Inlägg från: mrshope |Visa alla inlägg
  • mrshope

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hera skrev 2012-11-02 18:24:25 följande:
    Jag tänker massa namn i huvudet men vågar inte yppa något.
    Är så jävla livrädd att det ska gå åt pipan.
    Det är vidrigt att utgångspunkten är MF..
    Man "ska" hålla det hemligt, vänta med att köpa saker och bestämma namn.
    Blir lite smått galen av pessimismen som är kopplat till graviditet.
    Ja jag vet precis känslan. Samtidigt har man ju noll kontroll över vad som kommer att hända, bara för att man tänker framåt och pratar om namn så ökar ju inte missfallsrisken. Och jag tror inte att det gör ondare om det skulle hända bara för att man har vågat att fantisera och planera lite. 
  • mrshope
    Blåbärssaft skrev 2012-11-02 18:33:21 följande:
    mrshope- Åhh Oscar är galet fint!! Det hade vi som förslag när vi väntade sonen (han heter för övrigt Ludvig) som vi tyckte passade honom när han väl kom ut. Jag är halvamerikan och släkten i U.S.A har ju rätt svårt att uttala hans namn tyvärr så med Juni- Loppan tänker vi precis som er på något mer internationellt. 

Edward är fint också mest för jag gillar att han då blir kallad Eddie :)

Här är vi inne på Edith och Lovisa. 
    Ludvig är också jättefint! Det trodde jag faktiskt inte var svårt att uttala.  Jag älskar Edward men det kommer nog bli ett mellannamn om vi får en pojke. 

Edith är också superfint, ett utav mina favoritnamn men maken gillar det inte!  Hans favoritnamn är 'Owen' men jag tycker det är tråkigt, plus att jag tror det är svårt för svenskar att uttala pga av w-ljudet. Rädd för att det skulle bli 'Oven'.  
  • mrshope
    Träz skrev 2012-11-02 19:07:10 följande:
    Namn är inte helt lätt!! Har en Saga o en Thea innan, så blir det en tjej till skulle jag helst vilja ha ett namn med 4 bokstäver o sluta på "a".! Vera o Svea har jag.. Nån som har förslag?
    Killnamn har jag Arvid o Elis... Mannen är inte heeelt med på det!
    Vera är ju superfint. Ella, Freya (fast det är ju 5 bokstäver)....svååårt!
  • mrshope
    AlexandraViberg skrev 2012-11-03 20:42:21 följande:
    Bara jag som undrar om inte bebisen bor i håret?? Alltså det tovar sig av att existera nu på senaste! Hela huvudet blir en stor tova på en dag. Har även blivit lite strävt.. Någon annan vars hår har fått ett eget liv? :P
    Det står i min gravidapp att under vecka 8 kan det börja bli lite besvärligt! Mitt hår har bara blivit bättre, det känns fylligare och folk frågar om jag har varit hos frisören! :)
  • mrshope

Det här med vagn då....

Bor i London så måste ha en liten smidig grej. Det är så trångt överallt här så ingenting annat skulle funka.
    Men en fråga angående Bugaboo....

Vi bor i ett område där *alla* har bugaboo. Nästan alla i alla fall. I vanliga fall brukar jag säga att man aldrig kan se vad som är trendigt i London då det finns så himla många olika stilar, men just när det gäller bugaboo så verkar de flesta där jag bor ha en. Jag tycker dem är dyra, samtidigt är de väl ändå dyrare i Sverige?

Så ni som har erfarenhet av bugaboo. Är den värt pengarna? Vad är det som är så bra med den?  

• mrshope
    Sandraa L skrev 2012-11-13 12:49:38 följande:
    Jag har haft bugaboo camaleon och har även en bee + nu. Jag tycker båda har varit prisvärda, visst 11.000kr / 6.000kr kan många tycka är väldigt mycket pengar men enligt mig så ÄR det värt det, framförallt om du bor i en storstad med bussar/tunnelbana. De är lätthanterliga, smidiga, snygga och tar väldigt lite plats när de viks ihop. Dessutom är de så attraktiva att det är ett bra andrahandsvärde om du tar hand om vagnen och sedan vill sälja den om 1, 2år :)
    Tack för förklaringen! En fråga till. Skillnaden mellan en cameleon och bee? Någon skillnad alls eller bara annat namn?

• mrshope
    Sandraa L skrev 2012-11-13 13:01:26 följande:
    bugaboo cameleon är ligg + sittdel medan bee + är en annan modell som jag personligen rekommenderar som andra vagn när bara sittdel är aktuell :) bytte från min cameleon till bee + när dottern var 1år och 8månader ungefär. Sedan finns det donkey som är syskonvagn men även kan användas till ett barn, så se dig omkring om känn efter vilken som passer er bäst. Men bugaboo cameleon är den vanligaste om man bara har ETT barn :) 
    Okej tack för hjälpen :)
  • mrshope
    Sandraa L skrev 2012-11-13 13:04:14 följande:
    BUGABOO CAMELEON 3 - all black (den vi ska köpa)

BUGABOO BEE +

Jo dem är ju rätt fina. En debatt som förs här i England är Bugaboo vs iCandy (http://www.icandyuk.com/) . Ska tydligen vara väldigt lik Bugaboo men lite snällare mot plånboken. Finns den i Sverige?

Mitt problem kommer nog att få maken att fatta att man måste ha en bra barnvagn. Han skulle nog helst vilja köpa second hand, han är sån. Det spelar ingen roll hur mycket pengar vi har på kontot, han är mot konsumption...förutom när det gäller tekniska grejer, nya datorer och mobiltelefoner har vi högar av.  
  • mrshope
    Mj1983 skrev 2012-11-13 17:33:41 följande:

Så en begangnad barnvagn är dålig enligt dig? Det va det dummaste jag läst på länge....

Vi hade totalt 4 olika vagnar med första barnet.
    När dom är små och använder liggdelen tyckte jag brio happy va absolut bäst. Sjukt skön att köra både i stan och i terräng.
    När dom blir större tycker jag urban jungel va bäst. Absolut sämst va emmaljunga scooter.
    Vi kommer att köpa en happy igen. Begangnad!!
    Eh, nej, det har jag INTE påstått. Där var det allt du som läste in saker.

Jag har ingenting mot begagnade barnvagnar alls och skulle absolut kunna tänka mig det om det var en som passade oss och var i bra skick.

Men helst skulle jag vilja ha en ny, av ingen speciell anledning alls, jag vet att begagnade vagnar är lika säkra som nya så det är en helt ytlig önskan från min sida som jag inte orkar förklara.  
  • mrshope
    Sömntutan skrev 2012-11-13 20:52:09 följande:
    Oj, detta med barnvagn har jag inte funderat så mycket på än. Tycker att det är alldeles för tidigt att tänka på än för min del. Vad jag vet är dock att vi inte kommer köpa en ny vagn. Tycker det är helt sjukt dyrt. Detta blir ju vårt sista barn också, så jag tycker det är onödigt i vårt fall. Men jag förstår er helt som vill ha en ny. Det var en självklarhet för mig också när vi väntade ettan.
    Tycker dock att det finns så många fina beg. som knappt ser använda ut så det blir så den här gången.
    Har haft Briovagnar innan och har gillat dem skarpt. Men vi få se vad det blir denna gång. Måste iaf ha en robust vagn nedbära hjul då vi bor på vischan.
    Jo det är lite tidigt för barnvagnar men man kan ju alltid titta...:) Jag vill ha en ny nu som kan användas igen om vi får fler barn! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~