Inlägg från: kluckis |Visa alla inlägg
  • kluckis

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har rredan börjat fått bristningar på brösten....

dock inget illamående :D Men har tappat suget på typ allt :S  

• kluckis
    vigillarmtb skrev 2012-10-11 19:11:41 följande:
    Läste nyss om din EDS, och att du ska ta en spruta - antar att den är rejäl och att det kommer att kännas, kanske inte så jätte ont men väldigt konstigt/obehagligt. Kommer med lite pepp nu, innan jag födde sonen var jag rädd för det mesta.. Men efter en 20 h lång förlossning utan smärtstillande eller dylikt och allt vad det innebar med klippning osv. Så kände jag "jag klarar allt, ingen smärta bekommer mig". Efter förlossningen har jag tatuerat mig på de "absolut värsta/ondaste" ställena - med färg, skuggor osv. Och jag har inte känt någon av alla tatueringar som onda eller jobbiga! Klarar man en förlossning med eller utan smärtstillande klarar man allt!! Lycka till

Okej spännande :)

Nu får jag dock inte ta sprutan för att jag är gravid....

Jag har fått slutat med ALLA mina smärtlindrande/mediciner pga graviditeten... Tar verkligen en dag i taget:/   
  • kluckis
    vigillarmtb skrev 2012-10-11 19:23:39 följande:
    Kluckis, när du gått igenom graviditeten, förlossningen och amningen(om det blir någon) så är du ju redo - önskar dig verkligen minst en smärtfri dag i veckan? Månaden? Säkert as mycket begärt, men jag ska önska så mycket jag kan!

Ja tyvär är det för mkt begärt... Har ALDRIG en smärtfri vaken minut och nu när jag äter 0 med mediciner är det inte roligt att leva men jag vet att det är värt det för vi har längtad så efter en liten:)

Ja när knodden har kommit är jag verkligen redo för det där sprutan och hoppas att jag inte behöver vänta så länge då bara :) 
  • kluckis

Gått in i ny vecka :)
    Vecka 7 (6+0)

Har mensvärk idag och lite förkyld och det hugger som satan när man nyser :/ Lite orolig...

Ska på VUL på torsdag som tur är :)     

• kluckis
    Madebyday skrev 2012-10-13 18:52:55 följande:
    Jag börjar misstänka att min knorrvliga mage beror på graviditeten :(
    Är det någon annan som har/haft samma problem, vaknat till rumlande turbo tarmar och under dagen rapat och pruttat konstant, och sprungit på toa och inte har något bajs (ursäkta!) kvar i kroppen på kvällen?
    Men detta dåliga måendet är bara på morgonen/fm och under dagen mår man ganska bra...

Har haft samma problem men nu börjar det bli bättre :)
    Men fy va jobbigt dte har varit:/ 
  • kluckis

Jo jag antar att det är det jag med men man blir ju orolig. 
    Är så rädd för missfall för vet inte om jag skulle klara av det psykiskt.....

• kluckis
    AlexandraViberg skrev 2012-10-13 19:12:45 följande:
    Nä jag förstår det! Men försökt att tänka att det bara är ligamenten, man ska inte oroa sig för mycket.
    Vart hugger det till? :)
    Tack för din stöttning! Sambon är borta över helgen och självklart blir man mer nojjig då...

Hmm hugger väl till i hela magen under nysningen men går över fort!
    Men menvärken har jag känt HELA dagen.
    Och ont i magen av hunger! Är inte sugen på typ nått och inte van att vara såhär hungrig :P     
  • kluckis
    AlexandraViberg skrev 2012-10-13 19:31:48 följande:
    Ja oj, då förstår jag att det känns värre, försök se någon film och tänka på annat! :)

Jag har också mensvärk till och från, eller ja växtvärk heter det ju när man är gravid ;)
    Man är fasen konstant hungrig.. känns som att man skulle kunna gå runt och äta hela tiden men så mår jag lite illa och vill inte äta hela, hela tiden heller :P
    Ja man orar sig för mkt!
     Jag är äcklad av allt typ :S

Kolsyrad dricka/vatten, fil och morötter är det enda som är jätegott och blir inte så mätt på det:P

men nu ska jag ta en dusch och ta på myskläder och försöka äta nått innan jag kräks av hunger!  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~