• Bradbury

Troll?!?

Hej! Jag var en av dem som trodde på och stöttade den TS som skrev två trådar om hur hon blivit utnyttjad av sin far. Ångrar mig inte ett dugg, hellre stöttar jag (eller struntar i att svara) än att riskera att göra någon illa genom att tvivla. Funderar nu mycket på TS och hur han/hon egentligen mår. Söker man den typen av bisarra uppmärksamhet kan man knappast må så bra eller? För inte ser man väl det som ett skämt när det går så långt? Och hur vet moderatorerna vad som är sant och inte?

• Svar på tråden Troll?!?
  • lightfish

Jag kan ärligt säga att jag låtit bli att skapa en tråd för som min barnmorska sa: i ditt fall överträffar verkligheten dikten... Med andra ord, det som hänt mig är så osannolikt att folk har svårt att tro på det.....

• astro
    Bradbury skrev 2012-08-28 10:17:43 följande:
    Jo, visst vet de väl säkert mer men VAD vet de? Vad går dom på när dom avslöjar? Användarens personuppgifter eller vad liksom? Vore bra om ngn moderator kunde svara.
    Tycker jag också.
    MissSummer skrev 2012-08-28 10:37:29 följande:
    Alltså vissa trådar är ju captain obvious att det bara inte kan vara sant. Tekniskt omöjligt, som att en graviditet kan uppstå utan ägg+sperma och att man inte vaknar när man blir penetrerad.
    Fast samtidigt händer det helt otroliga saker ibland och det vore ju trist om den drabbade inte alls kunde bli trodd då.

T ex har jag sett någonstans att runt sjuttio graviditeter årligen (världen över) uppstår "utan anledning" d v s utan att säd avsiktligt placerats i slidan (detta inkluderar naturligtvis inte spruckna kondomer och annat vardagligt). Det är ju ändå rätt många fastän det är en väldigt osannolik händelse.

• Bradbury
    astro skrev 2012-08-28 11:17:17 följande:
    Tycker jag också.

Fast samtidigt händer det helt otroliga saker ibland och det vore ju trist om den drabbade inte alls kunde bli trodd då.

T ex har jag sett någonstans att runt sjuttio graviditeter årligen (världen över) uppstår "utan anledning" d v s utan att säd avsiktligt placerats i slidan (detta inkluderar naturligtvis inte spruckna kondomer och annat vardagligt). Det är ju ändå rätt många fastän det är en väldigt osannolik händelse.

håller med!

Och visst, jag kan också bli förbannad på en TS som hittar på hemskheter. Men någonstans känner jag att en sådan människa kan väl inte må särskilt bra? Man är väl inte helt frisk om man, sida upp och sida ner, "skojar" om att man blivit utsatt för incest? 
  • Maskrosbarn
    Som jag skrivit tidigare....(i andra trådar)
    "Jag tycker att det är "bättre" att bli lurar och tro på någon som sen visar sig ha ljugit, än att man bara direkt avfärdar någon(och kallar troll) som faktiskt är i en jobbig situation. "

Men jag tycker det är hemskt och otroligt respektlöst att hitta på och driva(skämta) om så allvarliga saker!! 
    Just pga människor som trådstartarna så finns det folk där ute som kanske inte kommer bli trodda, och folk som kanske inte tror på barn som berättar. 
  • plastkotte

Jag funderade också på hur dom kan veta att det inte är sant. Men som någon skrev så ser ju moderatorerna mycket mer än vi kan göra, så dom ser ju användaren som skriver tråden bakom "anonym" och kanske var det då en självklar lögn om man såg vem användaren var. Dvs det kanske var en 36 årig två barnsmamma med bilder på sig själv och familjen tex. Nu vet jag ju inte om det är så det går till men jag antar det. Tycker det är sjukt vidrigt iallafall! Och du som skapade dom trådarna, jag är övertygad om att du läser här och jag måste bara säga att du bör söka hjälp! Det är inte normalt att gå så långt. Att det dessutom satt människor som faktiskt blivit utnyttjade på riktigt och försökte hjälpa ts är så tråkigt.. Att någon kan hitta på något sånt!! Den personen måste vara helt störd.

• astro

Undrar om kanske troll-ts fick en kick av alla de som modigt berättade om saker de själva utsatts för. Det vore otroligt äckligt av ts men låter kanske inte helt otroligt.

Minns en tråd där ett äckel låtsades vara mamma till en 14-åring och fick andra mammor att prata om sina döttrars underkläder ... 

• Viktors älskling
    Isbit skrev 2012-08-28 09:39:04 följande:
    Jag undrade detsamma i en tråd o fick till svar att dom har "hemliga redskap"

(löjligt)
    Dom sitter o antar är min gissning

De kanske kör med ramsan "Ole dole doff".....
Svar på tråden Troll?!?