• Bradbury

Troll?!?

Hej! Jag var en av dem som trodde på och stöttade den TS som skrev två trådar om hur hon blivit utnyttjad av sin far. Ångrar mig inte ett dugg, hellre stöttar jag (eller struntar i att svara) än att riskera att göra någon illa genom att tvivla. Funderar nu mycket på TS och hur han/hon egentligen mår. Söker man den typen av bisarra uppmärksamhet kan man knappast må så bra eller? För inte ser man väl det som ett skämt när det går så långt? Och hur vet moderatorerna vad som är sant och inte?

• Svar på tråden Troll?!?
  • Viktors älskling
    Bradbury skrev 2012-08-28 09:18:56 följande:
    Hej! Jag var en av dem som trodde på och stöttade den TS som skrev två trådar om hur hon blivit utnyttjad av sin far. Ångrar mig inte ett dugg, hellre stöttar jag (eller struntar i att svara) än att riskera att göra någon illa genom att tvivla. Funderar nu mycket på TS och hur han/hon egentligen mår. Söker man den typen av bisarra uppmärksamhet kan man knappast må så bra eller? För inte ser man väl det som ett skämt när det går så långt? Och hur vet moderatorerna vad som är sant och inte?

Tyvärr ser man ju många gånger folk som mer eller mindre skriker "TROLL!" i svaren på trådarna, men som du skriver vet ju moderatorerna egentligen inte vad som är sant eller inte. Tycker att de borde maila den som skriver trådar som misstänks för att vara fejktrådar INNAN de bara tar bort den.
  • MissSummer
    Isbit skrev 2012-08-28 10:52:38 följande:
    Säg inte det då blir du straffad. Speciellt i den tråden .
    Det vart jag
    Det är därför jag inte har skrivit något men den är bara för mycket.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-28 09:58:35 följande:
    Satt och läste men svarade aldrig på hennes tråd då jag tyckte det lät som att det var troll. Men jag undrar också detsamma som du!! Obestämd
    Jag är en av de allra första (om inte den första!) som ropade troll. Det är jag sjukt glad över för det visar att min analytiska förmåga är på topp. Men många blev otroligt arga på mig. Förvånad

Jag tyckte hjärte-svidande synd om alla snälla människor som verkligen försökte hjälpa ett troll. Ni är så fina på alla sätt och vis. Hjärta Och ni kan verkligen hjälpa i de fall som är verkliga.
    Jag hatar oärlighet och kände mig därför tvungen att säga något.
    (Jag vill passa på att lägga in ett litet Tack till de som PM:ade mig med stöd och funderingar.)

Nu till knäckfrågan!

Moderatorer med administratörsrättigheter kan se IP-nr på alla oss. Jag har själv varit moderator på ett medelstort forum. Alla forum ser förstås annorlunda ut men oftast visas ip:t i anslutning till inläggen på något vis.
    Alltså kan de se om "pappa"-Ts är densamme som en annan "Trollar"-Ts.

Jag är bara förvånad att inte tråden togs bort snabbare, men man kan väl inte förvänta sig att moderatorer/admins ska göra nattjänst på FL Flört

• fab

Visst är det tråkigt med alla trolltrådar och särskilt nu den senaste som handlade om incest.  Helt otroligt respektlöst.

Dock kan man kanske försöka tänka att alla som har skrivit och velat hjälpa kanske har nått fram till en annan forumanvändare i liknande situation fast på riktigt? Om någon på detta sätt fått hjälp eller i alla fall något att tänka på kanske det ändå inte känns helt bortkastat?

• Katitzi

Jätte tråkigt med troll.. Hur vet ni att just den var det?

• Jellybeanbaby
    Katitzi skrev 2012-08-28 15:13:06 följande:
    Jätte tråkigt med troll.. Hur vet ni att just den var det?
    Moderator har checkat efter alla konstens regler och sen raderat tråden.
    Moderator skrev i slutet av den nya tråden såhär:Tack och lov är inte allt på Familjeliv sant. Just denna tråd och dess föregångare är trolltrådar.
    Den första tråden plockades bort p.g.a. detta.
    I vanliga fall så plockar vi bara bort sådana här trådar  men i detta fallet känns det viktigt att klargöra att det rör sig om en påhittad historia.
    Det är dock glädjande att se att ni medlemmar engagerar er och bryr er om varandra.

Tråden stängs.
    /Moderator
  • Maskrosbarn
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 15:02:20 följande:
    Jag är en av de allra första (om inte den första!) som ropade troll. Det är jag sjukt glad över för det visar att min analytiska förmåga är på topp. Men många blev otroligt arga på mig. Förvånad

Jag tyckte hjärte-svidande synd om alla snälla människor som verkligen försökte hjälpa ett troll. Ni är så fina på alla sätt och vis. Hjärta Och ni kan verkligen hjälpa i de fall som är verkliga.
    Jag hatar oärlighet och kände mig därför tvungen att säga något.
    (Jag vill passa på att lägga in ett litet Tack till de som PM:ade mig med stöd och funderingar.)

Nu till knäckfrågan!

Moderatorer med administratörsrättigheter kan se IP-nr på alla oss. Jag har själv varit moderator på ett medelstort forum. Alla forum ser förstås annorlunda ut men oftast visas ip:t i anslutning till inläggen på något vis.
    Alltså kan de se om "pappa"-Ts är densamme som en annan "Trollar"-Ts.

Jag är bara förvånad att inte tråden togs bort snabbare, men man kan väl inte förvänta sig att moderatorer/admins ska göra nattjänst på FL Flört

Ja, du var nog den första som ropade troll...nog inte den första som tänkte det. 
    Jag blir inte arg på dom som ropar troll...men anledningen till att jag valde att diskutera som om det var sant var just för att kanske kunna hjälpa andra som också varit med om samma sak(även om det var fejk dessa ggr), visa att dom inte är ensamma och att det finns folk som vill hjälpa. 
    Jag ställde emellanåt frågor, som inte borde vara svåra att svara på...(som inte rörde just incesten.) Som antingen inte fick svar alls, eller vaga slingrandes. 

Som du skriver, så kan man hjälpa dom som verkligen behöver det...men dom som verkligen behöver det tycker jag...enligt när jag läst runt...knappt får nå svar eller stöd överhuvud taget. 
    (inte ens en bråkdel av vad trollisarna får iaf)

Nej, dom har nog inte det...är väl därför som många av dessa trådar startas just på natten...så dom får hålla på ett tag.

"Jag tycker att det är "bättre" att bli lurar och tro på någon som sen visar sig ha ljugit, än att man bara direkt avfärdar någon(och kallar troll) som faktiskt är i en jobbig situation. "

Trots att jag anar att det är troll, så säger jag inte det...utan kanske skriver nåt(fråga tex), som sen gör att dom gör bort sig själva. Men blir förbannad när det fjantas och skämtas om våldtäkt, sexuellt utnyttjande och annat. 
  • Bradbury

Men du Jelly, varför skrek du egentligen troll? Varför inte bara nöja sig med att anmäla tråden och låta moderatorerna sköta det? Du kan ju faktiskt inte med 100% säkerhet veta att tråden är falsk. Dessutom gjorde du och alla andra som ropade troll många (inklusive mig) upprörda som tusan. Jag var uppriktigt oroad över att TS skulle må dåligt av att bli misstrodd. Har själv lidit svårt av det. Och jag bryr mig inte om att det var lögn, miljarder gånger om att jag stöttar (eller håller käft) en falsk TS än ropar LÖGNARE.
    Så frågan är ju ad du får ut av det? Känner du dig duktig på något vis eller?

• Kattdamen

Personen kan nog må hyfsat bra ändå, bara vara uttråkad. Men nu kommer skolorna igång igen ordentligt så kommer det bli bättre.

En kopp te, tack.
  • Anonym

Förstår bara inte vad man får ut av att hitta på en sådan tråd.

Svar på tråden Troll?!?