• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Anonym skrev 2012-08-23 09:27:56 följande:
    jovist men varför ska han ha tjejkläder då och inte pojk kläder? hon verkar ju uppenbarligen inte gilla att hennes kille har det.
    Han kan väl ha både och?
    Jag tror inte vi ska ta ts på allvar riktigt. En person som hade genuskritiskt tänk skulle inte reagera på det viset ts beskriver på att pojkvännen har klänning.

Själv blir jag bara glad och imponerad av att min pojkvänner vågar göra sådant.
  • PolyPond
    hippiegirl skrev 2012-08-23 09:52:15 följande:
    Men nu snackar vi om en bebis, och en situation där mamman uppenbarligen tror att hon kan bestämma att sonen i fråga ska vara könsneutral. 

Det finns inte i min värld att jag skulle håna människors val i kläder, etc. Tycker personligen att en lång kjol kan vara riktigt snyggt på killar, men för den skull anser jag inte att man har rätt att "välja" könet på sitt barn. 
    Hur kan du tro att man väljer kön på någon bara genom att klä det i en viss typ av kläder?
  • beccagranen

Jag hade lätt låtit honom gå i festblåsan! Jag tror att det mest är snack från hans sida, men skulle han verkligen gå i klänningen så hade jag stolt gått bredvid hans sida och uppmuntrat till varje människas fria val. För det är just de, det handlar om att ha ett fritt val. Men att klä en bebispojke i klänningar bara för att bevisa för andra att han kan han det är bara tramsigt. Klä i unisex kläder och den dagen sonen själv vill ha något från "flickavdelningen" så kan han få påverka själv.

• hippiegirl
    PolyPond skrev 2012-08-23 09:57:37 följande:
    Hur kan du tro att man väljer kön på någon bara genom att klä det i en viss typ av kläder?
    suck... MAMMAN aka TS vill ju att barnet ska vara könsneutralt, en HEN tills barnet kan"välja" själv. Och det spelar egentligen ingen roll vad vi babblar om runt omkring.

DET ÄR FORTFARANDE INGET MAN VÄLJER. INGEN VÄLJER. 

DET ÄR NÅGOT MAN FÖDS MED.

Eller är t ex homosexualitet ff en sjukdom i din värld?

Breathe in the wisdom of life
  • hippiegirl
    beccagranen skrev 2012-08-23 10:05:16 följande:
    Jag hade lätt låtit honom gå i festblåsan! Jag tror att det mest är snack från hans sida, men skulle han verkligen gå i klänningen så hade jag stolt gått bredvid hans sida och uppmuntrat till varje människas fria val. För det är just de, det handlar om att ha ett fritt val. Men att klä en bebispojke i klänningar bara för att bevisa för andra att han kan han det är bara tramsigt. Klä i unisex kläder och den dagen sonen själv vill ha något från "flickavdelningen" så kan han få påverka själv.
  • PolyPond
    hippiegirl skrev 2012-08-23 10:06:53 följande:
    suck... MAMMAN aka TS vill ju att barnet ska vara könsneutralt, en HEN tills barnet kan"välja" själv. Och det spelar egentligen ingen roll vad vi babblar om runt omkring.

DET ÄR FORTFARANDE INGET MAN VÄLJER. INGEN VÄLJER. 

DET ÄR NÅGOT MAN FÖDS MED.

Eller är t ex homosexualitet ff en sjukdom i din värld?

Kläder är inga kön och man kan inte bli något annat bara av att ta på sig det ena eller det andra.

Däremot kan man välja vad man vill ha på sig, oavsett om omgivningen ser det som genuskonträrt eller inte.
  • hippiegirl
    PolyPond skrev 2012-08-23 10:09:38 följande:
    Kläder är inga kön och man kan inte bli något annat bara av att ta på sig det ena eller det andra.

Däremot kan man välja vad man vill ha på sig, oavsett om omgivningen ser det som genuskonträrt eller inte.
    åh fan! tack för upplysningen, det var verkligen något helt nytt för mig......................................................................
  • PolyPond
    hippiegirl skrev 2012-08-23 10:18:08 följande:
    åh fan! tack för upplysningen, det var verkligen något helt nytt för mig............................................... .......................
    Jag anade det.
  • beccagranen
    PolyPond skrev 2012-08-23 10:09:38 följande:

Nja.. vet inte om jag håller med. Har då sätt män (transor) som vart väldigt övertygande som kvinnor, och visst blir dom bemötta som kvinnor om dom är tillräckligt övertygande. Sen att det inte påverkar könet fysiologiskt, men psykologiskt. 
    Sen har vi en social acceptans vad det gäller kläder, både för kön, mode/trend och väder. Vill man avvika från dessa så måste man också vara förberedd på omgivningens reaktioner. Det jag undrar mest är varför man måste utsätta barnen för det? Barn är väldigt lättpåverkade och det är känsligt att vara den avvikande i gruppen, och följden kan bli mobbning. Varför vill man som förälder utsätta sitt barn för det? En vuxen kan troligen argumentera och försvara sina åsikter, men ett barn är sällan kapabel till det, än mindre om det görs på föräldrarnas och inte barnets egna bevåg.
  • Anonym (hemmafru)

suck... varför har inte dagens feminister sunt bondförnuft?

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!