• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • msmurphy
    Trekk skrev 2012-08-25 12:24:57 följande:
    För den som är övertygad nazist är det inte så konstigt att vilja klä barnet i uniform och för den som är övertygad genusfascist är det inte främmande att vilja klä sin pojke i klänning.

Det handlar, om du inte förstod det, om det felaktiga i att föräldrar använder sina barn som politiska spelpjäser, inte huruvida en naziuniform kjol, kommunistuniform eller rymddräkt är mest upprörande för omgivningen. 
    Det var inte alls det det handlade om och det var du som inte förstod. 

Jag tror inte någon förespråkar att man ska TVINGA sina söner att ha klänning på sig. Men ärligtr talat, vem använder sina barn mer som spälpjäser; föräldern som säger okej när sonen vill ha klänning på sig eller föräldern som förvägrar sitt lilla barn det. Ett oskyldigt klädesplagg. Fräscht att kalla folk som är FÖR den fria viljan och det fria valet för fascister, när det är såna som du som sitter på era höga hästar och dikterar vad som är rätt och fel. 
  • Miss Skywalker

Haha. Skakar på huvet och trippar ur tråden..

• Janice01
    msmurphy skrev 2012-08-26 23:39:59 följande:

Jag tror inte någon förespråkar att man ska TVINGA sina söner att ha klänning på sig. Men ärligtr talat, vem använder sina barn mer som spälpjäser; föräldern som säger okej när sonen vill ha klänning på sig eller föräldern som förvägrar sitt lilla barn det. Ett oskyldigt klädesplagg. Fräscht att kalla folk som är FÖR den fria viljan och det fria valet för fascister, när det är såna som du som sitter på era höga hästar och dikterar vad som är rätt och fel. 

Jag har aldrig någonsin stött på en liten pojke som velat ha klänning eller andra flickkläder och då har jag stött på många många killar genom åren.
  • Trekk
    msmurphy skrev 2012-08-26 23:39:59 följande:

Halmgubbeargument.

INGA småpojkar ber om att få gå i kjol!

Vidare ska en god förälder vägleda barnen. Om ett barn vill gå till skolan i kalsonger är det föräldrarnas förbannade plikt att rädda barnet undan detta sociala självmord. När ungen är utflugen kan hen klä sig efter eget behag, men föräldrarnas jobb är inte att ge barnet 100% frihet utan den sundaste vägledning de kan utifrån sina förutsättningar.

Att låta sin pojke gå till skolan i flickkläder om denne nu skulle vilja det (en incident så sällsynt att den är statistiskt ointressant) vore föräldraskap bortom all kritik. De sociala konsekvenserna kan inte förutspås av ett barn så som det kan av en vuxen.

Fruktansvärt undermåligt föräldraskap. Som tur är så är det extremt få människor som är så olämpliga som föräldrar  
  • msmurphy
    Trekk skrev 2012-08-27 14:52:44 följande:
    Halmgubbeargument.

INGA småpojkar ber om att få gå i kjol!

Vidare ska en god förälder vägleda barnen. Om ett barn vill gå till skolan i kalsonger är det föräldrarnas förbannade plikt att rädda barnet undan detta sociala självmord. När ungen är utflugen kan hen klä sig efter eget behag, men föräldrarnas jobb är inte att ge barnet 100% frihet utan den sundaste vägledning de kan utifrån sina förutsättningar.

Att låta sin pojke gå till skolan i flickkläder om denne nu skulle vilja det (en incident så sällsynt att den är statistiskt ointressant) vore föräldraskap bortom all kritik. De sociala konsekvenserna kan inte förutspås av ett barn så som det kan av en vuxen.

Fruktansvärt undermåligt föräldraskap. Som tur är så är det extremt få människor som är så olämpliga som föräldrar  

Klart man ska vägleda sina barn, men nu anser jag inte att låta en pojke ha en fucking klänning på sig är direkt samma sak som att låta ungarna löpa amok.

Men okej. Skitsamma. Jag har inga barn, enda kontakten jag har med barn är släktingars barn och deras kompisar. Jag har fått berättat för mig åtskilliga gånger om småpojkar som vill ha klänning, främst såna som har äldre systrar kanske. En liten pojke jag brukade träffa ofta ville alltid ha på sig mina pärlhalsband, han fick tag på mitt läppstift en gång och målade sig på munnen (och hela ansiktet :D) för att se ut som mamma. Därav har jag dragit slutsatsen att det är ganska vanligt, om jag har fel så finns det ju inget problem eller hur?

Om föräldrar klär sina barn i klänning mot deras vilja har man ett jäkligt stort problem, som är bra mycket värre än själva klädesplagget.
  • PolyPond
    Pompeia01 skrev 2012-08-25 14:40:45 följande:
    Det är det väl inte..? Det var du som tyckte att TS kan fortsätta att klä sin lille pojke i sådana klänningar som småflickor använder här i landet, för att det är vanligt med kjolliknande plagg på män i andra kulturer. Då berättade jag för dig att de "kjolliknande" plaggen i dessa länder ingalunda kan blandas ihop med det landets (eller våra) kvinnodräkter. Det är alltså ett icke-argument.

Nog ser du skillnad på de två bilderna jag lagt upp..? Vilken/vilka män skulle mötas med respekt..? 
    Helt irrelevant apropå det vi talade om: att det visst finns rent praktiska skäl för killar att bära kjol.
    Du försöker blanda korten när du inser detta.

Alla människor skall mötas med respekt - oavsett hur de klär sig eller ser ut. Det är grundläggande.
Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!