• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • Nape

Oj.. Nej, jag vill inte heller att min (snart) 16-åring ska ha sex. Därför har vi pratat om ämnet- att man ska vänta i det längsta, att man inte måste ha sex, att BÅDA ska vilja, att man ska skydda sig noga..

När de är byxmyndiga kan man inte lägga sig i hur mycket som helst. Man kan önska och hoppas, men de "får" ha sex då.

Jag tycker det är ganska integritetskränkande att de ska sova med öppen dörr. Där tycker jag du ska backa lite.. Tänk om de vill ligga bredvid varandra och kramas?

Kapa navelsträngen lite, även om det känns tungt.

• Csillag

TS, helt klart att du e för sträng mot din dotter.
    Ok att du kanske blev cjockad att hon har pojkvän,inte för ja kan förstå varför -< Hon är 16 år!!
    TS, allvarligt de flesta tjejer o killar har antingen redan haft hångel o sex då utan att föräldrarna vet om de.
    Tror du att bara allvarligt att de hjälper att du lägger en madrass till killen på golvet?
    Du tror serriöst inte ungdommar har sex på dagtid o hittar både tid o rum att göra de om dom vill ändå.
    Sex sker inte bara natte tid,dags du öppnar ögonen.

Mitt råd är ge din dotter ett paket kondomer o säg att du vill hon ska gå till ungdomsmottagningen o få ppiller.

Kan lova dej att har hon kommit så långt att hon frågar dej om killen får sova över så är de mer serriöst än du tror.

Dessutom är hon 16 år.
    Vet du hur tidigt många börjar ha sex nu för tiden, har du missat alla program på tv o hur verkligheten ser ut.

Jag kan säga att jag sj började ha sex tidigt, jag skulle fylla 13 år,o de vet ja mina vänner oxå skulle.
    Killen va 13 oxå.
    Min mamma o pappa sa likadant till mej  när ja va 15 årsom du gjort o ja svarade henne likadans som ja svarade dej att vill vi ha sex så har vi de vilken tid på dygnet som helst så de spelar ingen roll om han sover över lr inte.
    Missförstå mej inte att jag hade sex med en massa, jag har alltid haft stadiiga förhållanden o långa.
    Jag ahr haft 4 sexpartners och jag är idag 30 år.
    Flesta av mina vänner hade sex med 4 st innom ett år,mn de va aldrig riktigt min "stoil"
    tytcker inte sex utan känslore ok,
    Första killen jag hade sex med är oxå pappa till min dotter o vi va tillsammans från ja va 13 år till jag va 20 år.

Mitt bästa tips e verkligen att se sanningen för va den e.
    Din dotter har kommit så låpngt att hon sagt hon vill att hennes pojkvän sover över, o ärligt,många 16 åringar har redan gjort de o har redan haft sex för längesen. 

• Elin 885

Men herregud människa slappna av! jag hade min första pojkvän som 14-åring och blev av med oskulden när jag var 15, nästan 16 år. min mamma reagerade så att eftersom jag nu hade pojkvän så borde jag kanske skaffa p-piller...
    det var sjukt pinsamt! hon hade gått in i mitt rum för att lägga in tvätt och hade hittat en använd kondom i min papperskorg...hon hade inte rotat alltså utan den låg tyvärr överst, så följande morgon utspelade sig detta:
    jag kommer in i köket och ska äta frukost, min mamma sitter med tidningen hon säger:
    " Det som jag ska säga nu förstår jag att du tycker är pinsamt, och jag tycker också att det är lite pinsamt."
    "eh jaha??" sa jag.
    " Jo igår när jag skulle lägga in tvätten så hittade jag en använd kondom i din papperskorg....jag vill inte lägga mig i det är ditt privatliv...men jag vill bara säga att du kanske borde skaffa p-piller...och att jag finns här om du vill prata det vet du va...".
    "hmm ok tack...ska ringa på måndag..." mumlade jag.

• TeriChan
    Csillag skrev 2012-10-14 12:31:58 följande:
    TS, helt klart att du e för sträng mot din dotter.
    Ok att du kanske blev cjockad att hon har pojkvän,inte för ja kan förstå varför -< Hon är 16 år!!
    TS, allvarligt de flesta tjejer o killar har antingen redan haft hångel o sex då utan att föräldrarna vet om de.
    Tror du att bara allvarligt att de hjälper att du lägger en madrass till killen på golvet?
    Du tror serriöst inte ungdommar har sex på dagtid o hittar både tid o rum att göra de om dom vill ändå.
    Sex sker inte bara natte tid,dags du öppnar ögonen.

Mitt råd är ge din dotter ett paket kondomer o säg att du vill hon ska gå till ungdomsmottagningen o få ppiller.

Kan lova dej att har hon kommit så långt att hon frågar dej om killen får sova över så är de mer serriöst än du tror.

Dessutom är hon 16 år.
    Vet du hur tidigt många börjar ha sex nu för tiden, har du missat alla program på tv o hur verkligheten ser ut.

Jag kan säga att jag sj började ha sex tidigt, jag skulle fylla 13 år,o de vet ja mina vänner oxå skulle.
    Killen va 13 oxå.
    Min mamma o pappa sa likadant till mej  när ja va 15 årsom du gjort o ja svarade henne likadans som ja svarade dej att vill vi ha sex så har vi de vilken tid på dygnet som helst så de spelar ingen roll om han sover över lr inte.
    Missförstå mej inte att jag hade sex med en massa, jag har alltid haft stadiiga förhållanden o långa.
    Jag ahr haft 4 sexpartners och jag är idag 30 år.
    Flesta av mina vänner hade sex med 4 st innom ett år,mn de va aldrig riktigt min "stoil"
    tytcker inte sex utan känslore ok,
    Första killen jag hade sex med är oxå pappa till min dotter o vi va tillsammans från ja va 13 år till jag va 20 år.

Mitt bästa tips e verkligen att se sanningen för va den e.
    Din dotter har kommit så låpngt att hon sagt hon vill att hennes pojkvän sover över, o ärligt,många 16 åringar har redan gjort de o har redan haft sex för längesen. 
  • HäckHäxan
    rödtopp skrev 2012-10-14 12:05:26 följande:
    Antingen är du ett troll eller så är du bara ovanligt korkad! Låt dom dela säng och stäng dörren!Det är inte du som bestämmer om din dotter är mogen eftersom hon är över 15 så gör hon som hon vill! Sex och kyssar kan ske i dagsljus också ex när du är å jobbet

Sen finns det ju inget som säger att man ens vill ha sex med en helt rabiat och hysterisk förälder som sitter hela natten med örat mot väggen, minsann!

TS du är pinsam, verkligen pinsam!
    Platt mage, platt tv, platt allt!
  • Dang it

Jag skaffade pojkvän när jag var 14, han var jämngammal. Första natten jag skulle sova över hos honom fick vi inte sova i samma säng för hans mamma, men min mamma köpte kondomer åt mig. Dock blev jag arg på henne då jag inte tyckte att hon skulle lägga sig i mitt privatliv. När vi väl hade sex köpte vi själva kondomer i hemlighet och hade sex mitt på ljusan dagen när ingen var hemma. Så det du försöker göra TS är helt värdelöst.

Det enda du genererar är att de inte kommer vilja vara hemma hos er alls. Jag ville inte vara hemma hos mig då min mamma närpå jagade oss med frågor och försök att vara lite FÖR stöttande. Hon ville skaffa p-piller åt mig och gav mig nummer till UM osv.

När jag väl skaffade p-piller fixade jag det helt själv utan hennes vetskap.

Så backa, TS! Du gör en alldeles för stor grej av det och det kommer troligen driva sin dotter ifrån dig.

• 1464

Shit om du hade varit min mamma.

Förlorade själv oskulden när jag var femton, vi jag pratar om kondomer osv ganska tidigt. Nä jag väl skaffade pojkvän fick jag p-piller. Om hon hade gjort som dig hade jag BARA varit hos pojkvännen och varit helt galen.

Hon ä 16 och får ha sex. Låt henne och inse att hon har växt upp. Prata om preventivmedel istället.

• Elin 885
    1464 skrev 2012-10-14 13:25:01 följande:
    Shit om du hade varit min mamma.

Förlorade själv oskulden när jag var femton, vi jag pratar om kondomer osv ganska tidigt. Nä jag väl skaffade pojkvän fick jag p-piller. Om hon hade gjort som dig hade jag BARA varit hos pojkvännen och varit helt galen.

Hon ä 16 och får ha sex. Låt henne och inse att hon har växt upp. Prata om preventivmedel istället.
    exakt så gjorde min mamma med!! dock under vissa protester från mig, jag menar föräldrar fattar ju ingenting ;).
    min mamma var med på ungdomsmottagningen men satt i väntrummet, dock när barnmorskan frågade mig om blodproppar och så så fick mamma komma in och svara för jag hade ingen aning om familjens historia. barnmorskan lyste upp i ett stort leende när hon såg mig och mamma komma in och likaså när hon pratade med min mamma som hade en mycket sund inställning. och har än idag, men idag är jag vuxen sen många år och nu talas det mest om att hon vill ha barnbarn ;).

det som min mamma tryckte extra på var att det ska kännas rätt, det ska vara med någon som bryr sig om mig och som tycker om mig (coh vice versa såklart). hon sa också att så länge man frågar sig själv om man är redo så är man nog inte det. barnmorskan visade mig olika sorters kondomer men då gick mamma ut ur rummet HAHA. hon tyckte nog att det var lite pinsamt då ;).
  • pussgurkan86

du kan inte bestämma när din dotter är mogen för sex, det är hennes kropp och det är hennes val. du kan däremot prata med henne om sex och hur viktigt det är att skydda sig. gå med henne och skaffa p-piller och ge henne ett paket kondomer. dom kommer ha sex oavsett vad du än förbjuder

Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!