• Anonym

17 och 37 ?

Jag fyller arton i Januari och har förälskat mig i en kille som är 37 år, men jag vågar inte ta steget och är rädd för vad folk ska tycka om åldern även om den egentligen inte borde spela någon roll, jag menar det är ju bara siffror ?
    Mina föräldrar och två av mina syskon skulle också lägga sig i och bli arga tror jag.

Vi träffas ibland typ han är vän till en av mina vänners familj och är där ibland, jag försöker vara i samma rum, prata skämta och skratta.
    Det gör han också men han har inte visat något.

Vi pratar på MSN och facebook ibland, då skriver han smileys, jag brukar göra ett hjärta ibland och då gör han en sån här smiley : Tungan ute

Hade han inte varit intresserad hade han väl inte svarat på internet eller stannat kvar och pratat med mig i rummet hos kompisen?
    Hur ska jag ta steget och berätta att jag är kär? 

• Svar på tråden 17 och 37 ?
  • Flisan79

Ja jag predikar ju mot en vägg. Att försöka omvända någon som är psykiskt störd är troligen helt omöjligt. Allt man säger vrids och vänds.

Jag lägger ner för mår dåligt på riktigt av att höra detta sjuka tänk.

• lillajag82
    Fool skrev 2012-09-04 16:31:10 följande:
    Ligger det inte i sakens natur att man alltid är sist att inse att man har en störd syn på sin omgivning då ströningen i sig förhindrar att man ser saker i dess rätta ljus ? Dvs störda tankebanor leder till en störd slutsats ?

Att man gör något som de allra flesta finner vidrig samt att det är olagligt borde vara en bra väckarklocka på att det kanske är dags att tänka om....
    Ja det ligger ju självklart i sakens natur.. 
    En pedofil tänker så här om barn...
    Den här anonyma verkar tänka likadant eller så trollar han bara...
    Flisan79 skrev 2012-09-04 16:34:53 följande:
    Ja jag predikar ju mot en vägg. Att försöka omvända någon som är psykiskt störd är troligen helt omöjligt. Allt man säger vrids och vänds.

Ja det är som att predika mot en vägg... jag predikade mig fördärvad i en tråd där folk påstod att en hund som juckade mot en ALLTID var kåt... så jävla sjukt... det är iofs lagligt att trä på en hund men att förklara MORALEN med att man inte ska sätta på en hund är heeeelt omöjligt för dessa störda individer... 

Både barn och hundar är ganska oskyldiga och kan uttnytjas till egna syften och det är moraliskt förkastligt... lagar eller ej!! 

• IsDimma
    Dracarys skrev 2012-09-03 13:21:01 följande:
    "Det är bara siffror".... Nej, det är inte bara siffror. Siffrorna är ett grovt mått på livserfarenhet och ett mått på i vilken fas man befinner sig i här i livet, med avseende på saker som ålder och fortplantning. 17 och 37 kanske inte känns som så stor skillnad - ni är ungefär i samma fas just nu. Men det skiljer 20 år mellan er. Vad ser du för framtid ihop med en man som kommer att gå i pension medan du är mitt i karriären? Som kommer att dö av ålder lagom tills det är dags för dig att gå i pension? Ni kan aldrig få en ålderdom tillsammans. Det går inte. Om du bara är intresserad av honom för en kärleksaffär och lite knull och romans.... kör så det ryker! Men det finns ingen gemensam framtid ihop med en person som har så många extra år på nacken. Välj någon närmare din egen ålder när du vill bilda familj och stadga dig.

Det måste vara dåliga siffror idag på en 17 åring som träffar den man hon ska leva med resten av sitt liv. Visst kan man tro det som 17 åring och Nyköping men nej, det är inte verkligheten för nästan någon idag.
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • IsDimma

Nyköping ska vara nykär och ingenting annat *förbannar ipaden som gör lite som den vill ibland*

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-04 16:34:53 följande:

Ett påhopp till och jag börjar anmäla dina inlägg, mitt tålamod börjar tryta.

lillajag82 skrev 2012-09-04 16:55:43 följande:
    Ja det ligger ju självklart i sakens natur.. 
    En pedofil tänker så här om barn...
    Den här anonyma verkar tänka likadant eller så trollar han bara...

Ja det är som att predika mot en vägg... jag predikade mig fördärvad i en tråd där folk påstod att en hund som juckade mot en ALLTID var kåt... så jävla sjukt... det är iofs lagligt att trä på en hund men att förklara MORALEN med att man inte ska sätta på en hund är heeeelt omöjligt för dessa störda individer... 

Både barn och hundar är ganska oskyldiga och kan uttnytjas till egna syften och det är moraliskt förkastligt... lagar eller ej!! 

Du missar att både djur och tonåringar har vissa behov dom gärna vill uppfylla.
    Och ja, det är ganska sjukt hur ni blundar för verkligheten och gömmer er bakom moral som hindrar er från att se helt naturliga saker.

• Anonym (känn efter!)

Nu har jag inte läst alla kommentarerna men jag känner att du ska känna efter jätte noga innan du bestämmer för att lätta på ditt hjärta för honom och för alla andra.
    Självklart kan det funka, vem vet!?
    MEN det kan också vara så att han inte alls vill ha något seriöst med dig utan bara finner dig sexig och förbjuden mark.

Så jag säger bara till dig att innan du blir för sårad, tänk efter innan!
    lycka till!

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-04 20:03:52 följande:
    Ja för moral och sunda värderingar är ju något negativt...ehhh!
    När det används för att förminska, förlöjliga och skada andra så ...
    Moral är bra att ha så länge det inte går ut över andra, du anser dock att din så kallade moral ger dig rätt att ge dig på andra vilket gör dig till ett litet sorglig ***

• Anonym (Allaunder18)
    Fool skrev 2012-09-03 10:20:44 följande:
    17 och 37 ?Skulle du vara ok med att din 17 åriga dotter skulle inleda ett förhållande med en 37 åring ?
    Även den medelålders man som tittar på 15-17 underåriga barn är en pedofil. Inte bara under 15 år. 
  • Anonym (Allaunder18)
    Flisan79 skrev 2012-09-04 15:39:55 följande:

Och för varje inlägg du skriver, desto djupare gräver du din egen grav.

Du skriver just nu exakt det jag skrev som är typiskt för pedofiler. Hur de tänker och berättigar sitt beteende.

Du kan inte skilja på sexuell utveckling och vuxen sexualitet?

Vid ca 5 års ålder är barn väldigt nyfikna på varandras kön osv. Det betyder inte att de är sexuella. Det betyder inte att de har ett sexuellt behov.

Du tolkar det på ett rubbat sätt och som gynnar dig.

Även barn som fyllt 15 ska skyddas. Man ska ex inte utnyttja en 17 åring och skylla på byxmyndighet.
  • Anonym (Vänta tills 25)

Jag tycker att om man vill dejta gamla snuskgubbar så skall man givetvis få göra det. Men man kan vänta tills 25. Då är hjärnan färdigutvecklad och man är fullt vuxen. Vill en ung tjej på 25 dejta snuskgubbar så tycker jag det är helt ok. Ditt val. Det är ingen fara att vänta tills 25 heller, ingen brpdska, snuskgubbar är inte utrotningshotade och jag vågar nästan även påstå att en 25åring kan få fler snuskgubbar på fall än en 17åring. Du är tillräckligt ung utseendemässigt men att du är 25 och inte 17 mildrar att snuskgubben känner sig äcklig. 

• Anonym (Gravedigger)
    Anonym (Allaunder18) skrev 2026-02-22 23:14:02 följande:
    Även den medelålders man som tittar på 15-17 underåriga barn är en pedofil. Inte bara under 15 år. 
    Tråden är från 2012, jag tror TS och de som skrev i tråden då har gått vidare med livet. 
Svar på tråden 17 och 37 ?