• Lufsan

Förskolepersonal: hur gjorde ni?

Hej!
    Har precis börjat på ett nytt jobb, på förskola såklart. Och är gravid, Den lilla tjejen beräknas komma i januari.
    Jag hade tänkt att inte hålla på alls med havandeskapspenning eller så, utan jobba tills i december och sedan gå ledighet.
    Nu har min BM frågat mig om verkligen kommer orka det (hon är jättegullig så inget fel på henne) och om jag kanske inte ska fundera över det i alla fall.
    Har inga komplikationer och mår hur bra som helst. Har lågt blodtryck bara, men det är inte så att jag svimmar eller så.

Nu har jag dock börjat märka på jobbet att magen, som ännu inte är så stor, har börjat vara ivägen. Har svårt att hjälpa barnen med kläder och skor och kan ju inte heller lyfta barnen speciellt mycket.
    Så har börjat undra om graviditeten kommer orsaka massor av svårigheter? (Min första så är helt grön) 

Så nu undar jag hur gjorde ni och hur var det för er? Ni som hade HP när gick ni på ledighet? Ni som jobbat hur var det med den stora magen? Jag vill veta allt! 

En dag i sänder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förskolepersonal: hur gjorde ni?
  • Lufsan
    minneli skrev 2012-09-18 19:48:19 följande:
    Idag blev jag beviljad hel graviditetspenning!
    Grattis! Vad skrev du? Ska söka nu och vill gärna bli beviljad jag med!
    En dag i sänder.
  • minneli

Fick tex en väldigt bra beskrivning av min chef över en arbetsdag. Sedan skrev även jag en.

80 lyft. 10-25 kg.

Kryssade i rutan att man jobbar själv.

Fyllde i gravuditetskrämpor

Och en massa annat också förstås, hoppas ni får också, alla förskollärare borde det.

• M i l l a n
    minneli skrev 2012-09-18 20:15:14 följande:
    Fick tex en väldigt bra beskrivning av min chef över en arbetsdag. Sedan skrev även jag en.

80 lyft. 10-25 kg.

Och en massa annat också förstås, hoppas ni får också, alla förskollärare borde det.
    Jag fick också beviljat, så jag är på grav. penning just nu. :)
  • Lufsan
    minneli skrev 2012-09-18 20:15:14 följande:

80 lyft. 10-25 kg.

Men jobbar du själv? Jag jobbar ju med tre andra kollegor som har samma arbetsuppgifter. Eller hur tänkte du?
    M i l l a n skrev 2012-09-18 20:16:31 följande:
    Jag fick också beviljat, så jag är på grav. penning just nu. :)
    Vad skrev du?

En dag i sänder.
  • M i l l a n
    Lufsan skrev 2012-09-18 20:34:34 följande:
    Men jobbar du själv? Jag jobbar ju med tre andra kollegor som har samma arbetsuppgifter. Eller hur tänkte du?

Vad skrev du?

Kan inboxa dig Lufsan om du vill. 
  • Lufsan
    M i l l a n skrev 2012-09-18 20:42:16 följande:
    Kan inboxa dig Lufsan om du vill. 
    Ja gärna! =D
    En dag i sänder.
  • minneli

Lufsan: då jag sökte med första barnet kryssade jag inte i den, sen fick jag höra att jo du arbetar ju visst ensam vid många tillfällen ( öppning, stängning, vid raster osv). Fick inte beviljat då. Nu sa tom min chef att jag skulle kryssa i att jag jobbar ensam och visst gör man det, inte hela tiden men vid flera tillfällen har man inte chans att ta hjälp av sina kollegor.

• Lufsan
    minneli skrev 2012-09-18 21:04:31 följande:
    Lufsan: då jag sökte med första barnet kryssade jag inte i den, sen fick jag höra att jo du arbetar ju visst ensam vid många tillfällen ( öppning, stängning, vid raster osv). Fick inte beviljat då. Nu sa tom min chef att jag skulle kryssa i att jag jobbar ensam och visst gör man det, inte hela tiden men vid flera tillfällen har man inte chans att ta hjälp av sina kollegor.
    Jo, det stämmer ju. Kanske ska kryssa i den istället. Men man har ju fler kollegor som har samma arbetsuppgifter. Känns som man vill kryssa i båda. 

En dag i sänder.
  • minneli

Jag hade kryssat i båda nu men min chef sa åt mig att ta bort ett kryss. Råder dig till att kryssa i det där man jobbar ensam.

• Lufsan
    minneli skrev 2012-09-18 21:26:41 följande:
    Jag hade kryssat i båda nu men min chef sa åt mig att ta bort ett kryss. Råder dig till att kryssa i det där man jobbar ensam.
    Ja, ska göra det. Hoppas min chef går med på att göra det också. 
    En dag i sänder.
Svar på tråden Förskolepersonal: hur gjorde ni?