-
-
Svar på tråden Varför börjar man knarka?
-
Jag började med droger för att fly verkligheten. Slippa känna, slippa bry sig. Men framförallt glömma.
I dags läget är jag ren från heroinet och med i subutexbehandling sedan 14 månader tillbaka. Väntar nu mitt första barn. -
För att det är spännande och livet kan vara sjukt tråkigt och fyrkantigt.
Sen vet jag inte riktigt hur man definierar en knarkare.
-
För att man är helt körd i skallen
Som ett plommon genom anus -
När man kollar på argumenten drogbrukare serverar framför brist på argument från antisidan som ofta förstärks med förolämpningar och härskartekniker så kan man fundera vilket folk det är som är kört i huvudetSeverus skrev 2012-09-16 18:02:25 följande:För att man är helt körd i skallen
Som ett plommon genom anus
-
Hahaha ;)
-
Antar att du aldrig varit i den sitsen själv.Severus skrev 2012-09-16 18:02:25 följande:För att man är helt körd i skallen
Som ett plommon genom anus -
Självklart inte
Finns alltid ett val -
Absolut.Severus skrev 2012-09-16 18:30:34 följande:Självklart inte
Finns alltid ett val
Sen har alla inte lika många val pga uppväxt etc. Båda mina föräldrar är narkomaner. Jag visste inte så mycket annat. -
Jag har en bättre fråga , varför börjar man _inte_ så kallat knarka eller med andra ord prova på andra substanser och upplevelser.Severus skrev 2012-09-16 18:30:34 följande:Självklart inte
Finns alltid ett val
Vad är det som gör att man inte vågar ta steg mot att växa som människa och skaffa sig nya erfarenheter?
-
Jag kan bara svara för mig själv. Anledningar finns nog lika många som det finns brukare/ missbrukare.
Jag mådde dåligt under tonåren. Hade troligtvis depressioner och gillade samtidigt kickar. Alkohol och droger var perfekt. Det ger kickar och tar samtidigt bort många känslor. Har prövat det mesta förutom dom riktigt tunga sakerna.
Runt 22 var jag riktigt fast men lyckades få bra hjälp. Idag missbrukar jag bara kaffe;)
Träning är ett riktigt bra substitut ( för droger) för sådana som mig.
Jag har en pappa, moster och halv syskon som alla är fast i någon form av missbruk. Tror både på det sociala arvet och att " det sitter i generna".Vissa människor har lättare att fastna. Antingen söker man kickar i jobbet, i sport lr så börjar man droga.