Fulaste namnen
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.
Jag gillar inte Bert & Britta.
Arne.... och Gunlög..
Håller med om att vissa namn som kommit upp här i mina öron är jättefina- t ex Louise, Lovisa, Alexandra och Jennifer
Några namn jag ALDRIG skulle döpa mitt barn till är:
Martha, Harriet, Berit, Gunhild osv (gamla "tantnamn")
Per el Pär, Erik, Anders, Petter (ryser) !
Måns-Ulrich! Stackars människa!
Jag tycker att det här var en lite taskig tråd! Visst finns det namn jag aldrig skulle kalla mitt barn, men smaken är ju så olika! Som någon eller några redan har skrivit: träffar man en liten söt unge med ett namn som man tidigare hatat blir det plötsligt fint det med. I och för sig var det intressant att läsa vilka namn "folk" tycker är hemska, fick faktiskt en hel del uppslag för pojknamn... Trolle till exempel, fint på både barn och vuxna, liksom Malte!
Bengt-Arne
Jag tycker inte det är en taskig tråd alls. Den visar ju bara att vad som är jättefult för någon är jättefint för någon annan! Lika många ap-fula namn som dykt upp här- lika många namn skulle jag kunna döpa något av mina kommande barn till!
Håller med dig, Emma m Thedor!