• Anonym (Ts)

Min pojkvän går i klänning för att jävlas!

Jag är feminist, stolt och hedersfull. Fick barn med min pojkvän i våras, barnet är fött med penis men jag vill vara öppen att barnet själv får bestämma sin tillhörighet och klär hen därför i blandad färgskala och även i klänningar ibland. Min pojkvän, som är en äkta mansgris som bara motarbetar mig, protesterade först verbalt men jag vek mig inte så nu har han lånat korta sommarklänningar av sin syster som han har på sig när vi handlar och går ut. Trodde först han bara skulle hålla på en stund men nu har det gått över en vecka! Och på lördag ska vi på bröllop så nu har han lånat en festblåsa, stora örhängen och klackskor! Hur ska jag få honom att sluta utan att behöva ge mig? Jag lämnar honom om han går dit i klänning!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-22 07:25
    Skriver här med eftersom folk verkar haka upp sig. Min pojkvän hade gärna fått gå i klänning om det vore ett seriöst val från hans sida, hade stöttat honom fullt ut, men inte när det bara är för att jävlas med mig och håna min åsikt.

• Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 08:39:45 följande:
    Visst är det ett roligt ord om man nu tillhör tokfeminismen och vill provocera alla soom inte tänker som dom!
    Annars är det lättare att använda ett "praktist" ord som alla förstår....
    Jag är inte det minsta intresserad av att provocera. Förnya är däremot kul. Och nu känner i  princip alla till ordet hen, tack vare att somliga irriterar sig så. Bra jobbat! Skrattande

I övrigt vore det trevligt om du inte förstörde denna tråd till ytterligare en hen-debatt och lät dem hålla hus i sina egna istället?
  • Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 08:54:34 följande:
    Jag är inte det minsta intresserad av att provocera. Förnya är däremot kul. Och nu känner i  princip alla till ordet hen, tack vare att somliga irriterar sig så. Bra jobbat! Skrattande

I övrigt vore det trevligt om du inte förstörde denna tråd till ytterligare en hen-debatt och lät dem hålla hus i sina egna istället?
    "Vissa stör sejj"...Du om du hade varit lite mera vaken hade du vetat att så gott som alla stör sej på det jävla ordet!

Vadå förstör tråden? Det handlar om feminism och vissa tokfeminsistiska saker förtar inte det andra.....
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 09:13:56 följande:
    "Vissa stör sejj"...Du om du hade varit lite mera vaken hade du vetat att så gott som alla stör sej på det jävla ordet!

Vadå förstör tråden? Det handlar om feminism och vissa tokfeminsistiska saker förtar inte det andra.....
    De gjorde många med snippa också.
    Det finns hundratals trådar om hen på forumet. Lek där!
  • Veronicka

Polypond. Byt till en av dom diskutionerna då om du i te kan acceptera att hon är här och skriver ;)

• Janice01
    PolyPond skrev 2012-08-29 09:16:41 följande:
    De gjorde många med snippa också.
    Det finns hundratals trådar om hen på forumet. Lek där!
    Och dom gör det fortfarande....Snippa är ett ord som kan användas till små barn, gör du det till vuxna också?
    Gå dit och trolla där själv om du vågar....

Tillbaka till ämnet. Menar du på allvar att du trpr att det är föräldrarnas fel om dit barn mobbas för att din son går klädd som en transvestit på dagis? Då vet du inte hur barn fungerar....
  • PolyPond
    Veronicka skrev 2012-08-29 09:22:05 följande:
    Polypond. Byt till en av dom diskutionerna då om du i te kan acceptera att hon är här och skriver ;)
    Det är bra om man försöker hålla sig något så när till ämnet och inte diskuterar allt i alla trådar. Det ingår även i forumpolicyn.
  • PolyPond
    Janice01 skrev 2012-08-29 09:46:20 följande:
    Och dom gör det fortfarande....Snippa är ett ord som kan användas till små barn, gör du det till vuxna också?
    Gå dit och trolla där själv om du vågar....

Tillbaka till ämnet. Menar du på allvar att du trpr att det är föräldrarnas fel om dit barn mobbas för att din son går klädd som en transvestit på dagis? Då vet du inte hur barn fungerar....
    Jag skriver redan i en aktiv hen-diskussion. Troll är jag inte så förtjust i dock.

Eftersom jag både arbetat med barn och känner till mobbning från egen erfarenhet, så har jag rätt bra koll på hur det fungerar. Självklart kommer idéer om vad som är okej och inte att ha på sig från vuxenvärlden ursprungligen. Det är vi vuxna som har ansvar för att barnen inte gör sådana värderingar.
  • PolyPond
    Veronicka skrev 2012-08-29 09:56:14 följande:
    Så vitt jag kan se har ingen avvikigt från ämnet.
    Moderatorerna är garanterat av annan uppfattning.
  • maaammaaa

TS, sorry jag är nyfiken i en strut och har inte läst alla inlägg. Vad hade han på sig på bröllopet?

Svar på tråden Min pojkvän går i klänning för att jävlas!