Inlägg från: kluckis |Visa alla inlägg
  • kluckis

~* Juni Bebisar 2013 *~

Acantha skrev 2012-12-05 14:01:06 följande:
    Tack alla! Har precis haft min bästa vän här som muntrat upp mig. Som tur är, så rör sig busarna ganska ordentligt idag. Skönt att känna dem, blir så tryggt!

Vilken vecka är du i som redan känner dom?
    Eller hör du med hjälp av doppler?
    Jag känner lite vibbration och bubbel men ingen tydligt.
    Vecka 14 (13+5)   
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 5jun ♥
  • kluckis
    regnskogen skrev 2012-12-05 17:26:39 följande:
    Lite små orolig är jag just nu..

Skrev ju här för ett par dagar sen om att jag troligtvsi har Struma. Har hittat en tråd här nu på FL, som tyder på att om man har Struma och inte sätter igång direkt med medicin, kan det medföra risker för bebisen och mig. Däribland att jag kan få missfall, bebisen kan få missbildningar. OSV.

Men de flesta jag känner som har struma har fått symtom, men jag har ingenting. Förutom symtom som har med graviditeten att göra, dvs lite illamående och lite trött. Men annars är hela jag densamma.. Tycker det är så konstigt! 

Jag tänkte att jag ska springa över till Vårdcentralen imorgon och ställa lite frågor, dör nästan utav oron att det är något fel där inne. Och kan man fastställa missbildningar via TUL?

Kram på er, hoppas allt är bra med er annars! :)  
    Fy!
    Fick du reda på det genom grundproverna!?
    Vad fick du för värde?  
  • kluckis

Ja förstår det!
    Det ska ju ligga udner 2,5.

Jag hade 2,1 i vecka 6 och nu när jag kollade i vecka 12 hade jag 1,5 :S Knepigt att det hade ändrats så mkt men sålänge jag inte känner nått och bebis växer är det ingen fara:)

Jag har tagit bort halva ena sköldskörteln så därför dom tog proverna :)       

• kluckis

Ne inte om det var högt!

Vet inte riktigt vad dom gör åt det när man är gravid men du kommer väl få ta fler tester och kanskeb örja äta medicin. För det är ju som du säger att barnet kan ta skada och växa dåligt om värderna inte stämmer!

Fråga imorgon :) Skriv på en lapp de frågor du har!    

• kluckis

Jag ska inte göra belastningen förens typ vecka 25 :S

Hon sa att det var bara om man har haft graviddiabetes förut som man gjorde belastningen tidigt :S 

• kluckis

Jag halkade ordentligt 2ggr när jag var på stan idag.....

Fick lite sammandragningar (som gick över inom 40min) och ont i bäckenet.
    Är i vecka 16 

Har nu som stickningar i magen :S 
    Antar att det inte är någon fara så länge jag inte har sammandragningar eller börjar blöda men man tänker ju så mkt!

Någon fler som halkat?       

• kluckis
    Caroliin skrev 2012-12-19 20:54:23 följande:
    Kluckis : är det rul en söndag du ska göra? Har rul 3 januari (en torsdag)
    Ne på en måndag :)
  • kluckis
    Natan skrev 2012-12-20 11:39:16 följande:
    Har inte skrivit på ett tag för jag har precis gift mig och varit på en liten weekend i Köpenhamn med min man :)

jag har fått jätte mycket hugg i magen som att någon sticker mig med nålar eller knivar, vet någon vad det är?
    Det är livmoder som växer och alla organ som bråkar om att få plats! :)
    Så helt normalt så länge det inte gör ont under en längre tid utan bara kommer snabbt om du fattar :)

vilken vecka är du i? :)   
  • kluckis
    Natan skrev 2012-12-20 12:08:17 följande:
    Kluckis: okej, jag hade hugg i magen i ca 2 timmar i måndags, jätte obehagligt! Jag är i vecka 15 :) vecka 16 på lördag!

Ja förstår det men det är normalt!  Du kanske hade lyft något eller ansträngt dig. Nu när man är gravid kan man ju få ont i magen av att typ gå i trappen!

Sen kan ju bajskorvarna ställa till det eftersom det är så trångt för tarmarna så kan det göra ont om dom kommer på tvären osv :) 
  • kluckis

Skön att fler bor smått!
    Vi bor i en 1:a på 44kvm nu men i mars kommer vi flytta till en 2:a på 67kvm och den kommer vi bor kvar i så länge som möjligt för vi är less på att flytta nu! Har flyttat 4ggr under ca 4år :S

Många tar för givet att vi ska flytta till en 3:a men ungen behöver ju knappast ett eget rumt nu!! och det är ren lyx att ha eget rum tycker jag!

Vi har inte råd med mer än en 2:a då båda är arbetslösa och är glada att vi ens har råd med en 2:a! Men vi lyckades hitta en till kanonpris och i ett bra område :D      

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~