-10-02 20:03:09 följande:

Haha. Kanske det. Att vara osäker går ju att kombinera med det mesta - även genusvetenskap.
    Jo vi ser det.
  • FMGA
    nihka skrev 2012-10-02 19:38:51 följande:
    Troll för att han formulerar innehåll och språk exakt som den paranoide, dök upp exakt när den paraniode försvann
    men förnekar att han är den paranoide.
    Fast bara en signatur åt gången iallafall, vilket trots allt är sympatiskt.

I hensammanhang är det rätt kul att Faber under sin förra signatur här på FL deklarerade att han bojkottar DN.

• nihka
    FMGA skrev 2012-10-02 20:23:10 följande:
    Fast bara en signatur åt gången iallafall, vilket trots allt är sympatiskt.

I hensammanhang är det rätt kul att Faber under sin förra signatur här på FL deklarerade att han bojkottar DN.

Jag skulle aldrig bojkotta en tidning oavsett om den använder hen eller inte. Lite mer än så krävs för att jag ska höja på ögonbrynen.
  • FMGA
    Element skrev 2012-10-02 18:08:31 följande:
    Genusanhängarna är ju naturligtvis falangerna inom partierna. Människor som Margareta Winberg och Karin Svensson Smith, deras skyddslingar inom universitetsvärlden som Tina Rosenberg och alla fotsoldater ute i samhället, dvs den grupp privatpersoner som tror på detta dravel.
    Jaha, så genusanhängarna var Margareta Winberg, Karin Svensson Smith och Tina Rosenberg (Karin Svensson Smith får jag väl googla på, vet inte vem hon är) samt falangerna inom partierna. 

Det är alltså dessa som bär upp den heliga svenska statsfeminismen.

Hur ser genusanhängarnas agenda för hen-implementerandet ut - och viket är deras syfte.

Om syftet var att så att säga avköna oss svenskar med att ersätta han och hon med hen, så verkar det ju som språket bärs upp av de individer som använder det.

Hen har liksom satt sin egen agenda och fungerar ju numer som ett komplement till han och hon utan att på något sätt förminska våra kön och få dem att skrumpna.

• FMGA
    oOOo oOOo skrev 2012-10-02 18:59:47 följande:
    Genusvetare antagligen.
    Mer sannolikt att hon blev en fanatisk henmotståndare vars främsta argument som hon upprepar i oändlighet är "Jag är ingen hen. Och hen betyder höna"

Och när någon försöker förklara hur hen används så håller hon för öronen och skriker i högan sky: "Nu talar du maktspråk" 
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-02 20:33:48 följande:
    Jaha, så genusanhängarna var Margareta Winberg, Karin Svensson Smith och Tina Rosenberg (Karin Svensson Smith får jag väl googla på, vet inte vem hon är) samt falangerna inom partierna. 

Det är alltså dessa som bär upp den heliga svenska statsfeminismen.

Hur ser genusanhängarnas agenda för hen-implementerandet ut - och viket är deras syfte.

Om syftet var att så att säga avköna oss svenskar med att ersätta han och hon med hen, så verkar det ju som språket bärs upp av de individer som använder det.

Hen har liksom satt sin egen agenda och fungerar ju numer som ett komplement till han och hon utan att på något sätt förminska våra kön och få dem att skrumpna.

Deras avsikt är inte att avköna.
  • nihka
    FMGA skrev 2012-10-02 20:33:48 följande:

Jo, det blir en del reklam här även om det kanske inte var vederbörandes intention. Jag har iaf lärt mig att känna igen flera namn.
  • CMM

Så genus och hen är egentligen obetydliga sidospår som bara har ett fåtal ledande sympatisörer, är det det ni försöker säga? Bara något för de närmast sörjande, så att säga?

• FMGA
    nihka skrev 2012-10-02 20:53:07 följande:
    Jo, det blir en del reklam här även om det kanske inte var vederbörandes intention. Jag har iaf lärt mig att känna igen flera namn.
    Jo, Margareta Winberg var det så länge sen jag hörde något om att jag var tvungen att goggla. Jag trodde hon var ambassadör i Uganda eller nå´t, men tydligen är hon ordförande för något som kallas UN Women i Sverige.

En FN-organisation. Där ser man, ultrafeministerna  tar över även där.

• FMGA
    Element skrev 2012-10-02 20:51:00 följande:
    Deras avsikt är inte att avköna.
    Och avsikten är?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!