• Anonym

17 och 37 ?

Jag fyller arton i Januari och har förälskat mig i en kille som är 37 år, men jag vågar inte ta steget och är rädd för vad folk ska tycka om åldern även om den egentligen inte borde spela någon roll, jag menar det är ju bara siffror ?
    Mina föräldrar och två av mina syskon skulle också lägga sig i och bli arga tror jag.

Vi träffas ibland typ han är vän till en av mina vänners familj och är där ibland, jag försöker vara i samma rum, prata skämta och skratta.
    Det gör han också men han har inte visat något.

Vi pratar på MSN och facebook ibland, då skriver han smileys, jag brukar göra ett hjärta ibland och då gör han en sån här smiley : Tungan ute

Hade han inte varit intresserad hade han väl inte svarat på internet eller stannat kvar och pratat med mig i rummet hos kompisen?
    Hur ska jag ta steget och berätta att jag är kär? 

• Svar på tråden 17 och 37 ?
  • lillajag02

Flisan79: Min man gjorde det och här är vi nu.. 4,5 år, giftermål och ett barn på väg senare. Så visst kan man se på 17-åringar som 37 åring och älska den personen. Vi har mycket gemensamt men det allra största är kärleken till varandra.

• Flisan79

Lillajag02: tror jag säkert. Men din karl är lik förbannat inte helt ok i mina ögon.

• lillajag82

Jag tycker att är man 37 så borde man åtminstone se till att tjejen är myndig!! 
    Byxmyndig..fine.. men mogen och ha gemensamt med en 37 åring...nej...

Jag är 30 år och är ihop med en man som är 56... vi är vuxna båda 2 och har ändå utbyte av varandra...

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 07:42:40 följande:
    Fast du förstår uppenbarligen inte. Som du skriver så kan man vara vänner. Absolut. Men att se på en 17 åring som en kärlekspartner när man är nästan 40 är inte ok. Normala människor har en inbyggd "spärr" oavsett hur hur mycket man har gemensamt. Man ser inte på 17 åringar på det sättet. Punkt!
    Dom allra flesta män tänder på fräscha och unga tjejer, det är inget mer än naturligt.
    Några spärrar finns inte, bara olika omständigheter och önskemål.

Själv var jag med en 14 åring när jag var en bit över 20 och jag måste säga att det förhållandet var uppfriskande, vi hade skitskoj ihop och var ihop länge.

go for it ts, det värsta som kan hända att du får ett "nej, inte intresserad" 
  • MissDust

När jag va 17 va jag sambo med en man son va 36, funka fint :)

• Anonym (Inte ok)

Vissa av er skriver att ni träffade era män när ni va 17 och mannen 20 år äldre, skönt att det fungerar men tycker att det är gubbsjukt. Sen så tror alla 17 åringar att de är så mogna och jag var precis likadan i den åldern, stämmer att man kan vara mogen för sin ålder men det är relationer och arbetslivet som ger en livserfarenhet. Män i den åldern är i en helt annan livsfas än er, beundra på håll!

• Flisan79

Du som var med 14 åringen. Du är en våldtäktsman enligt lag. Bara så du vet. Inget "uppfriskande" med det. Äckligt var ordet du sökte.

• Fool
    Anonym skrev 2012-09-02 21:49:48 följande:
    Det är inget fel i hans intresse. Hon är byxmyndig. Jag är sjutton och är inte ett barn. 
    Skulle du vara ok med att din 17 åriga dotter skulle inleda ett förhållande med en 37 åring ?
  • Anonym (Inte ok)

Häftig du är, riktigt coolt att du utnyttjar ett barn. Låt ungdomar vara när ni är vuxna människor för bövelen!

Anonym skrev 2012-09-03 09:43:04 följande:
    Dom allra flesta män tänder på fräscha och unga tjejer, det är inget mer än naturligt.

Några spärrar finns inte, bara olika omständigheter och önskemål.

Själv var jag med en 14 åring när jag var en bit över 20 och jag måste säga att det förhållandet var uppfriskande, vi hade skitskoj ihop och var ihop länge.

go for it ts, det värsta som kan hända att du får ett "nej, inte intresserad" 

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 10:17:44 följande:
    Du som var med 14 åringen. Du är en våldtäktsman enligt lag. Bara så du vet. Inget "uppfriskande" med det. Äckligt var ordet du sökte.
    Anonym (Inte ok) skrev 2012-09-03 10:21:24 följande:
    Häftig du är, riktigt coolt att du utnyttjar ett barn. Låt ungdomar vara när ni är vuxna människor för bövelen!

Det var mer jag som blev våldtagen, var inte min tanke att det skulle bli så, jag siktade på storasyrran.
    Det var dock mycket trevliga två år av mitt liv, inget nån av oss ångrar trots att det inte höll i längden.

Svar på tråden 17 och 37 ?