• Anonym

Tatuerade förksollärare - ja/nej?

Jag själv är en blivande blivande förskollärare och har tre tatueringar nu, varav en är en symbol och de andra två texter, varav den ena är med japanska körsbärsblommor. Jag tycker om texter, blommor, färger och figurer i tatueringsväg och tänker absolut inte sluta tatuera mig (har funderat på att göra disneyfigurer/toy story-figur/katt/hund härnäst). MEN kommer detta bli ett hinder för mig i framtiden som utbildad fsk-lärare, att få ett jobb? Det är ju inte precis så att jag har tatuerat in döskallar, djävulen, skrivit "suck my dick" eller så på kroppen.

Min fråga till er är; vad tycker NI om utbildade förskollärare som bär några synliga tatueringar?
    Är det verkligen så illa eller tycker ni att det är helt okej?

Det retar mig att man ska behöva bli dömd för att man tycker om att tatuera sig, bär annorlunda kläder eller kanske har annorlunda intressen. Det har väl egentligen inte så mycket med att göra hurdan man är?
    Bara för att jag tatuerar mig betyder inte det att jag tar droger, är en idiot och lite annat.      

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-15 23:37
    I rubriken ska det stå "FÖRSKOLLÄRARE" och inte "Förksollärare".... för hastig på tangenterna där :)

• Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?
  • Furstinna

Skiter fullständigt i om folk har tatueringar eller piercingar! Är det något jag reagerar på utseendemässigt är det möjligen grav övervikt. Det ger mig ett intryck av att personen inte bryr sig om sig själv och därmed kanske inte heller bryr sig om andra.

• yrhätta

Hade inte brytt mig. Är förståndig nog att veta att en person inte är farlig eller hemsk bara för att den har tatueringar. Planerar själv att skaffa min första när jag får pengar över.

• Anonym

När jag ser en tatuerad förskolelärare så tänkter jag wow han/hon är nog en bra förskolelärare Glad
    kan ju vara för att jag själv älskar tatueringar Skrattande 

• luvah33

Jag tycker att det är kalasbra med tatuerade lärare, för alla åldrar, och tror att det ökar acceptans och förståelse för andra människor!

• ErikaJohanna

Jag och dom flesta jag känner har tatueringar så jag skulle inte bry mej ett dugg! Det är insidan som räknas.. :)
    När min generation ligger på ålderdomshemmet kommer vi att jämföra tatueringar och berätta historier om dom tror jag!

• Anonym (Gbg)
    Anonym skrev 2012-08-16 07:47:15 följande:
    Ja du har helt rätt. Om man INTE har en tatuering och är i arbetsför ålder så är man ju nästan "udda"!!
    I vissa grupper är det säkert så, det innebär inte att det ser ut så i hela samhället. Det är fortfarande en gruppgrej, oavsett hur många tatuerade armar man ser på sommarserveringarna. Visst, det finns säkert folk i alla sociala grupper som väljer att tatuera sig, det innebär inte att det också är vanligt i alla grupper.

Jag hör inte till dem som skulle protestera eller reagera negativt över tatuerad förskollärare (hoppas jag i alla fall) men man är bra blåögd om man inte ser grupp- (eller klass- om man så vill) aspekterna i tatueringsmodet.
  • JessK

Ja tycker inte dte är nåra som helst fel att vara en tatuerad förskole lärare =) Bara visar att människor tycker om olika saker. Däremot o va tatuerad i ansiktet o fullt me percingar e väl inte riktigt lämpat för förskolan =)

• JessK

Kolla sommarlovs morron på svtb killen där har ju massa tatueringar =) Inga fel på det när man jobbar med barn =)

• kickan89

Struntar fullständigt i hur mina barns förskollärare ser ut, det enda som ligger i mitt intresse är att de är duktiga på sitt jobb och att jag och barnen känner oss trygga med dem. Tror inte att det är många i dagens samhälle som bryr sig om ifall man har tatueringar.

• Mellanmjölkens land

"normala" tatueringar ser jag inte som nått konstigt. Skulle inte heller bry mig om du har rosa hår eller liknande. Hakkors eller andra tatueringar som tyder på en värdegrund som jag inte delar är en annan sak men då ska det vara ganska extrema saker...

Svar på tråden Tatuerade förksollärare - ja/nej?