• Anonym (sur?)

Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!

Jag tror att många av mina hälsoproblem kommer sig av att kroppen blivit försurad. Så nu ska jag basgöra den. Är det någon som har testat bikarbonat och lönnsirapsmetoden som kan berätta vad jag har framför mig?

• Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!
  • Anonym

Ah, låt mig gissa - TS såg inslaget i Nyhetsmorgon i helgen?! Kvacksalveri på hög nivå. Och det sitter man i TV's Nyhetsmorgon och svamlar om. Jag blir helt matt...

• Anonym (Vichy)

Jag hade mycket svampinfektioner under ett halvår och tänkte att det kanske hade med att göra att kroppen var försurad av allt godisintag.
    Jag började dricka vichyvatten, 2 flaskor varje dag. Efter en vecka var besvären borta! Om det var en tillfällighet eller inte vet jag inte.. Men jag tror att det var tack vare vichyvattnet som besvären försvann. Testa!

• Anonym (basa)

Det  är väl inte så konstigt om TS är försurad, skulle tippa på att en stor del av svenska befolkningen är det om man tittar på vilken typ av mat som försurar kroppen, dvs det mesta förutom grönsaker. Alltså kött, snabba kolhydrater osv.
    Gröna grönsaker är mycket basiska som spenat, broccoli etc. Jag har köpt ett nässelpulver på hälsokosten som är basande, som man blandar ut i vatten. Man kan även klämma ur lite saft ur en citron så dels smakar det bättre och dels är citron faktiskt basiskt.. Jag dricker därför också mycket citronvatten, alltså skivar i en citron i vatten och låter det dra i lite.

Tycker du gör helt rätt som testar, tror att många av våra åkommor kommer som en konsekvens av försurade kroppar. 

• Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 09:11:04 följande:
    Ah, låt mig gissa - TS såg inslaget i Nyhetsmorgon i helgen?! Kvacksalveri på hög nivå. Och det sitter man i TV's Nyhetsmorgon och svamlar om. Jag blir helt matt...
    Nej, vad var det och med vem?

Jag har däremot läst en hel del om  kostens påverkan på kroppen, orsaker till magkatarr mm plus läst mycket om den italienske läkaren som insett att vissa har försurade kroppar och behandlat och botat dem.

Givetvis är läkemedelsindustrin emot det, världens största industri vill självklart inte att människor ska kunna bli friska utan anser att vi behöver symptomlindring som i sin tur ofta ger biverkningar som behöver symtomlindring och så är hjulet i rullning.

Jag är inget fan av att stoppa kemikalier i min kropp, om du är det så är det ditt val.
  • Anonym
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 09:17:59 följande:
    Nej, vad var det och med vem?

Jag har däremot läst en hel del om  kostens påverkan på kroppen, orsaker till magkatarr mm plus läst mycket om den italienske läkaren som insett att vissa har försurade kroppar och behandlat och botat dem.

Givetvis är läkemedelsindustrin emot det, världens största industri vill självklart inte att människor ska kunna bli friska utan anser att vi behöver symptomlindring som i sin tur ofta ger biverkningar som behöver symtomlindring och så är hjulet i rullning.

Jag är inget fan av att stoppa kemikalier i min kropp, om du är det så är det ditt val.
    Jag tror på att äta varierat och röra på mig - det håller mig frisk. Blir jag däremot sjuk går jag till en läkare. Eftersom jag tror på beprövad skolmedicin.
  • Anonym (sur?)
    Anonym skrev 2012-08-29 10:04:26 följande:
    Jag tror på att äta varierat och röra på mig - det håller mig frisk. Blir jag däremot sjuk går jag till en läkare. Eftersom jag tror på beprövad skolmedicin.
    Jag har testat det men fick mängder med olika mediciner som bara förvärrade symptomen och sen dess har jag kämpat med att återfå en frisk kropp med kostråden men jag måste göra något drastiskt känner jag, för jag är inte mycket bättre.

Skolmedicinen är bra på sitt sätt men viljan att skriva ut kemikalier för alla besvär ger jag inte mycket för. Att lindra symptom botar ingen sjukdom.
  • Pallas
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 10:10:17 följande:
    Att lindra symptom botar ingen sjukdom.
    Jodå. Ryggskott, tex.
  • Anonym (basa)
    Anonym (sur?) skrev 2012-08-29 10:10:17 följande:
    Jag har testat det men fick mängder med olika mediciner som bara förvärrade symptomen och sen dess har jag kämpat med att återfå en frisk kropp med kostråden men jag måste göra något drastiskt känner jag, för jag är inte mycket bättre.

Skolmedicinen är bra på sitt sätt men viljan att skriva ut kemikalier för alla besvär ger jag inte mycket för. Att lindra symptom botar ingen sjukdom.
    Jag är helt inne på din linje TS. Har en vän, en lite äldre man som har haft höftproblem i nästan hela sitt liv. Läkarna sade att han inte kommer att kunna gå om ett tag om han inte gör en operation. Han läste detta om kostens betydelse och slutade helt med kött, pasta, ris, potatis, kaffe, sockerprodukter och åt mest frukt och grönsaker. På bara några veckor upplevde han en enorm förbättring och nu kan han till och med springa några kilometer, från att ha varit helt utdömd av läkarna. Dessutom har all annan form av värk i kroppen försvunnit helt.

• Anonym (basa)
    Pallas skrev 2012-08-29 10:23:52 följande:
    Jodå. Ryggskott, tex.
    Är väl inte troligt att du får ett ryggskott av en försurad kropp?  
Svar på tråden Försurad kropp, hjälp mig basgöra den!