Inlägg från: Friiidaaay |Visa alla inlägg
  • Friiidaaay

~* Juni Bebisar 2013 *~

Den enda som jag sett ha längre perioder är babygruppen, då går man i andra trimestern i v. 16. Men alla trimestrar är väll om 3 månader, så rimligtvis går man in i andra trimestern när man går in i vecka 13 ? :P Vilket alla andra "ställen" hävdar, eller antingen v 13 eller 14 :) konstigt detdära (;

• Friiidaaay
    Natan skrev 2012-12-20 11:39:16 följande:
    Har inte skrivit på ett tag för jag har precis gift mig och varit på en liten weekend i Köpenhamn med min man :)

jag har fått jätte mycket hugg i magen som att någon sticker mig med nålar eller knivar, vet någon vad det är?
    Stort grattis till giftermålet! Vi gifter oss med, på påskafton nästa år. Så jag kommer vara lite tjock då Tungan ute

Precis som någon mer skrev, så beror det förmodligen på att det växer inne i magen :) 
  • Friiidaaay

Har läst att ni är några som mår illa i olika grad, tänkte kolla hur tusan ni gör med mat? Jag är jättehungrig oftast, men så fort jag lagar maten så vänder det sig i magen och bara pillar i det när det väl är klart. Jag måste ju laga mat eftersom pojken ska äta, så min ide nu är att göra nya maträtter typ varje dag Tungan ute För att äta samma sak flera gånger i veckan skulle göra mig dödligt illamående (;

• Friiidaaay

Jag har en herrans massa tankar om att det ska hända den lilla i magen något. Men det går lite i vågor? Just nu lever jag på ultraljudet från i måndags, men nästa är den 31/1 och innan dess kommer jag hinna tänka en massa saker. Men det hör väll lite till, att oroa sig? Om det är i mildare former iaf :) Jag kommer eventuellt få prata med en kurator så småningom, eftersom jag mådde väldigt dåligt i slutet av förra graviditeten tack vare den HEMSKA barnmorska jag hade då. Det har resulterat i en lättare depression efter FL & att jag nu tror att bebis ska dö, inte växa, eller nåt annat otäckt.. Men som sagt. Oro i måttlig grad är nog normalt, och konstigt kanske vire annars :)

• Friiidaaay

Vi bor i en 3a om 80 kvm och kommer bo här i ca 4-5 år till. Sen är det tänkt att vi ska ta över en släktings hus med 7 rum&kök på 170 kvm. Men tills dess får två barn lov att dela rum. Som jag tror bara är till fördel när de är små. Så även om vi hade bott större så hade de fått haft ett lekrum & ett sovrum i sådant fall :) EM77 - Det är fruktansvärt att sådant händer och absolut förekommer det smågnäll som kanske är onödiga. Men samtidigt är man inte mer än människa och måste få utlopp för sina känslor :) Sen är jag otroligt tacksam över mitt liv & tar absolut inget förgivet längre :)

• Friiidaaay

Några av er som går på någon speciell gravid träning? Typ yoga, gym eller nått? Skulle vilja boka in mig på något efter årsskiftet, så jag håller igång kroppen :)

• Friiidaaay

]FFiNorrland skrev 2012-12-22 22:43:25 följande:[/quote-nick]Friiiday, jag gymmar på som vanligt. Tränar dock överkroppen - ryggen - magen mer än benen, pga foglossning. Tar hantlar, använder maskiner och gu så bra jag mår efteråt! Hade tänkt zumba också men passen är vid fel tid..[/quote] Kul! Jag har vart inne lite på att börja gymma så kroppen orkar med graviditeten på ett bättre sett med. Än så länge har kag knappt kännt av den foglossning jag hade sist, men då kom den rumt v . 25-30. Så jag är glad så länge jag slipper :) Men tänkte på magträning, hur pass kan man "påfresta" magen nu? :)

• Friiidaaay

Kul med lite träningstips! Det ÄR ju nyttigt att hålla igång & sist fick så fick jag så mycket "gratis" av alla hästar jag hade. Men såg att mesborgarskolan hade gravidyoga med start i början av februari :) Sen skulle jag vilja simma en gång i veckan men vet inte riktigt vart jag ska få all tid ifrån.. Däremot lättare gymövningar kan jag köra från hemmaorten :) Lofsans blogg är jättebra! Tycker hon är inspirerande, med måtta (;

• Friiidaaay

gwenhwyfar89 - grattis! Skönt att få må så bra :) Själv gick jag in i vecka 14 idag och fick kramas med toaletten för första gången.. Hur i hela friden kan det komma nu?? Har mått döilla innan, men inte så jag behövt kräkas..

• Friiidaaay

Hurtigt Kickilina! Skulle också vilja gå på vattengympa, men det verkar de inte ha alls i Örebro.. Så ska istället köpa kort så jag kan åka & simma själv ibland :) Det ska ju vara skönt säger dom. God Jul på er alla mammor & blivande mammor! Hoppas ni får en bra jul :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~