Pallas skrev 2012-08-29 11:11:27 följande:
Inte trötthet heller...
Det är skillnad på trötthet och orkeslöshet och orkeslösheten tror jag är symtom på den höga pulsen jag ständigt har.
Barbamamah skrev 2012-08-29 11:16:44 följande:
Och hur vet man att kroppen är för sur och att det inte rör sig om någon annan åkomma? Man kan mäta pH i blodet. Finns det någon forskning som visar rent konkret på att exempelvis stress påverkar kroppens pH?
Jag har ph-stickor och vet att kroppen är för sur.
Baginbox skrev 2012-08-29 11:37:09 följande:
Men om du nu funderar lite här. Googla på försurad kropp t ex. Alla resultat leder till woo-woosidor. Ingenting till seriösa sajter. Om det vore ett problem med "försurning" i kroppen tror du inte att du skulle hitta fenomenet på alla sjukvårdsupplysningssidor, netdoktor, 1177 och allt möjligt annat som leder till sånt som verkligen finns?
Är det inte så att du har en livsstil som du egentligen vet inte är den allra mest nyttiga men du orkar inte ta tag i det så istället söker du svar i allt annat och söker genvägar till god hälsa som inte innebär att du behöver förändra något hos dig själv?
Lustigt nog lever jag nyttigare än många blandkostare, tränar dagligen äter flera vegmål i veckan, mycket sallad, fet fisk minst 3 ggr/vecka osv.
Så livsstilen är det inget fel på. Problemen uppstod efter medicineringar under några år och sen dess blir jag inte frisk igen.