Dohgon skrev 2012-07-31 10:38:45 följande:
jag har alltid haft med att jag får gå till sjukgymnast en timme per vecka på arbetstid utan att få ogiltig frånvaro. sjukgymnast är ju inte bara privat ärende, det kan behövas för att klara av att jobba.
Ja utan att få ogiltig frånvaro kanske. Men du får väl inte betalt för den tiden? Och står det med så bra. Men det är ett privat ärende. Jag anser kanske att jag behöver duscha för att gå till jobbet, men jag gör ju det på min fritid.
Anonym (been there) skrev 2012-07-31 10:41:09 följande:
Tja du, en vacker dag kanske du också blir föremål för rehabiliteringsutredningar med Försäkringskassa, läkare och kurator från sjukhusets smärtklinik, arbetsgivare och fackets ombudsman närvarande. Då inser du att man som arbetstagare är skyldig att följa rehab,planen. I mitt fall bestämdes bland andra åtgärder även en serie besök på gym med sjukgymnast. Med de oregelbundna scheman som mitt yrke kräver var det totalt omöjligt att lägga dessa obligatoriska träningstillfällena på fritid. Arbetsgivaren ålades på rehabmöte att både betala 10 stycken av dessa besök och se till att de schematekniskt var möjliga att genomföra.
(dessutom gick jag två kvällar i veckan på vattenjympa i rehabbassäng på egen bekostnad och promenerade så mycket jag hann på fritid).
Nej det hoppas jag inte.
Så du kan jobba 6-15 en dag, 15-21 nästa och 21-05 en annan utan att veta vilken som är vilken? På en kommun? Verkar mycket lustigt. Och lyckades du klämma in vattengympa som jag antar går på en bestämd tid så vore det kanske inte så svårt att klämma in även rehab på fritiden.
Så om arbetsgivaren betalade så fick du ju hjälp av dom? Fast du påstod nyss att det fick du inte.
Anonym (Ryggbesvär) skrev 2012-07-31 10:42:01 följande:
Nej, jag är inte 12 och nej jag bor inte hos mina föräldrar. Jag skrev tidigare att jag inte tänkt på att det var sängen/madrassen som orsakade smärtan på natten eftersom jag har ont även på dagen..
Men TS. Då får du nog ta och reda ut det här för oss. Du har inga pengar och får inga bidrag vilket innebär att du kan inte spara nått. Du betalar ingenting för mat och boende. Du har en dator. Du behöver en säng så du är inte hemlös. Du går inte på soc. Är du en utomjording?