Inlägg från: kluckis |Visa alla inlägg
  • kluckis

~* Juni Bebisar 2013 *~

Acantha skrev 2012-10-25 17:05:41 följande:

Tydligen, förstår det inte än

Hur tidigt kunde dom se de? :O
  • kluckis

Som jag förstått/läst mig på så är missfallsrisken störst i vecka 6 och vecka 9!
    Vecka 6 då hjärtat börjar slå
    Vecka 9 då fostret går över till att få all sin näring från mamman och "gula säcken" försvinner...

Jag är i vecka 8 (7+3) och känner så orolig för MF, vill bara hoppa fram 2 veckor i tiden NU!!     

• kluckis
    Karriis skrev 2012-10-25 17:31:12 följande:
    Alltså vecka 8+0 (9) eller 9+0 (10)? Förvånad

Missfallsrisken minskar ju 12+0 (13), men många tror att det är 11+0 (12).

Jag har inte ens vågat ringa BM ännu Skäms

Mellan 8+0-8+6 alltså vecka9 antar jag för det är då gulesäcken minskar och fostret börja ta all näring från mamman.
    Står bla i amelias vänta barn häfte- vecka för vecka.  

Vilken vecka är du i?  
  • kluckis
    mhpo skrev 2012-10-25 18:59:33 följande:
    förlåt nu såg jag  att man kunde läsa i Amelia om det!

Ja precis såt exakt såhär i deras häfte vecka för vecka under vecka 9

Vecka 9:
    Under denhär veckan och några veckor frammåt är risken för missfall något större, sedan minskar den markant.

Och under infomartion om barnet står det:
    embryot är 2-3cm långt och väger som en vindruva. Den lilla svansen försvinner, den så kallade gulesäcken minskar och moderkakan tar över tillförseln av näring allt mer.     
  • kluckis

Tänkte på det jag med! Dethär med vacinering!

Dom har ju börjat vaccinera pensionärer denhär veckan.
    Och äldre,sjuka och gravida hör ju till riskgruppen!? :O 

• kluckis

Ja allt blir så komplicerat!
    Jag äter en massa olika mediciner i vanliga fall för en massa olika besvär och nu kan man ju knappt ta nån :S Vilket försämrar mitt välmående totalt :/

skriv gärna här vad din BM säger om vaccineringen :)   

• kluckis
    mörlin skrev 2012-10-27 18:14:59 följande:
    Hej hallå! Jag hoppas jag snart kan få hoppa in i den här tråden. Måste inte ni ha plussat väldigt tidigt? Jag är på ruvdag 10 efter vårt första IVF och tjuvtestade idag. Suck! Men efter 5 min kunde jag, mot lampan tyda ett ytte, pytte, megasvagt streck. Har egentligen inte testdag försen den 5/11. Vad har ni haft för symtom?

Jag plussade 27/9 och skulle då ha mens inom 2-4 dagar.
    Går in i vecka 9 imorgon :) 
  • kluckis
    1000 skrev 2012-10-27 22:18:36 följande:
    Fryser hela tiden och vill duscha varmt, men vågar inte duscha så varmt som jag vill för jag är orolig över det där me att inte bada för varmt... Så kroppen blir för het eller nåt...! Trist o inte kunna slappna av när jag försöker göra nåt avslappnande. O trist att bli frusen av att försöka göra nåt värmande.... GRRR...

Det är inte farligt! Det enda är ju att man lättare kan känna sig svimfärdig osv. Men känner man efter och inte badar typ i 40grader är det absolut inte farligt utan bara bra för kroppen:)
  • kluckis
    Valborgs skrev 2012-10-28 10:53:30 följande:
    Tempen går ju upp ca 0,5-1 grad vid ägglossning och när man är gravid så stannar den uppe under hela tiden. Det är ofta man känner sig febrig nu iaf..
    Ja min temp har ökat med ca 0. 6 grader :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~