Inlägg från: Friiidaaay |Visa alla inlägg
  • Friiidaaay

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hannathu skrev 2013-01-03 20:29:52 följande:
    Hejsan,
    har läst tråden ett tag men inte vågat skriva ngt.

Är gravid typ v 15 med andra barnet. Var på KUB 12/12 och ska på RUL 1/2 om jag inte fattat fel så är BF 27/6

Såg att ni diskuterar vagnar som blir små ihopfällda, och det är ett gissel verkligen. Liggdelen brukar ju ta galet mycket plats och chassina är väldigt varierande.

Kikade på Baby Jogger Versa när min syster letade vagn och blev väldigt impad hur liten den blev, synd bara att de misslyckats lite med fäll ihopfunktionen när sitsen är bakåtvänd så de återkallar vagnarna.

Sen kikade vi även på Phil and Teds promenade - den blir visserligen ganska stor men vilken smart syskonvagn!
    Välkommen! Är också beräknad till den 27/6 enligt BM, men min egna beräkning säger 30/6 :) Inte någon vidare stor skillnad dock Tungan ute 
  • Friiidaaay
    MissMe83 skrev 2013-01-03 21:11:54 följande:
    Lindex gjorde mig mycket upprörd när jag skulle handla till mannens 6 åriga syster dotter. Där var er tröja med tryck, snygg tills jag såg vad det stog på den "cant tuch this" öööh?? Va?! Skojar dom eller. Eller ett par byxor med ett väl utplacerat princess tryck på rumpan och super låga i midjan! Aldrig i mitt luv att min dotter hade fått gå i sånt
    Haha nej fy! Jag vet inte vem överhuvudtaget som vill ha en tröja där det står "cant tuch this" Flört Får vi en dotter någongång så kommer få vara ordentligt klädd till den dagen hon fyller 18 iaf ;)
  • Friiidaaay
    Kickilina skrev 2013-01-04 10:14:54 följande:
    För övrigt, är det någon som har erfarenhet av babynest?. Funderar på att införskaffa en denna gång. Tidigare haft liften till vagnen i sängen mellan oss till en början men ett babynest verkar ju vara mycket smidigare...
    Jag har ingen erfarenhet av det, men tänker också skaffa ett denna gång. Eller sy ett rättaresagt :) Finns en jättebra beskrivning här: junimamma.blogspot.se/p/babynest-monster-beskrivning.html 
    där hon skriver och visar hur man kan göra Skrattande Eftersom de inte är gratis så verkar detta perfekt :) 
  • Friiidaaay

Vi har två skötväskor, båda från emmaljunga och jag tycker de har funkat perfekt. Det finns massor av förvaring där inne och den ena ser lite "roligare" ut att ha med sig än den andra. Men båda är jättebra och är inte ett dugg slitna efter flitig användning i 16 månader hitills, så de får hänga med till nästa med :) 

• Friiidaaay
    MissMe83 skrev 2013-01-04 10:31:25 följande:
    Friiidaaay: ooh vad den första var snygg . Vill ha!! Svindyr??
    Ja den ser lite roligare ut än de klassiska, man lever ju brevid skötväskan rätt länge, så det kändes kul mitt bland alla spyor & bajsblöjor att ha en fin väska Skrattande  Den kostar runt 850 kronor tror jag (?) men det kan vara tokigt.. Tror den heter skötväska style från emmaljunga. Finns säkert på nätet någonstans :) 
  • Friiidaaay

Jag vill absolut inte ha kejsarsnitt, men däremot kommer jag trycka på att få tid direkt för igångsättning om bebis inte kommit på BF. Men det ska väll till kurator samtal och annat innan antar jag. Vill man ha kejsarsnitt så måste man gå igenom aurorasamtal här i Örebro iaf om det inte finns en specifik medicinsk anledning. Om jag inte är helt ute cyklar så tror jag det är så :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~