Inlägg från: mysmamman2 |Visa alla inlägg
  • mysmamman2

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag må va galen! Men jag har köpt mammabyxor idag haha! Mina jeans är så snäv i midjan och snäpper man upp så stannar inte gylfen uppe, köpte på hm
    Svarta jeans leggings, så sjukt sköna å jag kan sitta utan att dom stramar i midjan å
    Knäppa upp skärpet å knappen!

Denna hunger blir jag orolig för, är redan tjock och åt nyss en hel pizza!!!!! Orkar oftst en halv...... Suck!

Annars är det bra :) eller ja som de ska vara kanske jag ska säga :-P

• mysmamman2

Usch idag är ingen bra dag, mår illa och ska åka 45 mil hem idag, bråkar med världens tjurigaste 5åring, gråter för ingenting, ont i huvet ;-((( bah....

Klaga klaga klaga......

• mysmamman2
    Oreos skrev 2012-10-14 23:03:03 följande:
    Alltså, FÅR man använda mammakläder redan nu? Jag är så svullen så jag kommer inte i mina vanliga byxor.. :P

jag gör det :P köpte mina i fredags så jäkla sköna!!
  • mysmamman2
    Emeliten skrev 2012-10-15 01:07:45 följande:
    Hej tjejer!

Jag har varit väldigt tveksam om jag vågar hoppa in i någon BF-tråd än, men går in i vecka 6 idag (5+0) så vad sjutton... Får jag hänga med er här?

Detta var vårt andra syskonförsök (första slutade i tidigt MF) och vi har en liten kille på 3,5 sedan tidigare. Är så galet rädd för att även detta ska sluta i missfall men försöker verkligen njuta litegrann i alla fall.

Tycker mig känna av denna graviditet mycket mer än den förra. Tröttare än tröttast, svagt illamående, konstant kissnödig men kanske framför allt har jag plötsligt drabbats av humörsvängningar version värre än värst! Skäms

Jag går in i v 6 imorrn, gruvensamt då jag fick missfall precis dagen innan v 6 ( 14 aug) så hoppas det vill sig denna gång :) känns som jag går på nålar och igår trodde jag det skitit sig för det kändes som de rann till och ja kuta på toa men det var lugnt... det var bara flytn. huga man får ju magsår av detta.......
  • mysmamman2
    Sagolina skrev 2012-10-15 07:09:15 följande:
    Igår på kvällen fick jag igen en blödning, andra på 3 dagar... Är så rädd att något skall vara fel! Måste verkligen försöka få kontakt med rådgivningen idag och se om jag kunde få gå på vul eller något, för att se att allt är ok! Har inte särskillt mycket värk i samband med blödningarna, på fredagen värkte det inte alls och igår värkte det tilll lite en stund innan blodet kom... v7 (6+0) idag, så något borde det ju synnas om allt är ok!

nä usch vad jobbigt, hoppas det inte är någon fara ... Hoppas du kan tjata till dig en undersökning och kolla!
  • mysmamman2
    Sömntutan skrev 2012-10-15 08:00:58 följande:
    God morgon!
    Verkar vara många här inne som fått missfall och jag undrar när ni fick era missfall? Var det tidigt eller lite senare? Någon som vet i vilken vecka risken är som störst? Jag vet ju att risken minskar betydligt efter v.12, men är det någon speciell vecka innan där risken är som störst?

Åh vad mycket fokus det är på detta med missfall, man borde ju vara glad och njuta, men det är ju så svårt.

Jag har läst att risken är störst mellan v 9-11

oxå läste jag att en läkare hade sagt till en tjej på ett forum ja läste att efter 8 fullgånga veckor är missfallsrisken 5 % och innan dess 30 %

Jag fick mitt missfall 14 aug och va i v6, hade bruna flytningar i en vecka och symtomen avtog, sen kom blödningen en dag ganska sparsamt sen tok blödde jag i ca 5 dagar, hade inte ont alls...

sen äl, mens, äl och gravid igen, går in i v 6 imorrn, läskigt och tror ja blöder varje gång jag är oå toaletten!

Ja jag vet man hakar upp sig och är orolig men samtidigt tycker jag det är viktigt att prata om det, det är så många som blundar för mf. när det ändå är så himla vanligt!

dom säger ju att 1 av 5 får missfall men man kankse ska vända på det att 4 av 5 graviditeter går BRA
  • mysmamman2
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 08:24:07 följande:
    åh vad jag vill börja bebis dona. köpa massa kläder och grejer! längtar så tills rul. ska ni ta reda på könet?

vet inte, har inte pratat om det ännu, tror inte vi ska göra det :)

Jag tänker kräva snitt iallfall, usch vill inte föda barn igen............
  • mysmamman2
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 08:41:29 följande:

Okej :) jag vill verkligen kunna hålla mig men jag tror garanterat att jag vill ta rda på det när jag väl är där. Sambon vill ta reda på det :) Jaså, gick de inte bra sist eller var de något annat?

ja allt började med att jag hade förvärkar i en hel vecka var 10 min dygnet runt, dom gjorde lika ont som de riktiga värkarna.. sov inget på en vecka så tillslut så satt dom igång mig ( när dom sätter igång en så kan det bli att dom måste det nästa gång med) jag hade skit jobbigt, fick sy några stygn så det var ju lugnt men har fått lätt framfall eller vad det nu heter sen fick jag en bristning mellan hål 1 och 2 ... skinnet imellan är suuuupertunnt så jag har ibland svårt att göra nr 2 på toa och är rädd det ska bli värre :(
  • mysmamman2
    Novasmamma02 skrev 2012-10-15 09:25:00 följande:

Men fy. då förstår jag att du vill snittas. du måst ha varkt helt slut. hur gammal är ditt barn?

ja kroppen var helt slut det var därför det aldrig satt igång.... hon är 5,5 år!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~