Inlägg från: kluckis |Visa alla inlägg
  • kluckis

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har skitont i magen jämt....

Har en konstig hungrig/illamående känsla 24/7 är liksom  SKITHUNGRIG jämt men endå känns det som om det står upp i halsen :/ Så himla jobbigt att känna sig äckligt hungrig hela dagarna!

• kluckis
    Hjärtat3 skrev 2012-10-21 19:42:44 följande:
    Vi berättade för barnen idag. Glad Kunde inte hålla oss längre! 11-åringarna blev chockade men jublade ikapp, minstingen kramade min mage o sa "jag hoppas det blir en lillasyster!!!" och 13-åringen så lite skeptisk ut men sa inget. Sen blev hennes i-phone mer intressant igen.
    Reaktionerna blev som vi förväntade oss. 

Kul :)

vilken vecka är du i? 
  • kluckis
    Valborgs skrev 2012-10-22 18:13:37 följande:
    Jag ringde dagen efter jag plussat, men mest för att jag hade frågor om bad i bubbelpool och fick tid för hälsosamtal och inskrivning samtidigt då.

Imorgon är det dags för VUL, är nervös :( tänk om man inte får se ett hjärta slå..

Vad sa hon om bad i bullelpool?

Visst ökar risken för urininfektion eller är det nått annat? :S
    Jag brukar gå på badhuset typ 1-2ggr /vecka....  
  • kluckis
    1000 skrev 2012-10-22 18:32:06 följande:
    Jag känner mig konstigt ensam. Tycker sambon e tråkig för han inte vill läsa på om graviditet eller symptom. Han bara tuggar på som vanligt, fast inget känns som vanligt i mig.. Försökt förklara men jag kan inte rktigt själv förklara varför det känns viktigt för mig att han hänger med. Han menar ju på att det händer oavsett, och så e de ju... Men jag känner mig ensam, när han inte verkar lika uppfylld av spänning som jag. Usch, du,ma känslighet.
    Känner lite samma...
    Min sambo tycker det är läskigt och vill liksom inte veta när jag går in i en ny vecka osv..
    Han säger att han är rädd för missfall och att det kommer bli skillnad sen när magen börjar synas osv.
    Men självklart bryr han sig och tycker synd om mig som mår illa osv.
    Men han hade gärna fått typ köpa en graviditettidning eller fråga vad om händer just i denna vecka osv.
    Men det kommer väl framöver precis så som han säger! För det är ju faktiskt som vanligt för han! :)

Vecka 8 (7+1)       
  • kluckis
    Sandraa L skrev 2012-10-23 10:44:09 följande:
    Vet att jag nämnt det här tidigare men känner ett enormt velade kring KUB. Hur ska ni göra och hur har ni gjort? Är som sagt 19år gammal och aldrig ens tänkt tanken tidigare men det känns som att ALLA gör det numera? vad är för och nackdelen? :) 

Man gör det ju för att se om barnet har tex down syndrom. Man gör ju ett ultraljud och ett fostervattenprov

i våran kommun kostar  rubbet 2000:-
    Det finns en viss missfallsrisk att gå in med en spruta och ta prov av fostervattnet... 

Vi kände som så att även om barnet skulle ha down syndrom skulle vi aldrig göra abort så därför är det helt onödigt att kolla upp! 

• kluckis
    Sömntutan skrev 2012-10-23 11:57:51 följande:
    Idag vill jag bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Har knappt sovit en blund i natt då jag vaknat av jättekramper i magen. Är precis som att magen är hur gasig som helst, men vägrar att släppa ut gaserna. Vaknade och kallsvettades av alla kramper i natt och när jag idag skulle gå upp och få i väg både mig och barnen till skola fick jag svimnngsattacker och illamående från hell. Valde att plugga hemma idag då jag verkligen mår pyton. Hoppas det bara är något tillfälligt.

Låter som om du är förstoppad ?:(

Få du i dig nån mat tänkte om det är därför du är så svimfärdig! Köpt lättäten mat.
    Tex risifrutti, fil, frukt, färig frysmat, osv:)  
  • kluckis
    Sandraa L skrev 2012-10-23 12:05:05 följande:
    men är inte sprutan fostervattenprov och kub ett vanligt blodprov? 

Jo men tror dom brukar ta fostervattenprov för att få mer information.
    Eller så var det så att om man misstänker down syndrom tar man fostervattenprov för att vara mer säker.

Iallafall så kan fostervattenprov medföra en viss risk för missfall.:/

Om det skulle visa sig att ditt barn har down syndrom skulle du göra abort då?
    Om inte kan det ju kännas onödigt eftersom det ksotar 2000:-      
  • kluckis
    skunk skrev 2012-10-25 14:40:04 följande:
    Vaknade i morse av att jag börjat stört blöda =( Så MF då =( på min födelsedag av alla dagar. 15 månader av försök. Känner mig så ledsen..
    nej fy :( vilken vecka var du i?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~