• Anonym (Osäker)

"akta dig för honom!"

Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!

• Svar på tråden "akta dig för honom!"
  • Anonym (xx)

Jag träffade min nuvarnade pojkvän på nätet och vi mailade ett antal veckor innan vi tillslut pratades vid i telefonen. Han berättade då att han hade suttit inne i 8 mån för att ha misshandlat sin förra flickvän. Jag blev såklart paff men kände ändå att det var ärligt av honom och skönt att slippa höra det ifrån ngn annan. Vi sågs första gången hemma hos mig och har sedan den dagen varit tillsammans nästan varje dag, i snart 1 år, han är underbar och visar inga tendenser till att vara våldsam.
    Gå på din magkänsla och vågar du så ge honom en chans, alla människor har rätt att förändras och han har uppenbarligen redan sonat sitt brott.

• InfinityPoint

Du kan råka ut för skitstövlar var som helst, men om du letar bland fängelsekunder är du garanterad att hitta dom.

• Anonym

Tycker du ska ta kontakt med tjejen och ringa upp henne och prata. Varför skulle han "glömma bort" att ta bort en psykfall från sin vän-lista, och hur kan han bara skratta bort det?

Dessutom att han inte vill gå in på detaljer när han berättar om sitt straff tycker jag är en varning nog. Om han inte ens kan vara ärlig med det så kan han inte ha förändrats så mycket heller. Om han menar allvar med dig och att han är en annan person nu borde han berätta allt, lägga alla kort på bordet. Innan du åker till honom 50 mil bort! Har du ens någon där borta att vända dig till om något skulle hända?

• slutatsnusa
    http://www.stockholmstingsratt.se/Tingsratten/Bestallning-av-domarbeslut/
    jag tror att man måste veta i vilken tingsrätt en person är dömd i för att kunna få en dom. kanske tjejen som varnade vet?
    bra tips från "anonym"
    visst kan man tänka att en tjej ringer o varnar för att hon är svartsjuk, men jag skulle ta det som ett riktigt varningstecken och inte svartsjuka och inte att hon är ett psykfall som han försökte få det till.

det är ju bra att veta vad man har att vänta menar jag...
  • InfinityPoint

Du ska naturligtvis inte gå på känsla, utan förnuft. Psykopaterna manipulerar dina känslor, men rår inte på förnuftet.

• Anonym (yeh)
    Anonym skrev 2012-08-29 09:57:58 följande:
    Han har suttit i fängelse i sex år, det är länge och det är inte köra mot rött ljus direkt han gjort. Han har gjort dumheter förr. Du är varnad för honom. Och du tänker åka ändå. Vad tror du att någon härinne skulle kunna säga som är tydligare än så att du ska låta bli honom och springa allt du kan åt andra hållet?  De tre första sakerna borde vara starka varningssignaler om att det inte är lämpligt umgås med honom.
    Bara för att man suttit inne betyder inte att man är en dålig människa. 
    Bara att man gjort fel val i livet.
    Men nu vet man ju inte vem han är, så det är ju svårt att säga.

Men som sagt. Han är kanske inte en dålig människa, bara för att man suttit inne.  
  • slutatsnusa
    Anonym (xx) skrev 2012-08-29 10:06:26 följande:
    Jag träffade min nuvarnade pojkvän på nätet och vi mailade ett antal veckor innan vi tillslut pratades vid i telefonen. Han berättade då att han hade suttit inne i 8 mån för att ha misshandlat sin förra flickvän. Jag blev såklart paff men kände ändå att det var ärligt av honom och skönt att slippa höra det ifrån ngn annan. Vi sågs första gången hemma hos mig och har sedan den dagen varit tillsammans nästan varje dag, i snart 1 år, han är underbar och visar inga tendenser till att vara våldsam.
    Gå på din magkänsla och vågar du så ge honom en chans, alla människor har rätt att förändras och han har uppenbarligen redan sonat sitt brott.

det är en väsentlig skillnad på 8 mån och 6 år!!!
  • Anonym (Bea)

Hade du velat att din dotter hade åkt? Hade du velat att din syrra hade Åkt? Någon du verkligen bryr dig om!? Hade du stöttat personen i fråga till att åka eller avsluta detta på en gång? Nog inte så svårt va och förstå vad jag menar? Lycka till!

• Nenne666
    Anonym (Osäker) skrev 2012-08-29 09:54:24 följande:
    Hej,

Jag är en tjej på snart 25 år som har lite beslutsångest just nu.
    Det är så att jag börjat snacka med en kille från en dejtingsida på facebook och telefon som jag verkligen blivit intresserad av. Alltså riktigt intresserad. Han verkar vara min "typ" helt enkelt.

Men sen igår skrev en vän till honom på facebook (tjej) till mig att jag ska akta mig för honom, att han är farlig osv.  Jag frågade vad hon menade och du svarade hon bara "tro mig du vill inte åka till honom! för ditt eget bästa...".

Jag frågade honom om det här och han bara skrattade och sa att det var nåt psykfall som han dejtat förut men glömt att ta bort från facebook. Jag valde att tro på honom.

Till saken hör att han har gjort lite grejer han inte är stolt över tidigare i sitt liv...suttit 6 år i fängelse. Han har inte velat gå in allt förmycket på detalj utan ville bara att jag skulle få veta det och så. Jag sa att det var okej. Tänkte fråga han mer sen.

Nu vill han att jag åker till honom över en helg. Han bor runt 50 mil från mig så jag kommer isåfall ta tåg så han får plocka upp mig på järnvägsstationen där han bor.

Som sagt jag gillar honom verkligen så har egentligen redan bestämt mig för att åka innerst inne men ville ändå höra här vad ni andra har att säga. Råd eller så från tidigare situationer? Tack!!
    6 år får man inte för småpotatis.
  • Anonym (xx)
    InfinityPoint skrev 2012-08-29 10:08:21 följande:
    Du ska naturligtvis inte gå på känsla, utan förnuft. Psykopaterna manipulerar dina känslor, men rår inte på förnuftet.

Känsla och förnuft är för många samma sak. Jag litar alltid på min magkänsla, den samarbetar med min hjärna och kommer fram till kloka beslut som jag aldrig har ångrat.
Svar på tråden "akta dig för honom!"