• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • zeppelinmamma

Shit, köp kondomer och prata om sex istället istället för att förbjuda. De kommer jöka hur du än gör.

• Lavish

Ja, för vill hon ha sex med honom kommer hon att ha det ändå. Bättre att du bygger en bra relation till killen och håller koll på att han behandlar henne väl.

• MammaSandra01

Du gör helt fel.
    Sex kommer dom ha oavsett om dom får sova ihop. Bygg upp en relation med pojkvännen. Umgås allihop. Prata med dottern om sex. Om p-piller, kondomer mm.
    Hade jag vart din dotter hade jag slängt igen dörren och vart hos pojkvännen. Flyttade förresten själv in hos min 19 åriga pojkvän i hans lägenhet när jag va 15...
    Förbjud inte, då trotsar barn!

• emba

Men vi har pratat om sex. Och jag har sagt att jag vill inte veta nått om deras sexliv. Och jag har också sagt att hon inte är mogen än. 

• TeriChan

Jag var nyss fyllda 16 när jag blev av med min oskuld och då var jag sen jämfört med mina kompisar! Jag tycker du är alldeles för neurotisk i frågan, det kommer ha tvärt om effekt på din dotter och hon kommer istället göra revolt och göra ALLT du sagt att hon INTE får göra!!

• rödtopp

Antingen är du ett troll eller så är du bara ovanligt korkad! Låt dom dela säng och stäng dörren!Det är inte du som bestämmer om din dotter är mogen eftersom hon är över 15 så gör hon som hon vill! Sex och kyssar kan ske i dagsljus också ex när du är å jobbet

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • TeriChan
    emba skrev 2012-10-14 00:22:57 följande:
    Jag vill att hon ska kunna lita på mej! Men dom får inte ha sex hemma hos oss! Hennes lillasyster kan se.. Hon är för ung. På nått sött hoppades jag på att hon var gay. För då kunde dom inte ha sex. Men det kan dom väll hemma hos honom då.
    Varför kan man inte ha sex när man är gay? Har du aldrig sett på porrfilm? Eller hört talas om girl on girl action! ;) It's pretty nice!! ;)
  • icy
    rödtopp skrev 2012-10-14 12:05:26 följande:
    Antingen är du ett troll eller så är du bara ovanligt korkad! Låt dom dela säng och stäng dörren!Det är inte du som bestämmer om din dotter är mogen eftersom hon är över 15 så gör hon som hon vill! Sex och kyssar kan ske i dagsljus också ex när du är å jobbet
  • TeriChan
    rödtopp skrev 2012-10-14 12:05:26 följande:
  • Lavish

Jag tycker iofs att det är helt okej att informera sin dotter att man inte tycker hon är mogen för sex och att man vill att hon låter bli, om man har goda skäl för att tycka att hon är omogen och kan förklara dem för henne.

Men att försöka tvinga henne att följa ens önskemål med luftmadrasser och öppen dörr är bara meningslöst och kommer antagligen bara få henne att vilja gå emot ens önskemål mer.

Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!