-
-
Svar på tråden Varför börjar man knarka?
-
Anonym (varför) skrev 2012-08-28 15:21:09 följande:Jag undrar varför man börjar knarka har flera vänner som knarkat innan. Men jag vet inte varför... Den ena påstod att han t.o.m fick knarka för sina föräldrar för de ansåg att han skulle prova sig fram. Men jag tycker det lät konstigt...
Jag provade/ började för att när jag gick i skolan var jag ledare för "mot alkohol och droger". Men jag kände mig skit dum som sa att man inte skulle prova när jag inte hade en aning om hur det kändes eller vad jag egentligen pratade om. Så när jag var 19 år träffade jag en man som hade hållt på med massa olika saker sen han var 12 år gammal. Så jag litade å honom, och han provade med mig i min lägenhet. Jag började hårt direkt, amfetamin och rök heroin. Amfetamin är inte så mycket min grejj men Heroin.. dont go there. Så bra visste du inte att an kunde må. Och nu vet jag varför man inte ska börja. Det är så fantastist att du inte vill sluta. -
Jag kände mig som barn alltid rastlös, konstig och annorlunda trots mycket vänner.
När jag vid 13års ålder provade hasch för första gången föll bitarna på plats.
Jag kände mig hel, kände mig som en människa. Som en i mängden.
En känsla jag eftersträvat hela livet.
Det eskalerade självklart med tiden och slutade med blodsmitta och heroin missbruk.
Idag är jag drogfri(med subutex)sedan 14 månader tillbaka tack vare subutexprogrammet.
Lever nu ett ganska så normalt Svensson liv med jobb, boende, sambo, och graviditet!
Trots att Jag är otroligt lycklig för att ha kommit ur den öändliga katt och råtta leken efter nästa fix så händer det att jag saknar det livet för en liten sekund.
Det är ju somsagt ett liv jag känner till, ett liv jag var bra på att leva.
Det vanliga livet skrämmer skiten ur mig, lika så vanliga människor.. Men för varje dag som går stärks jag på något vis.
Och jag känner mig ganska säker på att jag aldrig kommer kliva tillbaks till hors träsket och allt vad det medföljer. -
Har bara ett behov att säga att jag är så less på att andras missbruk av mina receptbelagda mediciner har gjort att de inte förskrivs alls längre.Har försvunnit från marknaden! Gäller i mitt fall Dexofen och Somadril.Peeeeeeeeeeeeeeest! Spelar ingen roll hur många andra smärtstillande jag fått testa , blir mer biverningar. Suck!
-
helt seriöst, jag blir fan "mörkrädd" av att läsa att man testar droger för att man inte kan sitta på fördomar/åsikter mot droger, utan att ha testat sjäv - säger oftast den som knarkar. Haha. Humor!. .
Anonym skrev 2012-10-11 10:56:18 följande:Har bara ett behov att säga att jag är så less på att andras missbruk av mina receptbelagda mediciner har gjort att de inte förskrivs alls längre.Har försvunnit från marknaden! Gäller i mitt fall Dexofen och Somadril.Peeeeeeeeeeeeeeest! Spelar ingen roll hur många andra smärtstillande jag fått testa , blir mer biverningar. Suck!
Stackare!.Dexofen? synd bara att man inte får ut något rus av skiten, annars hade de ju ditt inlägg låtit väldigt bra:) -
jag vet inte men älskar det
-
Lönt att bumpa två år gammal tråd.
-
Anonym (??) skrev 2015-03-09 17:50:44 följande:Lönt att bumpa två år gammal tråd.
Verkligen.
Och ett sånt meningslöst inlägg också. -
Du verkar vara ett bra exempel på att droger verkligen behövs. Om du skötte din medicinering kanske du inte skulle "ta hand om" folk.Severus skrev 2012-09-16 19:33:57 följande:Har aldrig påstått att jag är 100% frisk
Däremot har jag inga problem att "ta hand om" otrogna män. Trots att jag aldrig drabbats själv.
Har åtskilliga "jobb" i bagaget
-
Anonym skrev 2012-10-14 16:47:43 följande:helt seriöst, jag blir fan "mörkrädd" av att läsa att man testar droger för att man inte kan sitta på fördomar/åsikter mot droger, utan att ha testat sjäv - säger oftast den som knarkar. Haha. Humor!. .
Stackare!.Dexofen? synd bara att man inte får ut något rus av skiten, annars hade de ju ditt inlägg låtit väldigt bra:)Visst får du ett rus av dexofen om det är det du ville ha, annat vore ju idiotiskt att påstå.
Som tur var avreggade man dexofen, då den var totalt livsfarlig med alkohol.
Redan i extremt små mängder alkohol för vissa. -
Tror de gör det för att de mår dåligt.