• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Brumma

Äckelvarning... Jag har börjat känna att jag luktar... Det var likadant under förra graviditeten, får nån slags vidrig doft på flytningarna. Jag mår illa av min egen doft :( Så det blir till att duscha två gånger/dag samt inhandla intimvåtservetter... Blä!! Mår riktigt illa nu!!! Sorry för äckligt innehåll men vi ska ju "dela med oss" haha :)

• Saga09

Idag har jag haft riktigt mycket dragningar i magen eller hur man nu ska säga. Börjar känna mig nervös redan inför vul på torsdag..

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Mandy81

Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet) Alskadelillaliv: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet ) MarieOlisan85: BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet ) Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet) Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet ) BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet) smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet) Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet) KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet) Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet) Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) Sundet: BF 7 juli 2013 (andra barnet) Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet) Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet) Mandy81: BF 14 juli (andra barnet) MelaB82: BF 16 juli (första barnet) Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet) Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet) Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet) Majsis08: BF 18 juli ( ) Krissa: BF 20 juli 2013 (andra barnet)

• majsis08

På mig ska det stå andra barnet:) förövrigt har jag inga symptom alls mer än ömma bröst:) å glad är jag för det för det kommer väl snart antar jag:P

• Fiamedbarn

majsis, märkligt! Jag har inte heller andra symptom än ömmande bröst och de är mindre ömma nu än förut! Börjar bli rädd för att jag inte är gravid...att man alltid ska nojja. Har också haft lite småsmärta i högra äggstocken som strålar ner - hoppas bara att jag inte fått ett utomkvedeshavandeskap, men då får man kanske inte positivt på stickan?

• Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-13 17:35:10 följande:
    Äckelvarning... Jag har börjat känna att jag luktar... Det var likadant under förra graviditeten, får nån slags vidrig doft på flytningarna. Jag mår illa av min egen doft :( Så det blir till att duscha två gånger/dag samt inhandla intimvåtservetter... Blä!! Mår riktigt illa nu!!! Sorry för äckligt innehåll men vi ska ju "dela med oss" haha :)

Jobbigt när man inte står ut med sin egen doft, är ju inte så lätt att gå ifrån sig själv. Jag har i alla fall inte lärt mig att krypa ur mitt eget skinn... ;)

Hade du så hela förra graviditeten eller var det bara en period?
  • Lillasyster82
    Brumma skrev 2012-11-13 13:58:07 följande:
    Haha, akta dig så han inte blir skengravid

Har haft flera kompisar vars pokvänners MAGE fått sig en liten kula när mammans mage växt (kan ju ha med att göra att de sympatiäter, många, inklusive jag själv, äter ju för att slippa illamående...). Sen är det flera som ojar sig över ryggont.

Det absolut roligaste är att se två blivande föräldrar i samma "gravid position", händerna i korsryggen och med svank så magen putar lite extra. Ännu roligare om den ena av dessa blivande föräldrar är man

Hahaha, hade sett skoj ut! Får se vart det slutar.
  • Lillasyster82

Har gått på akupunktur regelbundet och hade fått en tid idag senast jag var där och inte visste att jag var gravid. Hon satte bara två nålar för ökad energi vilket jag även haft idag! Jag har orkat göra flera saker efter jobbet idag! *jippy* Hoppas det bara håller i sig ett tag...

Fick även reda av henne att om jag fick mycket besvär med illamående skulle jag höra av mig, akupunktur kan hjälpa så man mer eller mindre slipper det. Själv har jag ju inte haft några större bekymmer med det och så länge jag inte hade det så tyckte hon det var onödigt att störa kroppen. Hon berättade att personer som kommit till henne har fått remiss från läkaren till just akupunktur pga illamående. Tänke det kan vara värt att veta om ni har svårt med illamående och kräkningar.

Dax att sova, godnatt!

• Fiamedbarn

Lillasyster, jag läste precis att akupunktur kan lindra koliksmärtor hos barnet! Vad skönt att du har fått hjälp av nålarna

• majsis08

fiamedbarn: jag känner också den oron att tänk om jag inte är gravid eller om det är nå fel? men min kompis är också gravid och hennes illamående kom i vecka 8 å vissa har ju inte så mkt symptom...men jag tror inte vi ska oroa oss för mkt:) det kommer, vi kommer säkert må som krattor snart;P

Svar på tråden - bf juli 2013 -