Inlägg från: mrshope |Visa alla inlägg
  • mrshope

~* Juni Bebisar 2013 *~

Pellefanten skrev 2012-10-23 00:13:25 följande:
    Mrshope: ja Gud ja donkeyn är mycket billigare i England. Här kostar den dryga 14800 i dubbel format medans jag får den med frakt för dryga 11 i England, billigare såklart nu när vi ändå ska åka dit :)

Finns så himla mycket fina å häftiga saker i England som verkligen inte finns här.

Tack för hjälpen förresten, ska definitivt ringa till dom :)
    Så lite så! Det är lustigt hur det är rätt mycket nu som är billigare här, jag får ständigt köpa med mig saker hem till Sverige. :) Hoppas ni hittar den barnvagnen ni vill ha och att ni får en trevlig resa.
  • mrshope

Jag klarar mig rätt bra från illamående, mår bara illa när jag inte har ätit ordentligt...
    Men en annan sak.....igår fick jag värsta utbrottet på min man. Alltså jag blev SÅ arg. Jag är väldigt hormonkänslig i vanliga fall också, blir alltid väldigt känslig under ägglossning och har en hemsk pms. Och jag som trodde jag skulle klara mig utan det nu när jag är gravid...

Ni som har humörsvängningar, hur hanterar man dem? Igår natt när jag skulle sova var jag så arg att jag inte ens kunde blunda. Fick verkligen anstränga mig att hålla mig tyst om man säger så. Ush! 

• mrshope
    Emeliten skrev 2012-10-23 20:59:05 följande:

Jag är också på så sjukt dåligt humör... Kan inte alls minnas att jag var såhär grinig och upp och ner när jag väntade sonen. :/ Skäms över mig själv vissa stunder för jag inser ju att jag är riktigt pinsam...
    Jag med. IDag är det bra men igår var det hemskt. Blev så himla arg för en lite skitgrej!
  • mrshope

Ush och fy vad jobbigt det är med dessa hormoner. Jag vill inte klaga men jag känner mig så skör och bräcklig, typ som att jag inte orkar med någonting! Ni som har varit gravida förr, blir det bättre eller går man runt med värsta pms-ångesten i 8 månader till? 

• mrshope
    Baby Lei skrev 2012-10-27 14:12:06 följande:

Jag känner också av hormonstormen. Eller är det något annat som känns jobbigt? Kram!
    Jag med. Är det vanligt att man får mer ångest så här när man är gravid? Det känns som att jag har PMSx10. Lite deppig och känner mig så förbaskat skör!
  • mrshope
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-27 15:22:00 följande:
    Jag är också skör och bräcklig just nu. Ringde till mamma igår och var alldeles uppriven och undrade vad jag håller på med; "jag är ju ingen mamma, varför gör jag det här?".
    Första barnet för mig och allt känns väldigt obehagligt och för stort just nu, men mamma lugnade ner mig med att det är vanligt att känna så precis nu.. Och så berättade hon hur hon kände när hon väntade mig, och det kändes så bra att få höra att allt inte var solsken och rosor.
    Och för att verkligen göra allting värre, så hörde en gammal crush av sig till mig igår och blev uppriktigt ledsen när jag berättade att jag väntade barn.. "Jag har alltid trott att det skulle bli du och jag till slut". Jag blev så arg och ledsen.. Kunde han inte bara hållit masken och klämt ur sig ett tamt "grattis" så jag slapp ha hans reaktion på mitt samvete?
    Åh exakt sådana tankar har jag också haft. Första barnet för mig med, och även om jag trodde jag var så himla redo då vi har försökt länge så känner jag  mig ganska panikslagen faktiskt.  Tänker på ansvaret, på förändringen med mera. Såklart är jag glad också men ångesten som jag känner är inte rolig. Känner mig inte alls som mig själv!
  • mrshope
    Valborgs skrev 2012-10-27 15:28:51 följande:
    Det är väldigt vanligt att känna så! Säger som 1000 skrev för några dagar sen, lyssna på Filosofiska rummet, gravid. Från sept 2011, jag hittade den på SR app. Går säkert lyssna genom deras hemsida oxå.
    Tack för tipset ska leta fram det nu!
  • mrshope
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-27 15:46:50 följande:
    Precis så! Samtidigt som jag nånstans ändå gläds över att se att magen börjar ändra form, så har jag faktiskt mest panik just nu och känner obehag. Jag var inte alls beredd på denna känslostorm!
    Jag känner mig så himla otacksam och dålig som ens känner så just nu, då jag faktiskt fått besked om att jag inte skulle kunna få barn och mot alla odds lyckades på naturlig väg med sambon.. Och så står jag ändå här nu och undrar vad som händer och om jag verkligen är redo?

Valborgs: Ska definitivt leta upp den!!
    Tror du att det kan vara chocken över att kunna få barn? Precis som du har jag alltid trott att vi skulle behöva hjälp, var helt stormsäker på att jag var infertil. Jag tror även att i mitt fall att det är hormoner som ställer till det, jag är otroligt känslig för sådant och jag hoppas att det går över när hormonerna har lagt sig lite...
  • mrshope

Jag tycker det känns kul att tänka på namn. Lider ju lite av ångest så då hjälper det faktiskt att försöka tänka på något positivt!

Jag bor ju i England och mannen är engelsman så namnet måste fungera på både svenska och engelska. Vi har ganska olika smak men vi båda gillar ganska enkla namn. Ellen/Ella tycker jag om och mannen gillar Oliver (inte jag, tycker det låter som ett hundnamn) och vi båda två gillar Oscar. Jag älskar även gamla traditionella engelska namn som Edward och William.  

• mrshope
    Pellefanten skrev 2012-10-28 15:16:52 följande:
    Mrshope åå om jag bott i ett engelskt talande land hade ja lätt valt Edward eller William
    Ja jag älskar Edward! Maken är inte lika sugen dock. Thor är ju JÄTTEFINT. Jag har föreslagit typiskt svenska namn men det går inte hem :( 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~