• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • oOOo  oOOo
    FMGA skrev 2012-10-02 21:06:02 följande:
    Och avsikten är?
    Det är frågan. Det är väl att betrakta som ett AMS projekt.
  • Element
    FMGA skrev 2012-10-02 21:04:53 följande:
    Jo, Margareta Winberg var det så länge sen jag hörde något om att jag var tvungen att goggla. Jag trodde hon var ambassadör i Uganda eller nå´t, men tydligen är hon ordförande för något som kallas UN Women i Sverige.

En FN-organisation. Där ser man, ultrafeministerna  tar över även där.

Att den är en FN organisation skänker inte automatisk legitimitet, Maud Olofsson fick ju anställning som rådgivare åt Clinton så Maggans arbetsgivare kan ju mycket väl ha blivit lurade på samma sätt. Händer ju varje dag i Sverige.
  • FMGA
    oOOo oOOo skrev 2012-10-02 21:10:43 följande:
    Det är frågan. Det är väl att betrakta som ett AMS projekt.
    Nja, jag uppfattar det som att de fanatiska henhatarna möjligen betraktar det som ett AMSH-projekt med dold agensda (Alla Måste Säga Hen) men du tillhör tydligen falangen som tror att hen implementeras via Arbetsförmedlingen.

Hur tänker du då: Att arbetsförmedlaren tilltalar den inskrivna med orden:
    Hur går det för hen? Har hen ringt till alla de henor hen ska göra eller har hen inte hennut med det än? 
  • Ermenegildo
    FMGA skrev 2012-10-02 21:32:13 följande:
    Nja, jag uppfattar det som att de fanatiska henhatarna möjligen betraktar det som ett AMSH-projekt med dold agensda (Alla Måste Säga Hen) men du tillhör tydligen falangen som tror att hen implementeras via Arbetsförmedlingen.

Hur tänker du då: Att arbetsförmedlaren tilltalar den inskrivna med orden:
    Hur går det för hen? Har hen ringt till alla de henor hen ska göra eller har hen inte hennut med det än? 
    Ha, hennut. Är det den mer genuskorrekta benämningen av mammut?
    It's still written in the scars on our hearts We're NOT broken Just bent
  • Element
    nihka skrev 2012-10-02 20:33:18 följande:

Jag skulle aldrig bojkotta en tidning oavsett om den använder hen eller inte. Lite mer än så krävs för att jag ska höja på ögonbrynen.
    Ja som att hävda att patriarkatet inte existerar.
  • FMGA
    Ermenegildo skrev 2012-10-02 21:33:29 följande:
    Ha, hennut. Är det den mer genuskorrekta benämningen av mammut?
    Skulle ju kunna vara. Och då ett nytt svar på frågan varför mammutarna dog ut med vinklingen därför att det inte fanns några papputar längre eftersom de blev omstöpta till hennutar.

Annars hade jag nog bara tänkt hennut som en omskrivning för hunnit. 
  • oOOo  oOOo
    FMGA skrev 2012-10-02 21:32:13 följande:
    men du tillhör tydligen falangen som tror att hen implementeras via Arbetsförmedlingen.
    Implementeras är väl att ta i. Hitta på roliga ord är väl mer något de arbetslösa sysslar med undertiden de väntar på att ett riktigt jobb skall dyka upp. 
  • Element

Här har vi i alla fall några genusanhängare, schyssta härskartekniker de lärt sig av patriarkatet.

• FMGA
    oOOo oOOo skrev 2012-10-02 21:58:42 följande:
    Implementeras är väl att ta i. Hitta på roliga ord är väl mer något de arbetslösa sysslar med undertiden de väntar på att ett riktigt jobb skall dyka upp. 
    Om du känner dig illa behandlad av Arbetsförmedlingen är det bättre att gå rakt på sak än att hitta på att de sysslar med projekt som syftar till att sprida hen.
    Dessutom är det inte Arbetsförmedlingens uppgift att ordna jobb, de kan bara förmedla kontakter till arbetsmarknaden, sen är det upp till den arbetssökande att övertyga den presumtiva arbetsgivaren om att hen är lämplig för jobbet. 
  • Leya
    FMGA skrev 2012-10-02 20:37:00 följande:
    Mer sannolikt att hon blev en fanatisk henmotståndare vars främsta argument som hon upprepar i oändlighet är "Jag är ingen hen. Och hen betyder höna"

Och när någon försöker förklara hur hen används så håller hon för öronen och skriker i högan sky: "Nu talar du maktspråk" 
    det här bevisar ju bara att du inte kan föra en debatt på ett trevligt och klokt sätt. att debattera är inte att hitta otrevliga saker att säga om motparten. att debattera är att argumentera fördelar och samtidigt lyssna på motpartens argument. det har jag sett extremt lite av i den här tråden. och det var DET jag skrev från början. men det enda du fortsätter att göra är att vara otrevlig och dra dina egna fördomar. är det dax att du kammar dig nu och börjar skriva nåt vettigt om själva ämnet eller ska du fortsätta kränka och kasta otrevliga hittepåskitsaker ur ditt grövsta register? är det den nivån du VILL ha?
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!