Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 15:02:20 följande:
Jag är en av de allra första (om inte den första!) som ropade troll. Det är jag sjukt glad över för det visar att min analytiska förmåga är på topp. Men många blev otroligt arga på mig.
Jag tyckte hjärte-svidande synd om alla snälla människor som verkligen försökte hjälpa ett troll. Ni är så fina på alla sätt och vis.

Och ni kan verkligen hjälpa i de fall som är verkliga.
Jag hatar oärlighet och kände mig därför tvungen att säga något.
(Jag vill passa på att lägga in ett litet Tack till de som PM:ade mig med stöd och funderingar.)
Nu till knäckfrågan!
Moderatorer med administratörsrättigheter kan se IP-nr på alla oss. Jag har själv varit moderator på ett medelstort forum. Alla forum ser förstås annorlunda ut men oftast visas ip:t i anslutning till inläggen på något vis.
Alltså kan de se om "pappa"-Ts är densamme som en annan "Trollar"-Ts.
Jag är bara förvånad att inte tråden togs bort snabbare, men man kan väl inte förvänta sig att moderatorer/admins ska göra nattjänst på FL
Ja, du var nog den första som
ropade troll...nog inte den första som tänkte det.
Jag blir inte arg på dom som ropar troll...men anledningen till att jag valde att diskutera som om det var sant var just för att kanske kunna hjälpa andra som också varit med om samma sak(
även om det var fejk dessa ggr), visa att dom inte är ensamma och att det finns folk som vill hjälpa.
Jag ställde emellanåt frågor, som inte borde vara svåra att svara på...(som inte rörde just incesten.) Som antingen inte fick svar alls, eller vaga slingrandes.
Som du skriver, så kan man hjälpa dom som verkligen behöver det...men dom som verkligen behöver det tycker jag...enligt när jag läst runt...knappt får nå svar eller stöd överhuvud taget.
(inte ens en bråkdel av vad trollisarna får iaf)
Nej, dom har nog inte det...är väl därför som många av dessa trådar startas just på natten...så dom får hålla på ett tag.
"Jag tycker att det är "bättre" att bli lurar och tro på någon som sen visar sig ha ljugit, än att man bara direkt avfärdar någon(och kallar troll) som faktiskt är i en jobbig situation. "
Trots att jag anar att det är troll, så säger jag inte det...utan kanske skriver nåt(fråga tex), som sen gör att dom gör bort sig själva. Men blir förbannad när det fjantas och skämtas om våldtäkt, sexuellt utnyttjande och annat.