• Anonym

17 och 37 ?

Jag fyller arton i Januari och har förälskat mig i en kille som är 37 år, men jag vågar inte ta steget och är rädd för vad folk ska tycka om åldern även om den egentligen inte borde spela någon roll, jag menar det är ju bara siffror ?
    Mina föräldrar och två av mina syskon skulle också lägga sig i och bli arga tror jag.

Vi träffas ibland typ han är vän till en av mina vänners familj och är där ibland, jag försöker vara i samma rum, prata skämta och skratta.
    Det gör han också men han har inte visat något.

Vi pratar på MSN och facebook ibland, då skriver han smileys, jag brukar göra ett hjärta ibland och då gör han en sån här smiley : Tungan ute

Hade han inte varit intresserad hade han väl inte svarat på internet eller stannat kvar och pratat med mig i rummet hos kompisen?
    Hur ska jag ta steget och berätta att jag är kär? 

• Svar på tråden 17 och 37 ?
  • Anonym

Sjukt! Och han verkar vettig som inte nappar :)

• viseversa

Nej jag tror inte han är intresserad. Bara för att ni pratar på msn betyder det inte att han vill ha dig som mer än en kompis.

• Flisan79

Ser inget fel i ditt intresse. Däremot. Ser jag mycket fel i killen OM han nu blir intresserad av dig. Du ser inte det nu men tro mig. När du själv är 37 kommer du se 17 åringar som barn. Tänder man på det är man inte normal i huvudet.

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-02 10:46:52 följande:
    Ser inget fel i ditt intresse. Däremot. Ser jag mycket fel i killen OM han nu blir intresserad av dig. Du ser inte det nu men tro mig. När du själv är 37 kommer du se 17 åringar som barn. Tänder man på det är man inte normal i huvudet.
    Det är inget fel i hans intresse. Hon är byxmyndig. Jag är sjutton och är inte ett barn. 
  • Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-02 10:46:52 följande:
    Bara för att du var ett barn som 17 åring betyder det inte att alla 17 åringar bör dras för en och samma. Det finns extremt omogna 17 åringar och väldigt mogna sådana! Lika som i alla åldrar har det med så mkt annat som spelar roll.
  • Flisan79

Alla 17 åring tror att de är såååå vuxna. Well. Så är det inte och så ser man inte på 17 åringar om man är en normal 37 åring. Då ser man en "ungdom". Att man är byxmyndig har ju ingenting med saken att göra. Det blir man vid 15. Eller tycker ni att en 15 åring kan vara tillsammans med en nästan 40 åring med bara för att denne är byxmyndig. Bra värderingar isf...verkligen!

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-02 23:16:46 följande:
    Alla 17 åring tror att de är såååå vuxna. Well. Så är det inte och så ser man inte på 17 åringar om man är en normal 37 åring. Då ser man en "ungdom". Att man är byxmyndig har ju ingenting med saken att göra. Det blir man vid 15. Eller tycker ni att en 15 åring kan vara tillsammans med en nästan 40 åring med bara för att denne är byxmyndig. Bra värderingar isf...verkligen!
    Jag var väldigt vuxen som 17 åring, det kan jag erkänna även fast jag är mycket äldre nu! Man utvecklas såklart med tiden, det gör alla. Men det sker olika. Kände många 30 åringar som jag nu "gått om" mentalt och på många andra vis också för att jag som 17 åring befann mig där den generella 30 åringen gör. Visst, vi hör väl inte till det vanliga, men att döma alla efter en ålder känns bara trångsynt.
  • Flisan79

Åh jösses. Nog finns det brådmogna ungdomar. Säger jag inte emot, men, man vet ju ändå om åldern. Det borde stoppa om inte annat. Det finns ju små genier på 10 år också om man säger så. Knappast det jag pratar om.

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-02 23:37:32 följande:
    Åh jösses. Nog finns det brådmogna ungdomar. Säger jag inte emot, men, man vet ju ändå om åldern. Det borde stoppa om inte annat. Det finns ju små genier på 10 år också om man säger så. Knappast det jag pratar om.
    Fast jag pratar inte genier? Man kan ha mycket gemensamt med varandra. Intressanta samtals ämnen, stort utbyte osv... Det har inte med genier att göra utan själslig kontakt, kemi m.m. Det är väl inte endast äldre personer som besitter lite intellekt som kan stimulera män?
  • Flisan79

Fast du förstår uppenbarligen inte. Som du skriver så kan man vara vänner. Absolut. Men att se på en 17 åring som en kärlekspartner när man är nästan 40 är inte ok. Normala människor har en inbyggd "spärr" oavsett hur hur mycket man har gemensamt. Man ser inte på 17 åringar på det sättet. Punkt!

Svar på tråden 17 och 37 ?