Inlägg från: Friiidaaay |Visa alla inlägg
  • Friiidaaay

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2013-01-10 13:30:27 följande:

Vad kul! Jag vill också göra ett 3d ultraljud vad det lider. Vet du vilken vecka som är optimal för att få så bra bilder som möjligt?
    Skulle också vilja göra ett 3D ultraljud om allt är bra efter rul, men risken känns lite stor att man får se kön? Vilket vi inte vill se Tungan ute
  • Friiidaaay
    2003ett lycko år skrev 2013-01-10 13:44:34 följande:

står på kallelsen att man inte bör kissa timmen innan undersökningen men nu är det klart dock ville inte bebben visa sig ifrån sin bästa sida men två kort helt gratis fick vi. å datum 1/6.
    Åh grattis! Skrattande Ni är många här inne som kommer iväg på ultraljud nu. Mitt ser jag på med skräckblandad förtjusning. Precis som förra gången så har jag fått för mig att jag inte ha någon bebis i magen.. 
  • Friiidaaay

Mig är det ingen som ser utan jacka eftersom jag haft julledigt från skolan i 3 veckor & är helt tjänstledig från jobbet :) Och i min stooora jacka kan man nog dölja både en & två magar (; De som sett mig utan ser ju att det är en liten kula under tröjan iaf. Sen lägger jag upp bilder hela tiden på bloggen mest, så mina nära & kära vet ändå hur tjockleken tar sig :D

• Friiidaaay
    Meoow skrev 2013-01-11 09:14:31 följande:
    Har precis varit på RUL och fått se på den lilla som sparkar runt inne i magen :) allt såg superfint ut och Bm var ganska säker på tjej... Underbar start på helgen :))
    Stort grattis! Skrattande
  • Friiidaaay
    Baby Lei skrev 2013-01-11 11:52:29 följande:

Kommer det synas på min FB sida om jag skickar en förfrågan?
    Nej det gör det inte när det är en sluten grupp, det är det bästa med alltihopa! Skrattande
  • Friiidaaay
    Alicantina skrev 2013-01-11 11:47:31 följande:
    Vad kul! Nu är jag också med:) hur kommunicerar ni? Via privata meddelanden eller?
    Skriver väll bara på loggen tror jag? :)
  • Friiidaaay

Madelene - jag har tagit helt tjänstledigt från min nuvarande tjänst med för heltidsstudier. Jobbar som uska på en demensavdelning där det förekomma både slag, sparkar & annat våld. Jag vägrar riskera något..

• Friiidaaay

MissMee - japp, både innan & efteråt :) Men det gör mig inget, det är fullt upp med heltidsstudier ändå :)

• Friiidaaay
    ToTo10 skrev 2013-01-14 14:22:56 följande:
    Hej på er alla!
    Hoppas allt går bra för er!
    Jag har inte riktigt orkar hålla till här de senaste veckorna...
    Allt går tyvärr inte så bra som vi hoppats...
    Började med blödningar och när de var på väg att ge sig, hade inte blött på ett par dagar, så kom det vatten...
    Vi åkte till akuten och under hela tiden vi var där kom inget mera... Jourläkaren kom, gjorde undersökning och vi fick se dem små... Allt såg bra ut, inget öppet, bra med fostervatten och båda rörde sig som de skulle. 
    När vi åkte från akuten kom dock mer vatten och det fortsatte komma under natten, sen lugnt hela dagen efter, kom på kvällen och natten..
    Ett par dagar senare hade vi ny kontroll som visade att inget fostervatten alls fanns kvar runt den ena tvillingen... :( Hjärtat slog fortfarande, men den låg, såklart, helt stilla... Kunde inte röra sig alls.
    Fick ny tid 3 dagar senare, samma då... Inget vatten, helt stilla, men hjärtat slog...
    Ny tid på onsdag igen och då har bebis legat utan vatten över en vecka, så hoppet att hinnsäcken ska läka ihop så vatten kan fyllas på är ganska obefintlig nu... Och, även om den skulle göra det är chansen inte stor att bebis skulle överleva särskilt länge... Utan vatten kan den ju tyvärr inte utvecklas :(
    Den andra tvillingen mår iaf hur bra som helst, bra med vatten, rör sig som den ska och precis så stor som den bör vara. 
    Så vad vi nu är mest oroliga för är hur allt detta kommer påverka den andra tvillingen...
    Läkarna vet tyvärr inte mycket mer än oss... Täta kontroller och väntan är det som gäller nu! Och fortsätta försöka hålla hoppet och humöret vid gott mod. 

Tycker så otroligt synd om vårt stackars lilla hjärta som ligger där och inte kan röra sig alls...
    Vi slits hela tiden mellan att försöka glädjas åt den tvillingen som mår bra medan vi samtidigt börjat sörja den vi med största sannolikhet kommer att mista.... 
    Hoppar verkligen att det ska gå vägen för båda era små liv i magen.. Skickar över en massa styrkekramar!
  • Friiidaaay

Hej på er tjejer! Kikar in här med & berättar att nu har även vi äntligen fått vara på RUL där vi fick se en sjövild sak som for hitodit :) Ville inte veta kön denna gång, men jag tror mig ha sett en snorre ;) Ska bli kul att se! BF 29/6 :) Grattis till alla andra fina resultat :)

• Friiidaaay

Såg att ni disskuterade hallonblads te & jag pipmlade det som en tok förra gången från vecka 36 ungefär :) Jag födde (förstföderska) på BF och förlossningen gick väldigt fort. Sen om det beror på det eller om det hade skett endå, vet jag ju inte :) Däremot har jag läst att det ska kunna minska Exempelvis blödningarna efteråt, men jag blödde konstant i 8 veckor efteråt innan min mens kom igång ett par dagar efter sista blödningsdagen. Trodde jag skulle förblöda ett tag (;

• Friiidaaay

Vad gött för er alla som har kommit lite längre in i graviditeterna och äntligen för börja gå på BM träffarna! Jag längtar extremt dit, känns som om det kanske kan gå lite snabbare mellan veckorna då och att det börjar hända lite mer. Men snart så, Vecka 22 imorgon & vi börjar äntligen tillhöra förlossningen iaf Skrattande

• Friiidaaay

Tjena tjejer! Är här och läser ibland, men efter familjeliv inte kan ha en bra app, så blir det att man inte skriver så mycket. Men många av er är väll med på FB? :) Grattis till de knoddar som kommit, som jag inte läst om på fejjan :) Jag är ju typ sist ut med BF den 29/6, men idag har vi äntligen nått 80% av tiden! Så nu är det bara skola kvar i en månad innan jag kan lägga mig med fötterna i höglöge (; Såg att någon skulle gifta sig? Härligt:) Vi gifte oss den 30/3 och var då i vecka 28. Tungt var det men det gick ändå :) Hoppas ni har det gött med era bebisar i magarna & utanför :) Snart kommer det börja komma massor av smått! Förresten, Baby lei, har inte sett henne skriva på länge. Men hon kanske bytt nick? Hare gött tjejer!

• Friiidaaay
    regnskogen skrev 2013-05-31 10:13:51 följande:
    Grattis till er alla som fått era bebisar :)

Jag sitter här inne i förlossningsavdelningen och väntar på min tur. Det är inte på gång än, men blev hänvisad hit för att göra mina undersökningar. Nu när jag ändå är här, tänkte jag passa på att be om en gynundersökning och ev. hinnsvepning. Hoppas! Någon som vet vad som krävs för att hinnsvepning ska lyckas eller så?

Jag är ganska så nervös över att föda på BB här i Örebro. Har än så länge inte fått någon positiv feedback från dom, och jag kan lixom inte lita på dom och på det dom säger.. Jag har faktiskt på den sista tiden funderat på att föda hemma, just för att jag inte litar på Örebros BB. Någon som vet vart man hittar info om det? Är det något man ska diskutera med sin barnmorska om?

Hoppas alla har det bra :D

Kram!

Jag är från Örebro & födde sonen där i september 2011. Fick jättebra stöd i en superbra barnmorska under förlossningen och var kvar på BB i 3 dagar pga en komplikation hos mig. Även där vara alla superbra & jag fick överlag nästan bara ett bra bemötande. Denna gång har jag vart inne på FL ett par vändor innan av olika anledningar och fått träffa bra personal då med. Rötägg finns det överallt tyvärr.. Vad är det som får dig att känna så? Det är ju inget kul :-/

Har ingen aning om hemförlossning, men tror du får ta kontakt med BM själv om det & sen måste du väl på en bedömning på specmödra inför det så det inte finns några hinder. Men det är ju stor risk att föda hemma..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~