Inlägg från: mrshope |Visa alla inlägg
  • mrshope

~* Juni Bebisar 2013 *~

KarinF skrev 2012-10-28 16:31:15 följande:

Ja, visst är det svårare med killnamn! Min son heter Emil, men det var också det enda namnet som båda gillade. Tjejnamn är betydligt enklare, där hade vi en lång lista med tänkbara namn. Agnes toppar vår lista, så blir det en tjej är valet enkelt!
    Emil är också superfint, jag föreslog det med maken sa nej. Samma med Agnes!
  • mrshope
    Baby Lei skrev 2012-10-28 16:38:51 följande:
    Nu är jag nygiken på vilka vi är härinne! Ni som har lust kan väl svara på de frågor ni vill, det vore spännande att få lite mer koll på oss alla som hänger här inne! Hur gammal är du? Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans? Har du barn sen innan?   Var bor du? Hur bor du? (lägenhet/hus osv)    Kommer bebisen få ett eget rum? Har du bil - och kommer du behöva byta bil?     Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb? Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? Hur många vet att du är gravid? Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Favoritfrukost just nu?  Godaste middagen?                                                 [/quote]
    Kul förslag! Ligger i sängen och mår illa så kan ju lika gärna fylla i dessa frågor :)

Jag är 29 år och är gift sedan sommaren 2011. Jag har inga barn sedan innan, vi bor i London i en lägenhet. Hoppas på att flytta så att vi får två ordentliga sovrum så att ett kan användas som gästrum när bebisen kommer, vill gärna att min mamma och pappa ska komma över och stanna länge om de vill! Bebisen kommer nog inte att få eget rum, i sådana fall en liten del av gästrummet i början. Vi har bil ja, tror inte vi kommer behöva byta den. Jag jobbar som terapeut inom beroendeproblematik, trivs inte med mitt jobb då det är väldigt krävande och deprimerande. Jag kommer vara mammaledig så länge det känns bra, kanske två år då det är rätt vanligt i England eftersom dagis/barnflicka är så vansinnigt dyrt. Jag skulle antagligen inte tjäna något med att gå tillbaks till jobbet då hela min lön säkerligen skulle gå till dagiskostnader. Så jag tänkte vara hemma tills jag tröttnar.  Min man kommer nog inte vara pappaledig (finns ej i det här landet) men då han är egen företagare så är han rätt flexibel, han ska vara hemma minst en månad när barnet föds. 

Jag har inte köpt något gravidrelaterat ännu. Våra närmsta kompisar och familj vet om att jag är gravid. Min aptit har helt försvunnit tyvärr, det enda jag har ätit idag är rostat vitt bröd. Men i kväll ska vi äta Sunday Roast (typisk engelsk tradition) så jag hoppas det blir gott! 
  • mrshope
    1000 skrev 2012-10-28 17:43:55 följande:
    Vi har sagt att tjej, jag väljer namn, kille, han väljer. Men min gubbe ville döpa ev son till Xerxes, där blev det dock stopp. Så vi får se vad som kan tänkas bli....
    Åh nej om jag skulle låta min man välja pojknamn så skulle det bli 'Owen' som jag inte alls gillar! Tror dessutom inte min mamma kan uttala det namnet (svårt med w i Sverige) så hon skulle nog kalla barnet för Oven som i ugn. 
  • mrshope
    Trollbarnet skrev 2012-10-28 19:41:51 följande:
    Hej igen tjejer.
    Någon kanske minns mig?

Lämnade tråden för några veckor sedan för misstänkt MF pga. små blödningar.
    Har inte kommit något blod sedan den gången då det endast var en spotting, så hoppas att det inte var MA. Har inte fått komma in på VUL men har tänkt ringa i veckan och försöka få ett. 
    Så nu är jag 8+3 och hoppas innerligt fortfarande! :)
    Vad roligt att du är tillbaka! Finns det ingen gyn-akut man kan åka till i Sverige? Bor i England och här ska man åka in så fort man blöder så får man ett VUL.
  • mrshope

Jag tror inte min man kommer vara med första gången jag träffar min barnmorska. Första träffen är i början av december, hon kommer hem till oss (lyx!) . Han kommer däremot vara med på första ultraljudet veckan efter, såklart!

• mrshope
    Ann01 skrev 2012-10-30 03:59:47 följande:
    Hej på er alla blivande mammor :) Jag går in i vecks sju på fredag. Vi har försökt få barn i flera flera år.... gjort behandling efter behandling.Och nu kom äntligen vårat plus. Nu har jag dock svårt att glädjas och ta in de... tycker de är alldeles för bra för att vara sant... o h går nästan och äntar på missfall..... jag vet, de låter sjukt. Men ni som försökg länge kanske förstår vad jag menar? Huf cör ni för att slappna av och njuta av erat lilla mirakel?
    Jag förstår din rädsla och oro. Vi försökte också länge och jag blev helt chockad över mitt plus, trodde liksom aldrig att det skulle hända. Oron för att inte kunna bli gravid låg liksom kvar, fast nu oroar jag mig för andra saker i stället, missfall bland annat. Jag tror även att hormonerna ställer till med en del i mitt huvud! Ger mig ångest m.m
  • mrshope
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-31 13:05:34 följande:
    Nä, än har jag inte börjat handla mammakläder, även om det snart är befogat! Är i vecka 10 och några par byxor börja spänna åt i midjan.. Men jag är lite nojig och har fått för mig att jag inte vill köpa nåt som är bebis- eller gravidrelaterat förrän efter vecka 12.

En del av er verkar ha det otroligt jobbigt med illamående och kräkningar, hoppas verkligen att det går över för er snart! Själv har jag varit extremt illamående vid ett par tillfällen, men inte så att jag faktiskt har spytt tack och lov, även om det har varit nära.

Mitt personliga helvete består av svampinfektioner, jag hade det otroligt mycket i början av graviditeten och jag får inte använda varken receptbelagda eller receptfria läkemedel. De receptfria gör allt värre, och de receptbelagda får jag inte äta p.g.a. barnet :(
    Jag måste hålla mig borta från allt som har socker i sig, annars kommer svampen som ett brev på posten igen. Det är så jäkla enerverande! Jag vill ha glass, godis och choklad! :( Men jag har inte ätit något sött alls på mer än en månad nu.. Gaaaah!
    Jag har samma problem, och vågar inte prova canesten heller eftersom det står på förpackningen att man inte ska använda det om man är gravid. Tänkte gå till läkaren med det men undrar vad dem kan göra om man inte kan ta någonting?
    Socker gör det värre, absolut. Som tur var är mitt sockersug borta nu när jag är gravid, jag blir illamående ut av det.... 
  • mrshope
    Blåbärssaft skrev 2012-10-31 15:05:48 följande:
    Canesten kan du ta när du har en svampinfektion och är gravid. Jag körde det och drack massor med citronvatten. Blev av med eländet tillslut.

Jaha...här i England där jag bor står det på förpackningen att man ska undvika det? Ska kanske ringa doktorn och fråga. 
  • mrshope
    fivestepsback skrev 2012-11-02 16:52:52 följande:
    Är det bara jag och min man som berättar om vår grav "tidigt"? Är i v 8 och bådas familjer + närmsta vännerna vet. Nu i nov har jag p-fest och då går det ju inte dölja att jag inte dricker så då kommer jag berätta för mina arbetskamrater också.
    Nej jag har berättat för rätt många faktiskt. Är i vecka 8 nu och mina föräldrar plus mina bästa vänner fick veta nästan på en gång. Det kommer ju inte göra mer ont om det skulle hända något om de närmsta vet, då tycker jag att det blir lättare att få stöd i stället!

• mrshope
    Blåbärssaft skrev 2012-11-02 18:12:47 följande:
    Får man fråga vad ni har för namnförslag? Vi har två som vi är överens om. Dock flicknamn båda. 
    Vi bor i London  med min engelsman så namnet måste funka både på både engelska och svenska!
    Det vi är mest överens om är Alice och Oscar. Jag är även helt såld på Ella, Ellen, Edward, William , Arthur (engelskt uttal)
    och  Ayla. Tycker mycket om gamla brittiska namn men alla funkar tyvärr inte på svenska efter th-ljudet kan vara svårt och även w-ljudet. 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~