-
-
Svar på tråden Varför börjar man knarka?
-
Ingen kontakt med släktingar eller sånt. Deras polare var ju likadana.pussgurkan86 skrev 2012-09-16 18:42:51 följande:men insåg inte dina släktingar att det din mamma gjorde var helt fel, ringde dom inte soc?? kanske inte var så vanligt på den tiden kanske, jag vet inte -
Eller för att slippa leva utan att dö.Anonym skrev 2012-09-16 18:40:39 följande:För att man är feg o tycker syndom sig själv.
Mina föräldrar är alkoholister.Själv så festade jag en del i tonåren,men när jag fyllde 18 så hade jag lekt färdigt.Nu har jag varit nykterist i 17år o inte saknar jag alkoholen. -
Kass självdisciplin kan ju vara, jag tror dock mer på att det ligger i urusel källkritik, man tror för mycket på statlig propaganda och tror att "knark" är farligt medan alkohol är inte det.Baby Firefly skrev 2012-09-16 18:39:31 följande:Svaret på den frågan måste ju vara att man inte litar på sin egen förmåga att sätta gränser för sig själv. Eller så har man helt enkelt inget intresse. Man kanske får sina kickar av fridykning eller fortkörning istället.
Alla är ju olika. Men jag anser inte att man är en sämre människa för att man vill prova droger....självklart beroende på vilka droger man är beredd att prova så klart.
Själv rökte jag på som en jävla skorsten under tre års tid o tog svamp vid några få tillfällen. För mig hade gräset sällan någon dålig inverkan förutom när jag fick den dumma idén att röka på när jag var full.....det slutade alltid i ett spykalas med huvudet i toaletten. Men i övrigt så har jag nog aldrig haft ett så öppet sinne som under dessa år.
Jag fick till och med ett personligt brev av min mentor på utbildningen att hon uppskattade mitt öppna sinne och att mina arbeten var nytänkande och heltäckande.
Men som sagt. ALLA är olika och påverkas olika av allt här i livet.
Nått som inte kunde vara längre från sanningen.
Haha, ju, röker man när man är full så har det en tendens att sluta illa om man inte har vanan
Hoppas du har nu på äldre dar slutat tillbe porslinsguden
-
EvilEye skrev 2012-09-16 18:43:30 följande:Jag bodde med dom. Om nån jävel hade brytt sig hade nån ringt soc, eftersom jag alltid var ensam ute även som liten. Ingen mat. Fick stryk etc. Drogerna blev en trygghet.
då borde skolan ha gått in och anmält det till socialen, inget barn ska behöva växa upp med dessa villkor, jätte bra att du är ren nu -
Förstår inte mycket av ditt inlägg, frågan var varför folk tar till andra droger än alkohol och du kommer med att dina föräldrar var alkoholister och du har druckit en del i tonåren, hur är det relevant för tråden?Anonym skrev 2012-09-16 18:40:39 följande:För att man är feg o tycker syndom sig själv.
Mina föräldrar är alkoholister.Själv så festade jag en del i tonåren,men när jag fyllde 18 så hade jag lekt färdigt.Nu har jag varit nykterist i 17år o inte saknar jag alkoholen.
Diggar dock stigman du passar på att utdela, det är också en av anledningar till att vissa drar sig ifrån att prova.
propagandan har hjärntvättat allt för många och allt för många håller inställningen att andra droger skulle vara sämre på nått sätt. -
Sällan jag var i skolan. Men ja, jag håller med om att skolan borde ha anmält.pussgurkan86 skrev 2012-09-16 18:48:24 följande:
då borde skolan ha gått in och anmält det till socialen, inget barn ska behöva växa upp med dessa villkor, jätte bra att du är ren nu
Jag är tyvärr inte ren längre. Men jag var ren 1 år nyligen men föll tillbaks rätt nyligen. Problem med sprit också. Men det som inte dödar....
-
EvilEye skrev 2012-09-16 18:50:12 följande:Sällan jag var i skolan. Men ja, jag håller med om att skolan borde ha anmält.
Jag är tyvärr inte ren längre. Men jag var ren 1 år nyligen men föll tillbaks rätt nyligen. Problem med sprit också. Men det som inte dödar....
ajdå inte bra, får du någon hjälp nu då?? -
Ja men då e man jädrigt feg.EvilEye skrev 2012-09-16 18:45:39 följande:Eller för att slippa leva utan att dö.
Du är inte ensam om att ha blivit lämnad ensam o utan mat.
Själv så satt jag ofta inlåst i ett skåp utan mat i timmar.
O det var inte ofta det fanns mat hemma,så jag levde mycket på smör blandat med socker.
Skolan,grannarna o släkten visste om allt skit,men de brydde sig inte.
i stället tyckte både lärare o elever att jag var ett bra offer att slå o sparka på.
Jag smugglade mat från skolan o stal mat från affärer som jag sen gav mina småsyskon.
Mina äldsta syskon skaffade sig tidigt äldre pojkvänner o flyttade.
Mitt helvete fick mig att vilja leva.
-
Olika personer, olika upplevelser gör att vi alla gör egna val.Anonym skrev 2012-09-16 18:53:45 följande:Ja men då e man jädrigt feg.
Du är inte ensam om att ha blivit lämnad ensam o utan mat.
Själv så satt jag ofta inlåst i ett skåp utan mat i timmar.
O det var inte ofta det fanns mat hemma,så jag levde mycket på smör blandat med socker.
Skolan,grannarna o släkten visste om allt skit,men de brydde sig inte.
i stället tyckte både lärare o elever att jag var ett bra offer att slå o sparka på.
Jag smugglade mat från skolan o stal mat från affärer som jag sen gav mina småsyskon.
Mina äldsta syskon skaffade sig tidigt äldre pojkvänner o flyttade.
Mitt helvete fick mig att vilja leva.
Min morsa styrde in mig på droger. Redan innan var jag alkoholist. Jag kämpar fortfarande med dom sakerna, är nästan 30 nu. Kanon att du valde tvärtom och vill leva. -
Man måste vilja ha hjälp först. Jag är inte där än.pussgurkan86 skrev 2012-09-16 18:52:32 följande:
ajdå inte bra, får du någon hjälp nu då??