• Anonym

17 och 37 ?

Jag fyller arton i Januari och har förälskat mig i en kille som är 37 år, men jag vågar inte ta steget och är rädd för vad folk ska tycka om åldern även om den egentligen inte borde spela någon roll, jag menar det är ju bara siffror ?
    Mina föräldrar och två av mina syskon skulle också lägga sig i och bli arga tror jag.

Vi träffas ibland typ han är vän till en av mina vänners familj och är där ibland, jag försöker vara i samma rum, prata skämta och skratta.
    Det gör han också men han har inte visat något.

Vi pratar på MSN och facebook ibland, då skriver han smileys, jag brukar göra ett hjärta ibland och då gör han en sån här smiley : Tungan ute

Hade han inte varit intresserad hade han väl inte svarat på internet eller stannat kvar och pratat med mig i rummet hos kompisen?
    Hur ska jag ta steget och berätta att jag är kär? 

• Svar på tråden 17 och 37 ?
  • Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 11:48:47 följande:
    Naaww, du kunde inte säga nej. Men åhhh, dååå förstår jag.
    Har jag gjort, i en månad sen insåg jag att jag fattade tycke för henne, hon var snygg smart rolig och vi fungerade perfekt ihop.
    Du vet, tonåringar är faktiskt människor dom också med snarlika behov som vi vuxna har

• Tealhawk

Nej usch. Det du beskriver är en textbook snuskgubbe. Om ni blir tillsammans kommer det bara vara pga sex för hans del. Med 20 års åldersskillnad går det inte att ha ett jämställt förhållande. En mogen 17-åring når aldrig upp till 30+ och om 37-åringen är lika mogen som en ca 20-åring är det något fel i skallen på honom.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym
    Tealhawk skrev 2012-09-03 11:53:32 följande:
    Nej usch. Det du beskriver är en textbook snuskgubbe. Om ni blir tillsammans kommer det bara vara pga sex för hans del. Med 20 års åldersskillnad går det inte att ha ett jämställt förhållande. En mogen 17-åring når aldrig upp till 30+ och om 37-åringen är lika mogen som en ca 20-åring är det något fel i skallen på honom.
    Textbook för snuskgubbe? 
    Med tanke på att han inte verkar göra nått mer än att hålla kontakten med en bekant så ser jag inte hur du gör den tolkningen.

Kan heller inte hålla med om resten, en 17 åring når inte upp till en 37 åring, så långt stämmer det men du insinuerar att hon skulle bli automatiskt utnyttjad på grund av det vilket behöver inte vara så.
    Har han känslor för henne och dom inleder ett förhållande så kan det vara på ärliga grunder och hon kan ha det bra där även om hon saknar samma livserfarenhet.

• Flisan79

Jaha, men då ska jag nog dra förbi närmsta högstadium och ragga mig en fjortiskille. Vi har säkert mycket gemensamt. Jag gillar ju också tv-spel.

Mår ärligt illa när jag skriver detta.

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 12:06:06 följande:
    Jaha, men då ska jag nog dra förbi närmsta högstadium och ragga mig en fjortiskille. Vi har säkert mycket gemensamt. Jag gillar ju också tv-spel.

Mår ärligt illa när jag skriver detta.
    Gör du så, det kanske blir en frisk fläkt i ditt liv, du verkar aning bitter

• Flisan79

Och du verkar en aning sjuk i huvudet. Bitter är jag gärna om jag måste välja

Är för övrigt inte det minsta bitter. Varför skulle jag vara det bara för att jag har moral?

• Anonym
    Flisan79 skrev 2012-09-03 12:14:03 följande:
    Och du verkar en aning sjuk i huvudet. Bitter är jag gärna om jag måste välja

Är för övrigt inte det minsta bitter. Varför skulle jag vara det bara för att jag har moral?
    Nja, för du tuggar fragda online.
    Moral är bra så länge det inte används för att förolämpa eller försöka förminska andra, efter det blir det bara lite konstigt när "moraliska" personer börjar beter sig som svin.

• Krokuss

Jag skulle va jäkligt misstänksam mot att ha ett förhållande med en så mycket äldre person. Skulle inte oroa mig för vad andra skulle tycka, utan faktiskt tänka mer: Vad har han missat att gå igenom eftersom han befinner sig på samma stadium som mig som är 20 år yngre? Vad är det för "fel" på honom som kan ha utbyte av en så pass mer livsoerfaren person?

• Flisan79

Jag har inga problem att vara "omoralisk" mot någon som så uppenbart inte har några moraliska gränser öht.

Du pratar lite som en pedofil. De menar ofta på att även barn är sexuella varelser och att de inte ser vad de gör fel.
    Nu menar jag absolut inte att du är pedofil. Så ta inte åt dig av det. Däremot verkar du inte se felet du gör/har gjort på samma sätt. Du förminskar problemet och menar på att valet var hennes. Men en fjortonåring är inte färdigutvecklad psykiskt och har inte samma omdömme. Det skulle du som vuxen ha haft.

Svar på tråden 17 och 37 ?