Inlägg från: mrshope |Visa alla inlägg
  • mrshope

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag säger ett litet försiktigt hej - gravid med första barnet, fick veta igår så det är väldigt nytt.
    Enligt diverse uträkningar på hemsidor och appar så är det beräknat till 21:a Juni.  Bor i England! Livrädd för missfall... 

• mrshope
    LindaMJ skrev 2012-10-16 21:27:26 följande:
    Vad roligt Välkomna och grattis tjejer :)
    Tack! Jag är helt chockad, jag var helt bombsäker på att jag var infertil. Hade till och med bokat in mig hos min husläkare för att påbörja utredning. Men jag är jätteglad att jag har fått ett plus, herre gud, trodde aldrig att det skulle hända. 
  • mrshope
    Träz skrev 2012-10-22 10:17:50 följande:
    Inatt har jag sovit riktigt dåligt..! Blää!! Nån mer som sover dåligt? Klev upp med huvudvärk oxå! Börjar jobba kl 12..!!!! HEJ UNDERBARA MÅNDAG! :-/
    Jag sover dåligt, vaknar tidigt men i natt hade jag även HEMSKA mardrömmar. Riktigt läskiga, en efter en. 
  • mrshope

Jag kommer från Västmanland men bor sedan 10 år tillbaka i London. Är SÅ seg idag efter alla hemska drömmar men funderar på att ta mig ut snart på en promenad.

• mrshope
    Hjärtat3 skrev 2012-10-22 16:28:38 följande:

Hahaha, samma här! Tänkte oxå ringa idag men blev jätteosäker. Va ska jag säga? Tycker hon det är för tidigt? Jag kommer inte ihåg hur man gör! Jättefjantigt egentligen. Glad
     Jag bokade precis in mig på det sjukhuset jag har valt., bor i London så det fungerar säkert lite annorlunda här.
    Men det var enkelt, ringde bara upp, svarade på några frågor och fick veta att jag kommer bli kontaktad inom en vecka med tid för första besök och första ultraljud. Sa typ ''eeeeh, I'm pregnant!' 
  • mrshope

Ni som tränar...har ni fortsatt med det?
    Jag tränar i vanliga fall väldigt mycket hög intensiv träning utomhus, men har inte gått på ett enda pass sen jag fick veta att jag är gravid. Jag är SÅ rädd för missfall, och är typ rädd att jag skulle göra något som leder till det.
    Vet att det säkert bara är hjärnspöken.

Tänkte träna ikväll och se hur det går. Tycker redan jag har blivit mer anfådd än vad jag brukar, t.om när jag går, och jag är väldigt vältränad så förstår inte var detta flåset kommer från.

Hur som helst, vil nog mest höra från er andra hur ni tänker med träning och så....fortsätter ni? Är det något ni skippar? 

• mrshope
    1000 skrev 2012-10-22 17:18:13 följande:
    Jo jag har tränat på, men mer anfådd japp! Så jag har ju fått ta det lugnare, inte pressat på som jag brukar.
    Det är det jag också tänkte göra. Jag ska skippa att vara så tävlingsfokuserad och snabb och göra allt lite långsammare. Så får det bli. 
  • mrshope
    1000 skrev 2012-10-22 17:22:55 följande:
    Jag skippar benböj och utfall... Och pressar inte vidare när jag springer och känner att andan inte räcker... Sen kör jag statisk core, plankan, istället för vanliga situps och rygglyft mm.
    Får jag fråga varför? Jag har ingen koll på vad man får och inte får göra? Jag tränar militärträning i grupp så undrar om jag kanske måste säga till våra instruktörer att jag inte kommer att göra allt som jag brukar göra så dem inte börjar skika på mig :)
  • mrshope
    1000 skrev 2012-10-22 17:29:46 följande:
    Benböj o utfall behövs bäckenstabilitet, o vid grav mjukas ju skelett och leder upp = kan skadas. Och crunch kan man köra fortf, men inte hela situps av samma anledning som dom andra. Vad jag förstått. Sen framåt i grav ska man undvika ryggliggande träning eftersom syreupptagning i moderkakan kan bli lägre då, så ställa upp bänk eller bräda i lurande läge va ett tips jag kom över. Rygglyft skipas för tuttarna gör så jävla ont, så inget jag vet är skadligt.
    Okej tack för informationen! :) Står så mycket olika på olika sidor. Jag ska se hur det känns idag, är bara i vecka 6 så tror nog jag kan göra det mesta. Förutom att springa snabbt eftersom jag blir anfådd bara av en promenad?!
  • mrshope
    Pellefanten skrev 2012-10-22 21:34:52 följande:
    mrshope

Jag tänkte fråga dig du som bor i London. Vi tänkte åka dit på försenad bröllopsresa i januari (1 månad innan 1a bröllopsdagen) och samtidigt tänkte vi köpa vagn, vet du om det finns någon bra butik i London man kan ringa/maila till ? =)
    Hej! Vad roligt med bröllopresa. Kan tänka mig att barnvagnar är biligare här. Jag är ju gravid för första gången så har inte jättebra koll men kolla Mothercare (www.mothercare.com) det finns en butik på Oxford Street tydligen.

Men dem säljer också Bugaboo's på John Lewis som är ett stort varuhus, finns på två olika ställen i stan, ett på Oxford Street och ett vid Sloane Square (King's Road). Kolla den här länken för vagnar http://www.johnlewis.com/Baby+and+Child/Travelling/Travelling/SubCategory.aspx 

John Lewis' har en väldigt bra service så du kan säkert maila dem och se till så att dem har det du är ute efter. Eller ringa kanske är ännu bättre?

Säg till om du vill ha hjälp med något mer. Tydligen är det mkt bättre utbud på barnsaker i England jämförelse med Sverige så det är nog bra att passa på :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~