Inlägg från: Friiidaaay |Visa alla inlägg
  • Friiidaaay

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vi har haft en brio happy till sonen, men ska köpa en emmaljunga edge eller mondial. Eftersom vi bor på landet så kan vi inte ha en med små snurrdäck :) Just nu har vi en emmaljunga scooter till honom som är kanon, men jag antar att vi även kommer behöva köpa en syskonvagn.. Inte så kul för plånboken:p

• Friiidaaay
    Caroliin skrev 2013-01-03 13:02:29 följande:
    Har nu varit på rul :) blev flyttad så BF är 4/6 istället för 9/6 :) Dock låg navelsträngen i vägen och vi kunde inte se könet. Typiskt haha men underbart va det
    Vad härligt! :D 
  • Friiidaaay
    Valborgs skrev 2013-01-03 15:11:50 följande:
    Fler som i princip tappar känslorna för barnets pappa när ni är gravida? Här går sambon mig på nerverna, är så irriterad på honom hela tiden och på hur han klär sig, hur han luktar och ja allt, känner mig hemsk! :( var likadant förra gången jag var gravid. Hoppas det går tillbaka till normala igen efteråt.
    Jag har tvärtemot, jag blir ännu mer förälskad i min karl och tycker det är magiskt att vi kan skapa ett liv tillsammans.. Sen är det klart att jag kan bli irriterad eller inte tycka som han, men så är det ju även om jag inte är gravid. Han är dock väldigt omtänksam och delaktig i graviditeten, vilket jag tror är det som gör att man känner att kärleken växer ännu mer.. Flört
  • Friiidaaay

Får vi en flicka kommer hon med största sannorlikhet ha väldigt mycket vitt & rosa och blir det en pojke så blir det mycket blått. Jag skulle nog aldrig klä min pojke i rosa, sen beror det säkert på typ av plagg :) Men vi kommer nog köpa några plagg blått och några rosa att ta med till BB. Sen blir det storhandling efter liten har kommit och vi vet vilken sort det blidde Glad

• Friiidaaay
    Mjj83l skrev 2013-01-03 16:08:23 följande:
    Blir man uppsagd från sitt arbete om man inte börjar jobba efter 18 mån mammaledighet?

Tänker inte starta nån diskution kring rosa i blått för det e så känsligt...
    Men vi kör absolut inget könsneutralt på bebisen... Rosa till tjej, blått till pojke. Klart det är individer men hur kan man förneka att vi är olika??
    Tror inte "köns rollerna" sitter i kläderna, det sitter i uppfostran o uppväxten.
    Nej det tror jag inte. Är du fast anställd? De kan ju inte direkt neka en graviditet.. Det är väldigt känsligt med färger, det tråkiga med det hela är att många ser det "fel" att klä flickor i rosa respektive blått på pojkar. Man ska nästan göra tvärtom för att alla ska vara lika. Alla för göra som de vill, men jag tycker det är kul att klä min pojke i killkläder och får vi en flicka kommer hon förmodligen ha en garderob bestående av nästan bara flickiga färger. 
  • Friiidaaay
    Caroliin skrev 2013-01-03 17:17:25 följande:
    Kan verkligen rekomendera den barnvagnen. Hade den med mina två, stora va då 2år&3månader när lilla föddes. super bra barnvagn. SUPER LÄTTKÖRD och väger nästan ingenting inte ens med barn i. verkligen en toppen barnvagn..

Vi gjorde av med den för vi inte skulle ha ett barn till än men vi ändrade oss och ska låna mannens brors syskonvagn en emmaljunga, annars hade jag köpt en carena igen.
    Åh vad kul att höra! Har sett några med just den vagnen och den ser inte ett dugg sämre ut än de som ligger över den i pris. Våran "stora" kille ska bli 2 år i september, så jag antar att vi ibland kommer ha behovet av en syskonvagn, men inte jätteofta, så därför kändes det bra att inte lägga en förmögenhet på den. Men vad kul, jag ska meddela detta till den större herrn i huset Skrattande
  • Friiidaaay
    Kickilina skrev 2013-01-03 20:58:38 följande:
    Borde pysa och fräsa beroende på vad jag ätit också...och när på dygnet man kissar i muggen...och hur mycket jag druckit osv. Tror inte riktigt på det där, men det är lite roligt ändå

Em77: Åh, grattis till tredje tösen!! Underbart!

Ja, hen-diskussioner väcker mycket tankar och kan absolut gå till överdrift! Jag tror på att vi är en hon och han och inte skall skämmas för det samtidigt som vi inte skall glömma att vi är så mycket mer än vårt kön. Men...tror ändå det är bra att diskutera det och fundera kring det hela. Det känns ex. inte sunt att om du går in på Lindex, Kappahl, H&M mm. och skall köpa kläder till dottern som är 5 år och så är kläderna "för tjejer" tajta, glittriga, kortkort. "För killar" däremot så är det lekvänliga, slittåliga, lediga plagg. Suck! Skall vi kvinnor redan från start förväntas vara ett objekt och inruta oss i en mall på hur tjejer "skall" vara...
    Jag håller helt med dig att små tjejer inte ska såna kläder och tycker det är vansinne att det finns de som faktiskt köper det åt barnen. Barn är barn och inget annat. Något som affärerna glömmer bort och uppenbarligen säljer ju kortkort, bh´ar och annat dumt, annars skulle det ju inte finnas vilket är lite otäckt ..
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~