• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • Loppan79

Rolig tråd
    Det tog ganska lång tid men nu har även mitt namn dykt upp här och de namnen vi har bestämt till vår bebis (fast de kom ganska tidigt i tråden)

Tur att alla tycker olika!

Jag håller med dem som har skrivit Esbjörn, Styrbjörn och liknande. De namnen är fruktansvärda!

Ingrid tyckte jag var väldigt fult tills en kompis döpte sin underbara dotter till det. Nu är det ett jättefint namn helt plötsligt

• Emma m Theodor

Är ganska säker på att ALLA namn kommer dyka upp här förr eller senare *s*

• Soya

Tror inte mitt dykt upp än - har det? Heter Martina :)

• Sara78

Börje är väl också grästligt???

• Vero

Speciellt om det stavas med g.. Börge. Hade en lärare som hette så, fast han var trevlig för all del

• Jennie med ie

Både mitt tilltalsnamn (fast i annan stavning) och mitt andranamn har dykt upp här. Fast det stör mig inte, smaken är ju som baken

• gurlie

KOLLADE LITE EXTRA I TRÅDEN NU OCH FANN FAVORITER BLAND ALLA NAMN:

AUGUST
    EGON
    SVANTE
    MÄRTA
    BODIL
    VALDERMAR
    STEN
    GOTFRID
    RAGNHILD
    TORKEL
    BRUNO
    FOLKE
    EIVOR
    SUNE
    MELKER
    RAKEL
    HOLGER

ÅSSÅ MITT NAMN TEKLA FÖRSTÅS.....
    Å GURLIE EFTER MIN MAMMA.

DÄREMOT MITT RIKTIGA NAMN LOVISA TYCKER JAG E TRIST OCH MITT ANDRANAMN MARGARETA EFTER MORMOR ÄR ÅXÅ RÄTT FULT TYCKER JAG.

KUL ATT ETT NAMN SOM JAG VERKLIGEN TYCKER ÄR FINT KAN UPPFATTAS HELT TVÄRTEMOT AV NÅN ANNAN. OCH TVÄRSOM. SKÖNT ATT DET ÄR SÅ. ANNARS KANSKE ALLA FLICKOR SOM FÖDS NU SKULL HETA TINDRA ELLER NÅT ; )

OCH OSSIAN ÄR FINT, DET HETER JU MIN ENA KATT...

• Jollsan

Mitt namn har garanterat inte dykt upp... Inte för att jag är självgod eller så, men det är inte speciellt vanligt....

• UllaBella

Det finns ju hur mycket namn som helst. Många är ju tack och lvo väldigt ovanliga nu för tiden. Så jag tänker mer på namn som folk döper sina barn till nu, som t.ex.
    Teodor, Maximilian, Ramus, Linus, Tindra, Tova, Lova mfl. visst, Linus t.ex är väl gulligt... på en 3-åring! Inte på en 30-åring! Rasmus och Hampus är för mig ett kaninnamn eller en hund.
    Men ännu värre är ju namn som Lingon och sådana namn som egentligen för mig inte är namn. Ulla-Bella är väl schysst namn va? ;)
    Men, men tur är ju att alla inte heter samma sak eller ser ut på samma sätt. Tänk så tråkigt det vore!
    Kom på ett till hemskt flicknamn; Herta!

• Pigge

Kul tråd!
    Rutger är ett mindre fint killnamn...hihi Tycker inte att Asta är så fint heller. Däremot är Isabella och Olivia de finaste namnen(men det är bara för att de bärs av de vackraste flickorna på jorden)

Svar på tråden Fulaste namnen