• Bradbury

Troll?!?

Hej! Jag var en av dem som trodde på och stöttade den TS som skrev två trådar om hur hon blivit utnyttjad av sin far. Ångrar mig inte ett dugg, hellre stöttar jag (eller struntar i att svara) än att riskera att göra någon illa genom att tvivla. Funderar nu mycket på TS och hur han/hon egentligen mår. Söker man den typen av bisarra uppmärksamhet kan man knappast må så bra eller? För inte ser man väl det som ett skämt när det går så långt? Och hur vet moderatorerna vad som är sant och inte?

• Svar på tråden Troll?!?
  • Jellybeanbaby
    FruNaftra skrev 2012-08-28 22:42:14 följande:
    "Just denna tråd och dess föregångare var trolltrådar" (hoppas jag citerade rätt nu) enligt en moderator i tråd nr 2. Tolkar det som att den första tråden också var hittepå.
    jo, var väl oxå därför den blev raderad.
  • Bradbury

Jag upplevde inte heller att TS i tråd ett var osammanhängande... Jag hade då aldrig vågat (eller känt något behov av att) ropa troll om henne.

• SweeneyTodd
    Bradbury skrev 2012-08-28 22:48:32 följande:
    Jag upplevde inte heller att TS i tråd ett var osammanhängande... 
    Det var den. Hon la upp olika uppgifter om hennes mammas död. 
  • Anonym
    SweeneyTodd skrev 2012-08-28 22:52:35 följande:
    Det var den. Hon la upp olika uppgifter om hennes mammas död. 

Det var den andra tråden. I första så skrev hon bara en sak om hennes mammas död.
  • astro
    Bradbury skrev 2012-08-28 22:48:32 följande:
    Jag upplevde inte heller att TS i tråd ett var osammanhängande... Jag hade då aldrig vågat (eller känt något behov av att) ropa troll om henne.
    Tråden var konsekvent till att börja med men sedan började uppgifterna gå emot varandra, framför allt sprack kronologin runt mammas död och övergreppen.

Nu går det rnt en ny tråd där ts påstår sig ha fått videofilm etc från troll-ts - jag undrar om det inte är samma ts igen. Ett troll är det bergsäkert, i varje fall.

Det ledsamma är att allt trollandet riskerar att skrämma bort tjejer (och killar) som verkligen behöver hjälp. Har ju sett en del sådana trådar också genom åren och har också följt några av personerna utanför FL (vet fölljaktligen att de absolut inte var troll).
  • Anonym (...)
    Bradbury skrev 2012-08-28 09:35:30 följande:
    Men hur kan det gå till?! Hur avgör moderatorerna vad som är på riktigt vs påhittat?
    Tjejen var ju anonym, hon kan ha varit någon helt annan i andra trådar som hon skrivit. 
  • Maskrosbarn
    Regnig måndag skrev 2012-08-28 22:10:49 följande:
    Jag såg aldrig tråden och har inte hängt med i andra diskussioner (om det nu finns) men jag uppfattar det som att TS uppmanat andra att berätta om sina öden, korrekt uppfattat?

Jag brukar alltid varna när jag ser sånt därför att jag tror inte att det är ett troll i den bemärkelsen man menar med troll (någon som vill skapa oreda) utan att någon faktiskt tänder på att läsa om övergrepp. Alltså liknande det aktiva pedofiler gör, fotar övergreppen för att kunna återuppleva händelsen.
    Du menar alltså att om man lägger upp en tråd där man berättar om dina erfarenheter. Vilket jag har en tråd om...
    Där jag bara vill veta hur man går vidare...(inte att nån ska dela sina "intima" detaljer om sina) utan bara vill veta hur dom gjort för att gå vidare i livet. Att du uppfattar detta som att jag tänder på det??

Hoppas jag missuppfattat dig....för det är verkligen inte min mening när jag berättar.
    Jag försöker bara bearbeta och vill inte att min familj ska veta...så därför sökte jag stöd här på FL.
    Har jag gjort fel då? Vill bara veta så jag aldrig skriver nåt igen...för det är det sista jag vill.

Sen om ts från helgen...jag tvekade, men valde att tro på henne...men hon visade sig vara troll.
    Tyvärr tror jag att du anonym nu kan vara samme person...som vill föra historien vidare...fast i andra trådar.
    Lägg ner och lita på att FL har gjort ett korrekt beslut.  
  • Anonym (...)
    Anonym skrev 2012-08-28 21:28:07 följande:

Ja så kan det väl vara.

Vi satt och webbade ganska så länge, hon berätta hur allt var och man kunde se att tjejen hade fått en blåtira tidigare, såg väldigt färsk ut.

Hon berättade mycket om sitt liv och jag berättade om mina egna erfarenheter om våld och försökte pusha henne i rätt riktning. Satt med en klump i magen hela tiden. Hon verkade så skör och rädd. Kan inte förstå att det var någon som bara trollade för skojs skulle. Men man vet som sagt aldrig vad folk gör.      
    Men alltså, va? Det låter ju sjukt konstigt...
  • Bradbury

Du har inte gjort fel maskros. Tycker aldrig man ska låta trollkarlar påverka en i negativ riktning och göra så att man räds att skriva. (Jag delar förövrigt dina upplevelser, men har inte sett din tråd.)

• Maskrosbarn
    Bradbury skrev 2012-08-28 23:11:35 följande:
    Du har inte gjort fel maskros. Tycker aldrig man ska låta trollkarlar påverka en i negativ riktning och göra så att man räds att skriva. (Jag delar förövrigt dina upplevelser, men har inte sett din tråd.)
    Den första handlar bara om hur man går vidare från sexuellt övergrepp. Den är skriven i mitt namn. 
    Den andra är skriven anonymt( vilket jag ångrade senare, så jag egentligen inte har nåt att skämmas för), men den handlar om mitt liv...allt jag varit med om fram till idag. Men jag valde att vara anonym först för att jag var rädd att fel personer (som mitt ex tex) skulle hitta tråden och jag skulle få skit för det. 

www.familjeliv.se/Forum-4-50/m66180414.html

www.familjeliv.se/Forum-4-50/m66340989.html

Jag vill kunna hjälpa andra utsatta, men inte hjälpa äcklen att få material.
Svar på tråden Troll?!?