• Anonym

17 och 37 ?

Jag fyller arton i Januari och har förälskat mig i en kille som är 37 år, men jag vågar inte ta steget och är rädd för vad folk ska tycka om åldern även om den egentligen inte borde spela någon roll, jag menar det är ju bara siffror ?
    Mina föräldrar och två av mina syskon skulle också lägga sig i och bli arga tror jag.

Vi träffas ibland typ han är vän till en av mina vänners familj och är där ibland, jag försöker vara i samma rum, prata skämta och skratta.
    Det gör han också men han har inte visat något.

Vi pratar på MSN och facebook ibland, då skriver han smileys, jag brukar göra ett hjärta ibland och då gör han en sån här smiley : Tungan ute

Hade han inte varit intresserad hade han väl inte svarat på internet eller stannat kvar och pratat med mig i rummet hos kompisen?
    Hur ska jag ta steget och berätta att jag är kär? 

• Svar på tråden 17 och 37 ?
  • Anonym (mer)

När jag var 15 var jag tillsammans med en man på 53, var tillsammans ett år sen träffade jag min sambo som är 9 år äldre. 

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 12:25:25 följande:
    Jag har inga problem att vara "omoralisk" mot någon som så uppenbart inte har några moraliska gränser öht.

Du pratar lite som en pedofil. De menar ofta på att även barn är sexuella varelser och att de inte ser vad de gör fel.
    Nu menar jag absolut inte att du är pedofil. Så ta inte åt dig av det. Däremot verkar du inte se felet du gör/har gjort på samma sätt. Du förminskar problemet och menar på att valet var hennes. Men en fjortonåring är inte färdigutvecklad psykiskt och har inte samma omdömme. Det skulle du som vuxen ha haft.
    Det är nog skillnaden, jag kan inte bete mig som en svin, jag har visa gränser och jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad, du kanske borde börja tänka i samma banor framför att bete dig som en svin och gömma dig bakom moral som om det berättigade nått.

Vidare så kan man ju se det på olika sätt, man kan välja att se unga tjejer som barn till sekunden dom fyller femton och så kan man välja att se människor för vad dom är, unika varenda en av oss.
    Finns 15 åringar som fortfarande småleker med dockor och kollar på my littje pony eller vad man kollar på nu för tiden och det finns tonåringar som är väl medvetna om sina kroppar och agerar med ett mål.
    Jag stötte på det sistnämnda även om det är svårt för dig att förstå.
    Du har rätt, jag ser inga problem alls att tonåringar experimenterar med sin sexualitet och provar på sina vingar,  det är inte ett problem förrän man gör det till ett.

Vi hade trevligt och mådde bra båda två, lärde oss från varandra och efter två år skiljdes vi som vänner.
    Mer än så var det inte.

Trevligt att du blandar in pedofili i det hela.

• Flisan79

Jag står efter ditt sista inlägg ännu mer fast i det du citerade.

Du och jag har nog pratat färdigt nu och jag hoppas verkligen att du bor långt borta för skulle någon av mina döttrar stöta på någon som du i den åldern så kan jag lova att personen i fråga aldrig mer skulle våga ens blicka efter en yngre tjej igen. Gör jag mig förstådd?

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 12:39:21 följande:
    Jag står efter ditt sista inlägg ännu mer fast i det du citerade.

Du och jag har nog pratat färdigt nu och jag hoppas verkligen att du bor långt borta för skulle någon av mina döttrar stöta på någon som du i den åldern så kan jag lova att personen i fråga aldrig mer skulle våga ens blicka efter en yngre tjej igen. Gör jag mig förstådd?
    Och så lite olaga hot på det, sök hjälp människa, om nån så verkar inte du riktigt friskt.
    Du verkar farlig för din omgivning och därmed borde hållas inlåst på institution och dina tonåringar kommer med stor säkerhet ha sex hur mycket du än önskar att dom ska förbli dina små flickor för resten av ditt tillvaro.

tack och hej. 
  • Flisan79

LOL!! Där fick jag dagens skratt! Hur kan det vara ett olaga hot när jag inte ens vet vem du är? När jag skrev "någon som du"?

Fast vad väntar jag mig av någon som är på nivå med en 14 åring. (fast nu förolämpar jag ju snarare 14 åringar för de flesta är nog normalare i sitt tänk)

• Dracarys

"Det är bara siffror"....

Nej, det är inte bara siffror.

Siffrorna är ett grovt mått på livserfarenhet och ett mått på i vilken fas man befinner sig i här i livet, med avseende på saker som ålder och fortplantning.

17 och 37 kanske inte känns som så stor skillnad - ni är ungefär i samma fas just nu.

Men det skiljer 20 år mellan er.

Vad ser du för framtid ihop med en man som kommer att gå i pension medan du är mitt i karriären? Som kommer att dö av ålder lagom tills det är dags för dig att gå i pension? Ni kan aldrig få en ålderdom tillsammans. Det går inte.

Om du bara är intresserad av honom för en kärleksaffär och lite knull och romans.... kör så det ryker! Men det finns ingen gemensam framtid ihop med en person som har så många extra år på nacken. Välj någon närmare din egen ålder när du vill bilda familj och stadga dig.

• Fool
    Anonym skrev 2012-09-03 12:07:49 följande:
    Gör du så, det kanske blir en frisk fläkt i ditt liv, du verkar aning bitter

Tänk att ordet "bitter" alltid ska dyka upp när någon ställer sig frågande till något.... ungefär som om de enda upplysta människor som står över allt annat i unuiversum är sådanan som inte ifrågasätter någonting i det mänskligt beteende oavsett hur vidirgt det än må vara... alla andra lägre stående varelser som har mage att ifrågasätta denna universella sanning och makalösa frihet att göra vafan man vill till vilket pris som helst är såklart "bittra"....

Frågan är hur "bitter" du själv kommer vara den dagen din egen15 åriga  dotter kommer hem och presenterar sin nye kille gösta 65 som hon tänker skaffa barn med....
  • Fool
    Anonym skrev 2012-09-03 12:34:09 följande:
    Det är nog skillnaden, jag kan inte bete mig som en svin, jag har visa gränser och jag behandlar andra som jag själv vill bli behandlad, du kanske borde börja tänka i samma banor framför att bete dig som en svin och gömma dig bakom moral som om det berättigade nått.

Vidare så kan man ju se det på olika sätt, man kan välja att se unga tjejer som barn till sekunden dom fyller femton och så kan man välja att se människor för vad dom är, unika varenda en av oss.
    Finns 15 åringar som fortfarande småleker med dockor och kollar på my littje pony eller vad man kollar på nu för tiden och det finns tonåringar som är väl medvetna om sina kroppar och agerar med ett mål.
    Jag stötte på det sistnämnda även om det är svårt för dig att förstå.
    Du har rätt, jag ser inga problem alls att tonåringar experimenterar med sin sexualitet och provar på sina vingar,  det är inte ett problem förrän man gör det till ett.

Vi hade trevligt och mådde bra båda två, lärde oss från varandra och efter två år skiljdes vi som vänner.
    Mer än så var det inte.

Trevligt att du blandar in pedofili i det hela.

Klart som fan att du anser att allt som motsäger att du utnyttjar småflickor för sex är moralpredikan.... du ser väl inga som helst problem i att de experimenterar vilt så länge det passar dina syften...
  • Anonym
    Fool skrev 2012-09-03 13:51:58 följande:
    Klart som fan att du anser att allt som motsäger att du utnyttjar småflickor för sex är moralpredikan.... du ser väl inga som helst problem i att de experimenterar vilt så länge det passar dina syften...
    Ska se vilken som var den drivande kraften så var det nog jag som var den utnyttjade, jag blev indirekt hennes trofe hon villigt visade upp bland sina kompisar.
    Vi fick båda ut saker vi ville ha från vårt förhållande, kvittar om hon var då 14 eller 41, vi fungerade ihop, trivdes och fick varandra att må toppen, mer än så kan man inte begära av ett förhållande.

Fool skrev 2012-09-03 13:47:03 följande:
    Tänk att ordet "bitter" alltid ska dyka upp när någon ställer sig frågande till något.... ungefär som om de enda upplysta människor som står över allt annat i unuiversum är sådanan som inte ifrågasätter någonting i det mänskligt beteende oavsett hur vidirgt det än må vara... alla andra lägre stående varelser som har mage att ifrågasätta denna universella sanning och makalösa frihet att göra vafan man vill till vilket pris som helst är såklart "bittra"....

Frågan är hur "bitter" du själv kommer vara den dagen din egen15 åriga  dotter kommer hem och presenterar sin nye kille gösta 65 som hon tänker skaffa barn med....
    När kärringen börjar slänga glåpord omkring sig, utövar personligen påhopp, indirekt hotar folk omkring sig och blandar in pedofili i det hela för att hennes påhopp ska låta bättre så kan man ju fundera vad det är som felar.

• Fool
    Anonym skrev 2012-09-03 16:11:39 följande:
    Ska se vilken som var den drivande kraften så var det nog jag som var den utnyttjade, jag blev indirekt hennes trofe hon villigt visade upp bland sina kompisar.
    Vi fick båda ut saker vi ville ha från vårt förhållande, kvittar om hon var då 14 eller 41, vi fungerade ihop, trivdes och fick varandra att må toppen, mer än så kan man inte begära av ett förhållande.
    Har du någonsin funderat över VARFÖR man har satt en åldersgräns på 15 för sex elelr 18 för körkort ?
    Kan det ha något att göra med att en person som är under den åldersgränsen inte är mogen nog att ta de besluten ?
    Varför tror du att det kallas för sexuellt UTNYTTJANDE att ha sex med någon som är under den åldersgränsen ?
    Kan det ha något att göra med att man utnyttjar deras naivitet ?

Men jag antar att i din så spelar inga sådana små petesser någon roll , det enda som räknas är njutningen... allra helst din njutning såklart...
    Anonym skrev 2012-09-03 16:11:39 följande:
    När kärringen börjar slänga glåpord omkring sig, utövar personligen påhopp, indirekt hotar folk omkring sig och blandar in pedofili i det hela för att hennes påhopp ska låta bättre så kan man ju fundera vad det är som felar.

Glåpord och glåpord , utnyttjar man en 14 årig flicka sexuellt så ÄR man en pedofil , i mina ögon gör hon inget annat än kallar saker vid dess rätt namn.
Svar på tråden 17 och 37 ?