• Anonym (förtvivlad)

Förlorat min bästa vän

Min bästa vän, min tvillingsjäl, mitt allt har gått bort.
    Det är inte första gången jag förlorat någon nära, men det har aldrig känts så här.

Det är som om jag trillat rakt ner i en avgrund och blivit helt apatisk. Livet har förlorat all glädje, all färg, allt.
    Mitt hjärta går sönder på insidan och dagarna rullar på enbart rutin.
    Jag vill bara lägga mig ner och självdö.
    Det känns som om jag förlorat mig själv, en så stor del av mig. Detta var en människa jag delade allt med under nio års tid. Vi var som en och samma person. Vi klickade ifrån första stund, och älskade varandra bortom alla gränser, i vissas ögon mer än vad vi borde.
    Han var min själsfrände, mitt allt och han finns inte mer. Det var med honom jag delade de lyckligaste såväl som de svåraste stunder. Han visste allt om mig, vi kunde avsluta varandras meningar, visste vad den andre tänkte innan någon hann säga det högt.
    Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vet inte hur jag ska orka leva ett liv utan honom.
    Min värld har rasat och det känns inte som om någon förstår.

Det går över säger dom, jag har förlorat den som fick mig att andas, hur ska det kunna gå över?

Min partner försöker finnas där, men vad hjälper det när jag vet att han avskydde honom? När jag vet att han inte alls gillade det vi delade? Det känns som om han bara är glad att han är borta.

Vad fan tar man sig till?

Jag pratade med honom natten innan han gick bort. Så mycket man hade velat säga om man visste att man aldrig skulle få prata med honom igen.
    Jag går fortfarande och väntar på att han ska höra av sig, att jag ska vakna och det hela visa sig vara en bisarr dröm. Min själ dog tillsammans med honom.
    Jag orkar inte.

• Svar på tråden Förlorat min bästa vän
  • Anonym (förtvivlad)
    Anonym (adopterad29) skrev 2012-10-14 22:01:00 följande:
    Farväl... 

Du och jag hade hela livet fram för oss

men ödet ville något annat

Du fick gå i från mig alldelse för tidigt

och de var ingen av oss bredd på

tack för att jag fick låna en vän som dig för en stund

tack för allt du gav och lärde mig

tack för den tid vi fick tillsammans

jag kommer aldrig någon sin glömma dig

du har en alldeles särskild plats hos mig

och den kan ingen ta i från mig

fast än jag vet att du är på en bättre plats nu

där har dina plågor lämnat dig för gott och du har fått frid nu

så är saknade efter dig är fortfarande stor och smärtsam för mig 

trots att det nu gått en tid sedan du gav dig i väg

så har inget har förändras i mitt  hjärtas innersta rum du fattas fortfarande där vännen min

du var som en del av mig som nu för alltid är borta

jag saknar din röst och dina skratt

jag vet att det är dags att ta farväl vänen min men hur?

Vi har så mycket osagt till varandra

men nu är det dags min vän att säga farväl förgott

tack för att jag fick låna dig för en stund vännen min.

Gud vad fin <3
  • Anonym (adopterad29)

tack Ts
    kramar om 

• Anonym (förtvivlad)

Ska nu skickas vidare till en psykolog som tydligen har mer erfarenhet av sorgearbete, min nuvarande sa att jag "fastnat". Att jag inte sörjer "som man ska!, istället isolerar jag mig och "stänger av".
    Att dom inte begriper att jag inte kan sörja, då ska det ske på bestämda tider då det inte är något annat jag måste sköta/ansvara för. Sen börjar jag tänka fö rmycket på det, allt det som gör så förjävligt ont så kommer jag gå under. Jag tänker på honom dagligen, hela tiden, men när tankarna blir för jobbiga måste jag stänga av, måste skärma av mig, jag kan inte hantera det.

• Anonym (adopterad29)

jag var dum nog att gå till jobbet dagen efter jobbet 
    då min vän somnat in......

för jag tänkte ju detta borde ju gå ......
    men så fel jag hade ......
    jag fixade bara en 1 timme....

jag var helt slut på insidan......
    det bara skrek på insidan......
     .....och jag blev sjuk på insidan från denna dag ......
    .....dock tror inte fk på mig utan de tror jag latar mig ......
    och förväntar mig att andra ska försörja mig......
    men jag vill ju jobba 100%..idag är  det 75% men det är alldelse för mycket ....
    jag orkar knappt ta ansvar för hemmet ....damsurgarna när det är bokstavligt är kris!
    jag har svårt orka hålla kontakter för jag alldese för slut på insidan......

sorgen kan man inte springa förbi ..... 
    så är det bara ....men det fattar som sagt inte fk....
    det tror jag njuter av se min man ta så mycket ansvar...... 

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (adopterad29) skrev 2012-10-17 20:01:43 följande:
    jag var dum nog att gå till jobbet dagen efter jobbet 
    då min vän somnat in......

för jag tänkte ju detta borde ju gå ......
    men så fel jag hade ......
    jag fixade bara en 1 timme....

jag var helt slut på insidan......
    det bara skrek på insidan......
     .....och jag blev sjuk på insidan från denna dag ......
    .....dock tror inte fk på mig utan de tror jag latar mig ......
    och förväntar mig att andra ska försörja mig......
    men jag vill ju jobba 100%..idag är  det 75% men det är alldelse för mycket ....
    jag orkar knappt ta ansvar för hemmet ....damsurgarna när det är bokstavligt är kris!
    jag har svårt orka hålla kontakter för jag alldese för slut på insidan......

sorgen kan man inte springa förbi ..... 
    så är det bara ....men det fattar som sagt inte fk....
    det tror jag njuter av se min man ta så mycket ansvar...... 
    fk har så lite förståelse för allt, så det förvånar mig inte att dom även har det i sådana här fall.
    visst det hade varit jätte skönt att bara gråta lite och sen är det bra och man kan lulla på med sitt liv som vanligt, men det funkar ju inte så...eller jo det funkar om man stänger av men då blir det ju bara värre och värre...
    får du hjälp? pratar du med nån?
  • Anonym (adopterad29)

går i samtal

kram 

• Anonym (förstår inte)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2012-10-17 17:37:18 följande:
    Ska nu skickas vidare till en psykolog som tydligen har mer erfarenhet av sorgearbete, min nuvarande sa att jag "fastnat". Att jag inte sörjer "som man ska!, istället isolerar jag mig och "stänger av".
    Att dom inte begriper att jag inte kan sörja, då ska det ske på bestämda tider då det inte är något annat jag måste sköta/ansvara för. Sen börjar jag tänka fö rmycket på det, allt det som gör så förjävligt ont så kommer jag gå under. Jag tänker på honom dagligen, hela tiden, men när tankarna blir för jobbiga måste jag stänga av, måste skärma av mig, jag kan inte hantera det.
    vadå "sörjer som man ska" ?????????
    vilket j..la skitsnack. alla sörjer olika. förlorade min flickvän/sambo/älskarinna för två månader sedan och "alla" säger att "man sörjer olika det som är rätt för en gäller inte för någon annan", i nästa mening kommer dom med sorgens alla stadier. så att du inte "sörjer rätt" är bara psykologens sätt att säga "jag klarar inte av sörjande människor"
  • Anonym (förstår inte)

sörj precis som du vill och skit i ALLA andra som säger annat

• Anonym (förtvivlad)
    Anonym (adopterad29) skrev 2012-10-18 20:19:05 följande:
    går i samtal

kram 
    Hoppas verkliigen det hjälper !
    Anonym (förstår inte) skrev 2012-10-19 01:19:01 följande:
    vadå "sörjer som man ska" ?????????
    vilket j..la skitsnack. alla sörjer olika. förlorade min flickvän/sambo/älskarinna för två månader sedan och "alla" säger att "man sörjer olika det som är rätt för en gäller inte för någon annan", i nästa mening kommer dom med sorgens alla stadier. så att du inte "sörjer rätt" är bara psykologens sätt att säga "jag klarar inte av sörjande människor"
    Jo det är ganska sjukt, känns lite som om man förväntas gå efter någon slags mall: Så här ska du agera, så här ska du reagera osv osv.
    Hoppas dock lite att det hjälper med den andre psykologen, dock känns det som om även hon förväntar sig att man ska gå efter någon icke existerande hur man sörjer mall.

• bradfield

Det finns inget "riktigt" sätt att sörja. När min vän dog vändes mitt liv uppochner. Vi var några stycken som stod honom allra närmast när det hände och alla sörjde på olika sätt. Min pojkvän, som bodde och jobbad ihop med honom var även den som hittade honom. Han har aldrig gråtit över det. Själv gråter jag fortfarande ibland, 4 år senare (om en månad). Men jag tror ändå det är bra att de vill försöka hjälpa dig så du inte fastnar på ett och samma ställe, att du inte går in i en depression som du inte kan vända och så vidare. Att få prata med någon kan alltid vara bra. Nu är detta fortfarande väldigt nytt för dig och det är svårt att veta vilken riktning sorgen kommer ta, just nu är det ju en förlamande sorg utan nyanser. Men jag tror det kan hjälpa att ha nån som hjälper en att navigera lite.

Svar på tråden Förlorat min bästa vän