Inlägg från: kluckis |Visa alla inlägg
  • kluckis

~* Juni Bebisar 2013 *~

Är det vanligt att urinen är mer grumlig och mörkare nu när man är gravid?
    Tycker jag dricker mkt men endå är urinen inte så ljus som den brukar vara :S 

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 8jun ♥
  • kluckis
    AlexandraViberg skrev 2012-11-18 18:18:32 följande:
    Nä, 16 månader här, ett utomkveds och en äggledare kvar. Ingen grav i livmodern förutom denna på 16 mån. Känner liksom att mf/ma är mer möjligt än att få en bebis till slut..

Vet att det inte är någon säkerhet, barnet kan ju dö i v.22 också.. Men jag är så jävla rädd att förlora detta nu.. Så rädd att jag gråter när jag tänker på det. Jag orkar inte mer sorg faktiskt.
    Har du pratat med din BM om din oro?
    Kanske hon kan fixa ett ultraljud eller hjälpa dig att lyssna på hjärtljudet:)

Jag berättade att jag var orolig eftersom jag har typ ALLT mot mig
    *Åt STARKA mediciner under många år
    *Inte blev gravid på 2år
    *Överviktig
    *Rökte
    *En bindvävssjukdom som ökar risken för missfal osv

Och då fixade hon en tid hos läkarn för UL och så ska jag få komma till henne den 11/12 för att kolla läget och få lyssna på hjärtljuden :)          
  • kluckis

Men jag bor ju också i västernorrland! Övik och jag fick tid hos läkarn!

Men det gäller väl att ha tur att få en bra barnmorska också :)

Sen kanske det beror på min sjukdom!   

• kluckis
    AlexandraViberg skrev 2012-11-18 19:09:11 följande:
    Flagnell: önskar verkligen att det vore så enkelt.. Den enda privata kliniken gör inte ul för fosterkontroll. Sen har inte vårdcentralen någon maskin. Så måste till Sundsvalls kvinnoklinik och det är där det är så jävla svårt att få dom att fatta :P

Kluckis: ja men ni har väl ett sjukhus där eller måste du till svall? Svall sägs ju vara sämsta sjukhuset i landet typ. Alla jag vet som jobbat där vill hellre vara arbetslösa i princip.. Ja jag vet inte. Får försöka igen att få en tid då. Försöker fundera ut vad som låter tillräckligt allvarligt för att de ska vilja ta emot. Blod och oro räcker inte. Funderar på att säga att jag ramlat och har mensvärk.

Låter ju hemskt men så är det här nere/uppe..

Jaha ne vi har ju sjukhus och kvinnoklinik!
    Ja säg att du ramlat!! 
  • kluckis
    Annafredrika skrev 2012-11-18 21:14:28 följande:
    Blir ni inte mer oroliga av att hålla på med dopplarna? Jag för min del avskyr ctg'n man tvingas spännas fast vid om man föder på sjukhus av anledningen att kontakten tappas och hjärtljuden försvinner. Då är ju barnen fullgånget och såhär tidigt måste det ju krävas en del vånda för att hitta nåt? Nån mer än jag som planerar att föda hemma förresten?

Kul att du fundera på att föda hemma :)
    Jag funderar på at föda vatten men hörde nån som sa att man inte får dte i svreige?
    Ska iallafall ligga i badet när jag har förvärkar alltså under öppningsskedet:)  
  • kluckis

Hej alla! :)
    Efter vårt UL i måndags känner jag mig lugn och njuter av graviditeten:)
    Vecka 12 (11+6) idag:)
    Så nu när allt rullar på och symtomen börjar trappas av är jag mindre aktiv här på FL. Mkt eftersom jag evt att bebisen mår bra och vill inte läsa och bli orolig av alla konstiga och hemska inlägg som finns i alla möjliga trådar!
    Nu ska jag bara ta hand och min själv och fixa upp livet och ta vara på varje dag!

Men ni som vill kan följa min graviditet på bloggen:)
    Kommer skriva hur det är att vara gravid och kronisk sjuk och hur man tänker när man skaffa barn som nästintill arbetslös!

http://kmv.blogg.se/

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • kluckis
    Baby Lei skrev 2012-11-22 16:42:34 följande:

Grattis till det fina ultraljudet! På måndag är det min tur...
    Vad har du för sjukdom? Och vad jobbar du med?
    Tack :)
    EDS och jag jobbar som timvikarie inom vården/persnolig assistent:)
    Du får kolla på bloggen! Kommer snart upp med ett inlägg om hur dte är att ha sjukdomen och vara gravid osv :)  
  • kluckis

Pengar är inte ALLT!
    Huvudsaken man har tak över huvudet och mat på bordet och mkt kärlek!
    Så tänker vi iallafall och vi VÄGRAR att vänta tills vi har fast inkosmt och hus och allt detdär "folk" tycker man ska ha!

Både jag och sambon är arbetslös men vi tänker genomföra detta endå :)      

• kluckis
    Sömntutan skrev 2012-11-25 12:54:57 följande:
    Hur är det. är det efter v.12 som missfallsrisken minskar drastiskt?
    Japp stämmer bra :)
    Alltså inte vecka 12 (11+0-11+6) utan igentligen vecka 13 (12+0-12+6)

Som jag har förstått det :) Så när du paserat 12+0 kan du andas ut lite :) 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • kluckis
    AlexandraViberg skrev 2012-11-25 15:46:51 följande:
    Kanske? Vi får se! Vet inte om det går när livmodern är mot ryggen som min? :O

Jag fick göra VUL i 11+3 för hon sa att man då fortfarande kan se bra genom slidan.
    Men beror ju på vem man kommer till också va ddom föredrar:) 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~