-
-
Hej tjejer! Nu har jag följt eran tråd sen den startade, men har inte vågat hoppa in tidigare. Idag var vi iväg på KUB och fick sen vårt andra mirakel, vilket gör att situationen känns lite mer verklig :) Har en pojke född sept - 2011 innan. Så nu tänkte jag göra er lite sällskap på vägen :) Åh föresten, jag är beräknad till den 27 enl barnmorskan & 30 juni enligt mig själv :) Kommer slänga upp en massa på bloggen så fort jag kommit hem & gjort det offentligt! Ha det gott hurrni:)
-
Tack så mycket! :) Ja det är en otrolig lycka, för nog fasen nojar man ihjäl sig hundra gånger om allt för ofta. Däremot låg vår lilla lite för bekvämt magen så vi fick ruska om den lite så den tog fart och la sig på "rätt" sidaBaby Lei skrev 2012-12-17 12:45:07 följande:
Hej och välkommen hit! Vilken lycka det är att få se en pigg liten krabat på ultraljudet! Grattis!!
Tack så mycket!
Är det några av er tjejer som bloggar? Tycker det är vore väldigt kul att läsa om någon av er skriver.
Kramar -
Ålder spelar väll ingen roll, det är ju att vi står på samma punkt i livet som är otroligt kul! :D Min sida ser ni nog i fotnoten? :)
-
Håller tummarna!Sömntutan skrev 2012-12-18 19:16:57 följande:Oj vad ni skriver! Hinner inte med. I morgon är det dags för min glukosbelastning. Håll tummarna för att det går bra. Tänkte faktiskt höra med min BM om hon kanske kunde lyssna på bebben. Jag vet ju att de inte brukar göra det så här tidigt, men det skulle vara så härligt att få höra ett hjärta ticka. Jag är ju lite nervös att bebben där inne inte lever längre.
Har mått illa idag igen. Var länge sedan nu. Dock inte lika mycket som i början, men en dovt illamående hela dagen. Blä!
-
Att handla eller icke handla ^^ Jag handlar, kanske mer innan jag vart gravid denna gången? Då köpte vi hem en ny babysitter & bärsele från babybjörn eftersom jag velat haft just dessa ett tag. Det jag köpt sen jag vart gravid är lite kläder, men eftersom vi inte (tror vi) ska ta reda på sorten i magen, så känns det svårare att handla kläder. Dessutom har vi MASSOR från sonen.. Ska däremot lägga undan pengar så det finns en liten pott att shoppa loss för när väl den lilla har kommit
Jag tycker det är väldigt kul att handla just blått till pojke & rosa till töser (;
Vi ska däremot beställa ny vagn efter RUL om det ser bra ut då. Men annars så har vi nog allt som krävs tror jag. Bilstol, vagga + spjälsäng, kläder, babysitter * 2 osv osv. Men en ny vagn ska bli kul, då jag aldrig trivdes med den vi hade till pojken :)
Ska även försöka lägga undan så mycket pengar som möjligt innan den lille kommer, eftersom jag denna gången kommer vara helt mammaledig i 6 mån. Pluggade heltid med sonen och gick på csn. Kanske inte att föredra, förutom att alla dagar vart kvar. Men mammapengar är ju rätt kass även om man jobbar, så lite extra skadar inte
-
Jag vet inte riktigt hur lång leveranstid de har på vagnar, det är nog olika från butik och olika vagnmodeller. Här i Örebro på babyproffsen lämnar dom inte ut vagnarna förens man närmar sig BF. Lite konstigt? Så man får väll hitta på ett annat datum, så vagnjäkeln kommer hem i tid :)Baby Lei skrev 2012-12-19 10:38:29 följande:Ni som kan det här med vagnar.
Hur tidigt måste man beställa vagnen för att hinna få den tills det är dags?
Babyskydd.. är det en bilbarnstol? *Skäms*
. Det här är en helt ny värld för mig!
-
Tittutkliniken i Stockholm har sånt tror jag? Vi har inget här i Örebro vad jag vet om, så vi skulle få åka uppåt om vi vill göra detUng Mamma 91 skrev 2012-12-19 14:10:02 följande:ska kolla om dom har uppe i sthlm :)
www.tittutultraljud.se/
-
Våran pojke hade st 50 i typ 2-3 veckor eftersom han ökade sakta i vikt & då var han 49 lång och vägde 3425g när han föddes. Sen var han är riktig kräkbebis så det gick åt MASSOR med kläder.. Vi ska sälja våran Brio Happy! :D
-
Tjejer, när går man in i andra trimestern? Är det från vecka 13 (12+0) eller i vecka 14 (13+0) ? :)