• Bradbury

Troll?!?

Hej! Jag var en av dem som trodde på och stöttade den TS som skrev två trådar om hur hon blivit utnyttjad av sin far. Ångrar mig inte ett dugg, hellre stöttar jag (eller struntar i att svara) än att riskera att göra någon illa genom att tvivla. Funderar nu mycket på TS och hur han/hon egentligen mår. Söker man den typen av bisarra uppmärksamhet kan man knappast må så bra eller? För inte ser man väl det som ett skämt när det går så långt? Och hur vet moderatorerna vad som är sant och inte?

• Svar på tråden Troll?!?
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-28 21:10:24 följande:

Jo det kunde man, det stod något i stil med ''Vid25''.

Det har jag hört talas om men tjejen i videon var sååå sjuk lik tjejen jag webbade med, som jag då trodde var TS.

Är det ingen som vet hur man fick reda på att tråden var fejk?     
    Moderatorerna har väl checkat ip, sett att samma person startat andra trolltrådar, gissar jag på, eller helt andra trådar där ts kanske är en ung kille som vill se familjelivs-bröst (finns!) eller nåt annat.

Jag tror du blir lurad. Jag skulle vilja veta alla detaljer iofs, har ni sett varandra i webcam också eller vaddå?
    En video säger varken bu eller bä.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 21:22:26 följande:
    Moderatorerna har väl checkat ip, sett att samma person startat andra trolltrådar, gissar jag på, eller helt andra trådar där ts kanske är en ung kille som vill se familjelivs-bröst (finns!) eller nåt annat.

Jag tror du blir lurad. Jag skulle vilja veta alla detaljer iofs, har ni sett varandra i webcam också eller vaddå?
    En video säger varken bu eller bä.

Ja så kan det väl vara.

Vi satt och webbade ganska så länge, hon berätta hur allt var och man kunde se att tjejen hade fått en blåtira tidigare, såg väldigt färsk ut.

Hon berättade mycket om sitt liv och jag berättade om mina egna erfarenheter om våld och försökte pusha henne i rätt riktning. Satt med en klump i magen hela tiden. Hon verkade så skör och rädd. Kan inte förstå att det var någon som bara trollade för skojs skulle. Men man vet som sagt aldrig vad folk gör.      
  • Boulder

Ibland undrar jag om jag är ensam om att kunna identifiera en stor del av trollen på fl. Hälften av trollen går igång på uppmärksamheten och den andra hälften vill locka debattörerna att avslöja intima (och verkliga) detaljer om sig själva. Det man måste tänka på när man göder ett troll är att andra kan lockas till att hjälpa genom att dela med sig av egna, svåra, verkliga erfarenheter.

• Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 21:23:09 följande:
    Den är gjord av en copycat, som jag förstår det.

Vet med mig att den tråden är fejk, då jag vid samma tidpunkt som tråden pågick satt och chattade med riktiga ts!
  • Jellybeanbaby
    Boulder skrev 2012-08-28 21:36:12 följande:
    Ibland undrar jag om jag är ensam om att kunna identifiera en stor del av trollen på fl. Hälften av trollen går igång på uppmärksamheten och den andra hälften vill locka debattörerna att avslöja intima (och verkliga) detaljer om sig själva. Det man måste tänka på när man göder ett troll är att andra kan lockas till att hjälpa genom att dela med sig av egna, svåra, verkliga erfarenheter.
    Det var en av sakerna som fick mig att må pyton i den där tråden. Några enstaka ville stänga av mig för vad jag skrev i den där tråden och jag ville ju bara att de skulle slippa tala om personliga detaljer Gråter

Jag satt på händerna men ville eg. bara skriva "Berätta inget om dig själv nu!"

• Deborah ll
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 21:51:54 följande:
    Det var en av sakerna som fick mig att må pyton i den där tråden. Några enstaka ville stänga av mig för vad jag skrev i den där tråden och jag ville ju bara att de skulle slippa tala om personliga detaljer Gråter

Jag satt på händerna men ville eg. bara skriva "Berätta inget om dig själv nu!"

Det är detta som är så svårt med vissa trådar, trolltrådar eller ej.
    De öppnar människors sinnen. Om det är äkta - javisst kan man dela!
    Fejk - smärtsamt för den som öppnar sig.

Jag har anmält copycat-tråden. Inte av elakhet men av skäl som ovan.
    Kan ju hända att jag själv råkar illa ut - det är lite oberäkneligt här på FL.
    Men det spelar inte så stor rollför mig som person. Jag finns på riktigt.
  • Jellybeanbaby
    Anonym skrev 2012-08-28 21:28:07 följande:

Ja så kan det väl vara.

Vi satt och webbade ganska så länge, hon berätta hur allt var och man kunde se att tjejen hade fått en blåtira tidigare, såg väldigt färsk ut.

Hon berättade mycket om sitt liv och jag berättade om mina egna erfarenheter om våld och försökte pusha henne i rätt riktning. Satt med en klump i magen hela tiden. Hon verkade så skör och rädd. Kan inte förstå att det var någon som bara trollade för skojs skulle. Men man vet som sagt aldrig vad folk gör.      
    Jag vet inte vad jag ska säga, tror nästan inte på det.
  • Anonym
    Jellybeanbaby skrev 2012-08-28 21:58:36 följande:
    Jag vet inte vad jag ska säga, tror nästan inte på det.

Efter vad jag läst här så börjar jag också tvivla, men ändå så känns det så fel att bara avfärda allt hux flux.
  • FruNaftra

Jag är så sjukt trött på trolltrådar. Det som var deoppen var nog incesttråden. Så jävla fult att sitta och driva med folk på det här viset. Vissa lade ner mycket möda och tid för att stötta TS och dela med sig av sina egna livsöden som har sina likheter med TS. Till ingen nytta alls. Ett jävla hån är det var det är. Urs!

Tyvärr tror jag att många kan roa sig med en sådan sysselsättning bara de är tillräckligt uttråkade. Det finns ju ganska uppenbara tabu ämnen som incest, tidelag, våldtäkt, misshandel osv och dessa sugen åt sig läsare på nolltid

Svar på tråden Troll?!?