• maddienixy

Fulaste namnen

Tänkte vara lite "udda" och fråga villket som är de fulaste namnet du vet?! Som du aldrig skulle skulle döpa ditt barn till.

Jag gillar inte Bert & Britta.

• Svar på tråden Fulaste namnen
  • Fille Fjonkan

Tord, Torgny, Torsten och Tora tycker jag vore vackert på en syskonskara... not!

• Fille Fjonkan

He he, eller varför inte Kent-Elvis? Det var ett evigt tjat när vi väntade Kisen att vi borde ha det namnet med i åtanke när vi valde. Jag tror inte någon var särskilt allvarlig, dock

• Firren

Alla dessa med engelskt uttal får mig att rysa lite, Nicole, Pamela, Vanessa mfl.
    70-80 tals namn som Tommy, Peter, Stefan, Gunilla, Lena, osv... Ok på vuxna men jag har svårt att få ihop dem till små bebisar .
    Namn som är uttänkta för att vara konstiga och annorlunda, påhittade namn. Kommer inte på ngt nu! Men det är för att de är så konstiga kanske...
    Då man tar ett vanligt namn och ändrar stavningen så det ska bli annorlunda men bara ser konstigt ut i mina ögon.
    Korta namn som Kim, Tim, Max, Tom är inget jag skulle döpa mina till heller.
    Dessutom avskyr jag Kevin, Melvin, Kelvin osv. Låter som skämt tycker jag. Särskilt Melvin, som att man driver med ngn liksom.

Ja tänk vad olika vi tycker och tur är väl det! Annars skulle det bli tråkigt!

• 19AgoniA70

Egon-Pelle som dubbel namn är lite udda, tycker inte Rakel är någon höjdare heller

• Firren

Egon-Pelle finns det ngn som heter det! Ja inte var det fint... Rakel låter väldigt hårt tycker jag, och som en gumma.

Läste om alla namn som inte gått igenom förut, herregud vilka namn folk på allvar velat döpa sin barn till! Tex Bajen, men det minns jag ej om det gick igenom. Och så Blåbär, hur kul skulle det vara?

• 19AgoniA70

Jepp... Egon-Pelle en rätt trevlig gubbe faktiskt... men svårt att låta bli att dra på smilbanden då han presenterar sig

Rakel skulle kunna vara en elak häxa i en hemsk saga...

Finns ju sån't fantasilöst oxå... Nils Nilsson, Anders Andersson, Sven Svensson etc. mycket grått å trist enligt mitt tycke

• Firren

Har också svårt att gilla dessa äldre ,tråkiga i mitt tycke, namn som Sven, ragnar, gunnar osv. Har man arbetat i äldrevården speciellt så är dessa namn förknippade med allt annat än tandlösa små bebisar . Även om de gamla kan vara underbara och sätta avtryck i hjärtat! Har föresten träffat på en underbar gammal dam vid namn Rakel men min definition av namnet sitter i ändå!
    Hörde ngn för ett tag sedan som döpte sin son till Bruno. Har också svårt att få ihop...

• Snurp

Ville döpa min dotter till Kiwi.
    Fick inte....

Svar på tråden Fulaste namnen